AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har ringt de i tre mnd. Vet ikke hvor mange jeg har snakket med. I dag har jeg snakket med en på tlf. Jeg fremla saken min, og hun svarer, det er helt rett. Hva svarer du på nå? spør jeg. Jeg sier det er en rett avgjørelse, sier hun. Og det uten å gå inn i saken. Jeg ber henne se på siste innsendt papirer. Da får jeg til svar, dette er det forvaltningen som har med å gjøre, så da blir man satt over for hundrede gang Hun jeg treffer er helt uten kunnskaper, og svarer på helt andre ting. Jeg sier, om du gjør jobben din nå, så får jeg utbetalt det tilgodehavende dere skylder meg. Pga feil forvaltningen har gjort, så får jeg ikke mine sykepenger. Jeg har vært uten penger i 9 uker. Jeg kan ikke se at det er noen feil gjort i din sak, svarer hun. Nå må du gi deg, om du ser hva som er skrevet av forvaltningen, så ser du innrømmelsen fra de. å....... Sånn har jeg holdt på i ukesvis. Nå må de begynne å ta opp samtaler de har med folk. De sitter jo der å tuller med folk. treffer nye folk hver gang. Jeg er så lei. på en dag traff jeg 6 ulike personer, og ingen av de hadde samme svar Anonymous poster hash: 73fc8...780
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Ofte lønner det seg å dra til kontoret for å snakke med folk. Gjelder ikke bare NAV da. Når en først er på kontoret kan de ikke skylde på at papirene er på et annet kontor enn det du ringte til. Da ber du de om å hente dem. NAV på tlf er umulig her jeg bor. Anonymous poster hash: 48057...f96
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Klagerettigheter - Nav https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Klage+ris+og+ros/Klagerettigheter Anonymous poster hash: 7fe9f...2fe
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ringer, venter du på penger som ikke har kommet? Har du fått avslag? Mangler det papirer? Uansett, du må nesten ta deg turen nedenom og få snakket med noen der. De må inn i systemet, sjekke, finne ut. Få hjelp fra noen som kan hjelpe
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Ofte lønner det seg å dra til kontoret for å snakke med folk. Gjelder ikke bare NAV da. Når en først er på kontoret kan de ikke skylde på at papirene er på et annet kontor enn det du ringte til. Da ber du de om å hente dem. NAV på tlf er umulig her jeg bor.Anonymous poster hash: 48057...f96 Er ikke 5555 3333 landsdekkende? Sist jeg ringte dem havnet jeg i Vestfold og det er ganske langt fra der jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #6 Skrevet 19. juni 2015 Alltid greiere å stikke innom NAVkontoret enn å ringe. Anonymous poster hash: 9719a...f11 1
Rosalie Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Dersom folk ringte inn klager etc litt mindre, så ville saksbehandlingstiden i NAV-systemet gått drastisk ned.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Jeg bor ganske lang fra et lokalt kontor. Jeg ba de som tok telefonen om å sette meg over til mitt lokale kontor. Det sa hun nei til, for det er nav forvaltning som har saken og da kan ikke de gjøre noe. Var på et annet forum, og ser der at det er mange som blir nektet å få snakke med sitt lokale kontor. ER DET MULIG? Anonymous poster hash: 73fc8...780
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ringer, venter du på penger som ikke har kommet? Har du fått avslag? Mangler det papirer? Uansett, du må nesten ta deg turen nedenom og få snakket med noen der. De må inn i systemet, sjekke, finne ut. Få hjelp fra noen som kan hjelpe har du lest hva jeg skrev? der er svaret på spørsmål du stiller Anonymous poster hash: 73fc8...780
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Dersom folk ringte inn klager etc litt mindre, så ville saksbehandlingstiden i NAV-systemet gått drastisk ned. Du kan ikke ringe inn klager. Klager skal være skriftlige. Anonymous poster hash: 73fc8...780
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har fått brev fraq forvaltningen at saken min er feil. De retter opp. Jeg ettersender brev som er borte i systemet deres. Selv om saksgangen sier at det er feil, så klarer ørten mennesker å prestere å si i tlf....jeg ser ikke noe feil. Anonymous poster hash: 73fc8...780
Rosalie Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Du kan ikke ringe inn klager. Klager skal være skriftlige. Anonymous poster hash: 73fc8...780 Vel. Folk ringer jo inn for å klage på vedtak. Selv om det står i vedtaket at klager skal være skriftlig. Men det jeg mente med innlegget, var at folk ringer til NAV for å klage på lang saksbehandlingstid. Noe som gjør at saksbehandlingstiden blir enda lenger... Det er vel for øvrig helt korrekt at lokalkontoret ikke kan gjøre noe så lenge saken ligger hos NAV forvaltning.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Ja, de er håpløse. Jeg har mast og klaget evig lenge. Først var det noen papirer som manglet, og fikk disse sendt inn. Så går det jo evig lenge igjen, og til slutt får jeg beskjed om at det er noen andre papirer som mangler og sender de inn. Tenkte at nå er endelig alt i orden, men da får jeg et vedtaksbrev i posten der det står at jeg har fått avslag på grunn av at det mangler noen papirer. Forresten, så er det nav som skal hente inn disse papirene og jeg kan ikke gjøre noe, så nå må jeg klage og be saksbehandler om å sende inn det som mangler. Hvis jeg får avslag igjen, så må jeg faktisk i retten på grunn av en tullefeil, men jeg håper virkelig ikke at det går så langt. Er så lei og begynte faktisk å gråte da jeg fikk brevet for da har vært så mye styr.Anonymous poster hash: ea9b4...d24
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #14 Skrevet 19. juni 2015 Er det de som skal innhente papirer? Jeg fikk beskjed over tlf og ordne det selv. Har lite med de å gjøre tidligere, så vet ikke hva som er riktig. Anonymous poster hash: 73fc8...780 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Nei, ikke alle papirer. Det kommer helt an på hva de mangler, men fra rådgivende lege er det de som skal innhente og sende. Men jeg har jo forstått at de som har med min sak ikke klarer å gjøre jobben sin og synes det er lettere å skylde på meg. Anonymous poster hash: ea9b4...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå