kamel Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Har veldig lyst til å reise til New York, men har ingen å reise med. Hvor kan man finne reisefølge?
Cathj Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Reis alene da vel? Jeg har selv vært der flere ganger alene og kan anbefale det!
kamel Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2015 Reis alene da vel? Jeg har selv vært der flere ganger alene og kan anbefale det Har tenkt på det, men er usikker på om jeg skal våge det. Noen tips når man reiser dit alene for første gang?
Cathj Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Har tenkt på det, men er usikker på om jeg skal våge det. Noen tips når man reiser dit alene for første gang? Bruk dagene godt, for det kan være litt vanskelig å dra rundt på kvelden. De gangene jeg har vært der alene har jeg være tilbake på hotellrommet senest kl. 23:30. Skal du noe på kveldstid lønner det seg å booke et hotellrom på Times Square, for der er det alltid folk, så der er det tryggere å gå hjem alene på kvelden. Ellers ingen spesielle tips! Gjør research og finn ut hva du har lyst til å gjøre mens du er der. Alt du vil kan du gjøre alene, og det er ingen skummel by. En grunnregel for meg når jeg reiser alene er å ta med seg en bok/skrivebok når jeg skal på restaurant, for det kan være litt kleint å spise alene. Dette gir deg noe å holde på med. Det skal sies at i NYC har jeg stort sett alltid kommet i snakk med de på nabobordet, så sånn sett er folk veldig åpne og hyggelige der. Å reise dit alene kan absolutt anbefales!
Becka Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Har veldig lyst til å reise til New York, men har ingen å reise med. Hvor kan man finne reisefølge? Gammel er du? Og i landet er du fra?
DobbelX Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Har tenkt på det, men er usikker på om jeg skal våge det. Noen tips når man reiser dit alene for første gang? Utnytt jetlaget og se typiske turistattraksjoner så tidlig på dagen som mulig, da unngår du mye av køståingen (og køståing er kjedelig nok når du er sammen med venner) på f.eks Empire State Building, museene ol. Ta med gode sko, og gå mellom attraksjonene, du kan oppleve mye fint på veien.
Hu i byen Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Mesteparten av Manhattan er trygg også på natterstid, bare man bruker sunn fornuft, så man trenger ikke nødvendigvis bo på Times Square og være innendørs fra klokka 23 for å være trygg. Man skal jo selvfølgelig ta sine forhåndsregler, og det er noen strøk man unngår på ulike tider av døgnet, men de havner man som regel ikke borti som turist alikevel:-) anbefaler å reise alene, da kan man oppleve byen i sitt eget tempo og slippe å ta hensyn til andre. Jeg reiste alene for 8 år siden, bodde på hostel med jenterom og ble kjent med en del der som jeg kunne finne på ting med noen dager. Nå er det 8 år siden og jeg er her fortsatt, så er ikke spesielt vanskelig å komme i kontakt med lokale heller :-p
kamel Skrevet 23. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2015 Gammel er du? Og i landet er du fra? 29 år, fra Hamar
Becka Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 29 år, fra Hamar Jeg har nemlig en drøm om å reise, og det har gått litt i krasj hver gang jeg har forsøkt. Og nå tror jeg ikke heller jeg har noen å reise med. Jeg er 31 fra sør. Om det skulle være av interesse, så kan vi jo prates litt. Bare send med PM om du vil.
kamel Skrevet 23. juni 2015 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2015 Jeg har nemlig en drøm om å reise, og det har gått litt i krasj hver gang jeg har forsøkt. Og nå tror jeg ikke heller jeg har noen å reise med. Jeg er 31 fra sør. Om det skulle være av interesse, så kan vi jo prates litt. Bare send med PM om du vi Har sendt deg PM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå