AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Jeg og min mann har lenge forsøkt å få barn. Har hatt en spontanabort, men vi forsøker. Han er adoptert, men har nå fått vite hvem hans egentlige foreldre er, eller rettere sakt var. Faren døde da han var 28 av hjerteinnfarkt, og moren da hun var 33 av kreft. Kan ikke få dette ut av hodet mitt, men man bør vel ikke føre sånne gener videre? Og min mann er 34, han har vel en høy risiko for å bare ta kveld med den arvelige belastningen? Takk for synspunkter på forhånd. Anonymous poster hash: 10197...62b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Ingen vet hva morgendagen bringer uansett. Få barn hvis dere ønsker det men ikke flere enn at det er overkommelig om du blir alene med dem Anonymous poster hash: a3444...c1f
Lillemini Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Jeg og min mann har lenge forsøkt å få barn. Har hatt en spontanabort, men vi forsøker. Han er adoptert, men har nå fått vite hvem hans egentlige foreldre er, eller rettere sakt var. Faren døde da han var 28 av hjerteinnfarkt, og moren da hun var 33 av kreft. Kan ikke få dette ut av hodet mitt, men man bør vel ikke føre sånne gener videre? Og min mann er 34, han har vel en høy risiko for å bare ta kveld med den arvelige belastningen? Takk for synspunkter på forhånd.Anonymous poster hash: 10197...62b Vet du årsaken til at han ble adoptert bort? Kan det for eksempel være rus inne i bildet eller noe annet som øker sjansen for disse typer sykdommer? Både hjerteinfarkt og kreft kan ha økt prevalens som følge av livsstil. Få barn om dere ønsker det. Ingen vet hva fremtiden bringer, din mann lever mest sannsynlig et langt og lykkelig liv med deg. På min fars side har de fleste menn mistet livet som følge av tarmkreft tidlig. Min far er nå 65 og har tarmer som en ungdom. Han går til kontroll en gang i året, men det er ingen tegn på abnormaliteter. Arv spiller selvfølgelig inn, men også miljø og livsstil.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 De fleste krefttilfeller rammer tilfeldig, uten at det er sterk arvelig disposisjon. Han har også bare halvparten av morens gener, så om det skulle være en arvelig kreftform kan han ha gått fri. Hvis jeg var din mann, ville jeg tatt en privat hjertesjekk og gått gjennom kolesterol, anatomien osv. F.eks familiært høyt kolesterol kan jo behandles. Jeg ville ikke fått barn med en som har Huntingtons chorea, men tidlig hjerteinfarkt hos barnets bestefar ville jeg ikke sagt er en absolutt grunn til å begynne med "genetisk hygiene" i etterslekten. Anonymous poster hash: 99a0d...17c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå