AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Jeg behøver en liten og ekstern spiller til mitt nettbrett for å se/høre film og musikk jeg har fra før, lurer derfor på hvor jeg kan få tak i slike spulkere til å koble til? Ikke slike vanlige bærbare dvdspillere, men slike uten skjerm.Anonymous poster hash: 920c3...e0e
Lutetium 71 Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Jeg behøver en liten og ekstern spiller til mitt nettbrett for å se/høre film og musikk jeg har fra før, lurer derfor på hvor jeg kan få tak i slike spulkere til å koble til? Ikke slike vanlige bærbare dvdspillere, men slike uten skjerm.Anonymous poster hash: 920c3...e0e Det er ikke like enkelt som å plugge i en ekstern DVD spiller i en pc. Tableten må støtte noe som heter OTG (On The Go), og du trenger en spesiell OTG kabel (som du plugger mellom ladepluggen på brettet ditt [kun for brett med microUSB], og den USB dingsen du måtte ha). Har du Ipad tror jeg du kan legge ballen død. Problemet med en DVD spiller er at brettet ikke vil klare å lese filsystemet, men et brett som støtter OTG vil vanligvis klare å lese filsystemet på minnepinner og harddisker (FAT32/NTFS). Ulempen med harddisker er at de krever mer strøm enn brettet kan levere, så du trenger ekstern strømforsyning. Minnepinner på den annen side er perfekte, rimelige, krever lite strøm, tar lite plass, og kan lagre mye. Så.. om du vil ta med deg film og musikk, er det enklere å enten legge det direkte på brettet ditt, eller få tak i en slik OTG kabel, og legge filene dine på en stor minnepinne. Du finner ut om brettet ditt støtter OTG med en app som heter "USB Host Diagnostics". Lykke til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå