AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Vært his lege, og fikk beskjed om å gå ned i vekt. Høyt blodtrykk bla. Jeg er egentlig ingen storspiser. Trener hver dag, i tilegg til en tung fysisk jobb som innebærer mye gåing i trapper, tunge løft, går hele arbdagen På fritiden går jeg en tur hver dag. To g i uken går jeg bratte fjellstier. Ja, jeg har mye muskler. Veier 83 kilo og er 170 lang Har vært smådeppet, og da har jeg syndet med mat. Heller spist en sjokolade på den dagen. Var ikke dep. som var nødvendig med beh. Kunne tenkt meg en kraftig kue, så jeg ser jeg går ned fort, for så å leve eks på lavkarbo en stund Til vanlig spiser jeg lite karbohydrater. Ikke poteter, ris, pasta, brød. Vekta står stille. Verste var at legen ikke trodde jeg hadde det kostholdet jeg har Dette har gjort meg helt motløs med tanke på vekt. Drikker ikke sukkerholdige drikker, ikke salt i mat. Pga sykdom går jeg til sjekk av stoffskiftet. De sier hele tiden at jeg er innenfor. har alle symtomer på lavt stoffskifte. Noen som har en kraftkur å anbefale i starten? Anonymous poster hash: cbaa4...f07
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 At du ikke spiser poteter, brød, pasta eller ris trenger slett ikke bety at du inntar få kalorier. Anonymous poster hash: 21abc...044 2
Faulkner Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Hvis du vil ha en kraftig "kur" som du sier, kan du jo gå på lavkarbo med lite fett. hvor du spiser mye grønnsaker, og noen proteinkilder med lite fett. Jeg hadde aldri klart meg uten karbohydrater så jeg ville kanskje heller kjørt mye grønnsaker og en del frukt, magre proteinkilder, knekkebrød, havregrøt og en sjokoladebit i ny og ne.. Lag gjerne vegetarwok, eller bare kutt ned på kjøttet f.eks. Ellers tror jeg det å bare drikke masse grønnsaksjuice vil gjøre trikset for rask og efffektiv slanking samtidig som man får mye næring. Men man skal ha en del selvdisiplin... Se for eks. denne filmen om en mann som bare levde på grønnsaksjuice i hele 90 dager (den ligger på netflix under dokumnetarer): http://www.imdb.com/title/tt1227378/
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Takk for råd. Tar gjerne i mot flere Anonymous poster hash: cbaa4...f07
WubWub Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Bli smittet av omgangssjuke. Det fikk jeg for 3 uker siden, datt ned 7kg på 2 uker. Jobber meg opp igjen nå
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #6 Skrevet 19. juni 2015 Hei ts! Jeg er også 170cm, har veid 86kg OG har lavt stoffskifte:P Jeg er nå smukke 60kg:) For å gå ned i vekt talte jeg kalorier, har brukt både grete rode og myfitnesspal sine kaloritellere, og bruker dem innimellom enda. Jeg veier meg hver dag for å holde øye med vekta, dette blir for noen for mye vekt-fokus, men for meg fungerer det utmerket. Så går jeg opp mer enn 2 kg så begynner jeg å telle igjen før det blir så fryktelig mye å måtte ta av. Så selv om du når målet ditt, ALDRI slutt å vei deg, om enn ikke like ofte som jeg gjør. Men uansett; regn ut din BMR basert på aktivitetsnivået ditt først og fremst:) Neste er vel å ikke gape over for mye på en gang. Begynn med å kun spise snop/junkfood på lørdag f.eks., og når det går greit så kan du gå over til å få inn de berømte fem om dagen f.eks. Ta litt av gangen så det ikke blir så mange endringer så fort, da får man bare den der, opp som en løve og ned som en skinnfell-tendensen. Personlig begrenset jeg karbohydratene til helgene, og hadde heller wok, salat osv. som tilbehør i ukedagene, men om du har en såpass aktiv jobb kan det være en fordel med mer karbohydrater tror jeg. Du er jo allerede aktiv, så du kan jo logge hvor mye de forbrenner(du kan gjøre det med kalori-tellerene jeg nevnte lengre opp). Om du savner junkfood, så lag sunnere utgaver av dem; fiskeburger fremfor bacon cheese burger f.eks. Og hva med å spise grønnsaker som snacks i helgene? Jeg pleier av og til å kutte stenger av agurk og gulrot og dyppe i tzaziki dipp:) Noen ganger lager jeg dipp av mager kesam, kanel og honning og dypper frukt i det. Og så lager jeg gele av funlight saft og gelatin(google det!), noen gang er sitron formasj. Jeg er en latsabb av dimensjoner, klarte jeg det, klarer du det også! Lykke til TS! Anonymous poster hash: 15d90...249 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Ellers tror jeg det å bare drikke masse grønnsaksjuice vil gjøre trikset for rask og efffektiv slanking samtidig som man får mye næring. Men man skal ha en del selvdisiplin... Se for eks. denne filmen om en mann som bare levde på grønnsaksjuice i hele 90 dager (den ligger på netflix under dokumnetarer): http://www.imdb.com/title/tt1227378/ N E I ! Anonymous poster hash: 4859f...4b0
Gjest Snuppi Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Vært his lege, og fikk beskjed om å gå ned i vekt. Høyt blodtrykk bla. Jeg er egentlig ingen storspiser. Trener hver dag, i tilegg til en tung fysisk jobb som innebærer mye gåing i trapper, tunge løft, går hele arbdagen På fritiden går jeg en tur hver dag. To g i uken går jeg bratte fjellstier. Ja, jeg har mye muskler. Veier 83 kilo og er 170 lang Har vært smådeppet, og da har jeg syndet med mat. Heller spist en sjokolade på den dagen. Var ikke dep. som var nødvendig med beh. Kunne tenkt meg en kraftig kue, så jeg ser jeg går ned fort, for så å leve eks på lavkarbo en stund Til vanlig spiser jeg lite karbohydrater. Ikke poteter, ris, pasta, brød. Vekta står stille. Verste var at legen ikke trodde jeg hadde det kostholdet jeg har Dette har gjort meg helt motløs med tanke på vekt. Drikker ikke sukkerholdige drikker, ikke salt i mat. Pga sykdom går jeg til sjekk av stoffskiftet. De sier hele tiden at jeg er innenfor. har alle symtomer på lavt stoffskifte. Noen som har en kraftkur å anbefale i starten? Anonymous poster hash: cbaa4...f07 Jeg anbefaler deg å skifte fastlege eller få din nåværende lege til å henvise deg til en endikrinolg. Det er ikke sikkert at prøvene dine er ok, selv om du ligger innenfor normalverdier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå