AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #21 Skrevet 29. juni 2015 Vel pass på at dere ikke blir syke siden da kan dere ende opp på gata. Anonymous poster hash: 54055...8d5 oi så negativ! Jealous much! Anonymous poster hash: a3140...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #22 Skrevet 29. juni 2015 Flere innspill ? Anonymous poster hash: e161e...4cd
MCH09 Skrevet 30. juni 2015 #23 Skrevet 30. juni 2015 Jeg bor i usa med barn i barneskolealder og vil bare si at det er ulikt fra stat til stat og også innenfor de ulike skoledistriktene hvordan de gjør det med innflyttere. I skoledistriktet vi tilhører så vil de barna som flytter inn midt i skoleåret bli plassert i den klassen som alderen tilsier. I delststaten jeg bor i er cutoff 1.september. Er barnet født f.eks mellom 1.september 2008 til 31.august 2009 vil barnet starte First grade for skoleåret 2015/2016. Dersom barnet ikke klarer å følge med akademisk vil skolen flytte barnet en klasse (eller mer) ned. hvor gamle er barna dine TS? Det har jo endel å si for hvilke tips man kan gi deg. Og hvilken stat er det snakk om å flytte til?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #24 Skrevet 30. juni 2015 Så gøy med svar fra noen med erfaring Barnet blir 7år i november. Vi har ikke bestemt oss for hvilken stat eller by vi skal velge, muligens Boston, er skolen der som frister mest. Men det er jo mye annet vi også må ta med i vurderingen. Som feks bo og levekostnader, hvordan oppvekstvilkårene og miljøet er for barn, kriminalitet osv Anonymous poster hash: e161e...4cd
MCH09 Skrevet 30. juni 2015 #25 Skrevet 30. juni 2015 Det er veldig viktig å velge riktig skoledistrikt. Public schools kan være like bra og bedre enn private så lenge dere bosetter dere i riktig distrikt. Privatskole kostnadene varierer veldig. En venn av meg har sønnen sin på privat og hun betaler $18000 i året pluss uniform kostnader. Selv sender jeg mine barn public og betaler $120 i året for school supplies plus $20 i fieldtrip kostnader. De får like bra utdannelse syns jeg. Kriminalitet har man alle steder. Noen steder verre enn andre. undersøk nabolaget før dere flytter! Oppveksten vil være MEGET ulik den norske. Ikke forvent at du kan sende ungen din til lekeplassen Alene som du kanskje hadde gjort I Norge..
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #26 Skrevet 30. juni 2015 Oppveksten vil være MEGET ulik den norske. Ikke forvent at du kan sende ungen din til lekeplassen Alene som du kanskje hadde gjort I Norge.. Er nettopp dette som holder meg litt tilbake, og også gjør valget av sted så vanskelig. Vi bor nå i stor enebolig i et trygt sentrumsnære nabolag hvor alle kjenner alle og ungene kan leke ute på egenhånd og også besøke hverandre. Det er også gåavstand til skolen. Så ønsket vårt er jo å finne et lignende miljø i USA. Men det er kanskje ikke mulig? Anonymous poster hash: e161e...4cd
Kjetil E Skrevet 30. juni 2015 #27 Skrevet 30. juni 2015 Så gøy med svar fra noen med erfaring Barnet blir 7år i november. Vi har ikke bestemt oss for hvilken stat eller by vi skal velge, muligens Boston, er skolen der som frister mest. Men det er jo mye annet vi også må ta med i vurderingen. Som feks bo og levekostnader, hvordan oppvekstvilkårene og miljøet er for barn, kriminalitet osvAnonymous poster hash: e161e...4cd Er det MIT som isåfall han skal studere på hvis dere skal til Boston? Nå er vel Boston og New England regnet som et av de minst belastetde delene av USA. Kriminalitet er det selvsagt over alt også i USA, men New England og Boston er vel regnet som et av de roligste og fredligste delene av USA.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #28 Skrevet 30. juni 2015 Er det MIT som isåfall han skal studere på hvis dere skal til Boston? Nå er vel Boston og New England regnet som et av de minst belastetde delene av USA. Kriminalitet er det selvsagt over alt også i USA, men New England og Boston er vel regnet som et av de roligste og fredligste delene av USA. Er Harvard som står øverst på ønskelisten. Men MIT er også et alternativ ja Anonymous poster hash: e161e...4cd
MCH09 Skrevet 30. juni 2015 #29 Skrevet 30. juni 2015 Vi bor selv i stor enebolig med veldig privat hage, gå avstand til venner og skolen. Så den delen er absolutt mulig så lenge man har kapital til det. Men foreldre må følge barna til skolen til de er i 3rd grade, hvertfall i skoledistriktet her. Jeg sender de på skolebussen fordi de ønsker det selv pluss akkurat nå har jeg nyfødt også hjemme og da er det enklere å sette de på bussen. De får ikke leke ute alene annet enn i hagen vår eller naboens hage. Eldste er 6år og det er nok enda noen år før hun får gå til lekeplassen alene. Rundt 10-års alderen er det vanlige her, men det er sjelden å se barn leke ute alene i den alderen. Som regel er det "supervised" av foreldre/eldre søsken/nannys.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #30 Skrevet 3. juli 2015 Ble litt nysgjerrig på hvor i USA dere bor og hvorfor ? Var det vanskelig å få til et nytt sosialt nettverk ? Anonymous poster hash: e161e...4cd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #31 Skrevet 3. juli 2015 Sjekk Brookline like utenfor Boston. Ville også sett på Newton. Hvis han kan pendle og dere vil bo mer landlig kan dere feks se på Acton eller Concord. Jeg har vært Au pair i nesten 3 år på disse kantene.Det er en god stund siden, men absolutt områder jeg selv kunne bodd i den dag i dag. Utrolig mye gøy å finne på med unger i USA. De har digert barnemuseum + vitenskapsmuseum med "hands-om aktiviteter +++ i Boston. Det er bare å begynne å glede seg!! Anonymous poster hash: 1b039...df4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #32 Skrevet 3. juli 2015 Sjekk Brookline like utenfor Boston. Ville også sett på Newton. Hvis han kan pendle og dere vil bo mer landlig kan dere feks se på Acton eller Concord. Jeg har vært Au pair i nesten 3 år på disse kantene.Det er en god stund siden, men absolutt områder jeg selv kunne bodd i den dag i dag. Utrolig mye gøy å finne på med unger i USA. De har digert barnemuseum + vitenskapsmuseum med "hands-om aktiviteter +++ i Boston. Det er bare å begynne å glede seg!!Anonymous poster hash: 1b039...df4 Tusen takk skal sjekkes ut !! Men det et foreløpig altså ikke avklart hvor vi skal. Er som sagt mye som må vurderes. Men ut fra hva vi nå her funnet ut høres jo Boston absolutt aktuelt ut. Har sett på feks leiepriser, og det det ut til å ligge på et ok nivå. "lite" kriminalitet er jo også et pluss Anonymous poster hash: e161e...4cd
MCH09 Skrevet 3. juli 2015 #33 Skrevet 3. juli 2015 Ble litt nysgjerrig på hvor i USA dere bor og hvorfor ? Var det vanskelig å få til et nytt sosialt nettverk ? Anonymous poster hash: e161e...4cd Vi bor i Texas. Mannen fikk tilbud om jobb endel år siden, så da flyttet vi hit. Å få seg et sosialt nettverk her er enkelt syns jeg. Alle er hyggelige og imøtekommende, de er kjappe på å ta deg "inn i varmen." Men det er selvfølgelig mye hva du gjør det til selv. Jeg har møtt mange venner gjennom volunteer arbeid, og gjennom skolen hvor barna går. Man møter også mange gjennom aktiviteter og meet-ups som blir organisert gjennom internett/Facebook. (Møtes på offentlig sted).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå