Gå til innhold

Kjøttdeig mista vann, hvor mye blir 150g?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en nedfryst 400g's kjøttdeig, trenger 150g til en oppskrift, men når jeg veide den etter å ha tint den veide den 380g. Vil det si at 140g tilsvarer 150g? Dette er jo egt ett opplagt spm, men er helt utenfor meg selv idag, haha. Takk for svar:)

Anonymous poster hash: 4b61e...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det så farlig med +- noen gram kjøttdeig da? Hvis du skal være sååå nøyaktig må du måle opp 142,5 gram "tørr" kjøttdeig.

Endret av Kreps1
AnonymBruker
Skrevet

Har en nedfryst 400g's kjøttdeig, trenger 150g til en oppskrift, men når jeg veide den etter å ha tint den veide den 380g. Vil det si at 140g tilsvarer 150g? Dette er jo egt ett opplagt spm, men er helt utenfor meg selv idag, haha. Takk for svar:)

150 gram er 150 gram. Siden du har kjøkkenvekt er det ikke vanskelig å beregne dette.

Anonymous poster hash: e6516...08a

Skrevet

Samme om du tar 140 eller 150, oppskrifter er sjelden så nøye.

Steketiden kan endre seg litt siden det er mindre vann, men det ser du.

Hva skal du lage?

AnonymBruker
Skrevet

150 gram er 150 gram. Siden du har kjøkkenvekt er det ikke vanskelig å beregne dette.

Så klart er 150 gram 150 gram. Men vanninnholdet vil jo avgjøre hvor mange av disse grammene som er kjøtt og hvor mange som er vann.

Anonymous poster hash: 3f946...2b8

AnonymBruker
Skrevet

Så klart er 150 gram 150 gram. Men vanninnholdet vil jo avgjøre hvor mange av disse grammene som er kjøtt og hvor mange som er vann.

Anonymous poster hash: 3f946...2b8

Hvor vanskelig er det å veie opp 150 gram? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ok, skal slutte å tulle med deg, TS.

Hvis du virkelig vil veie opp så nøyaktig at du trekker fra for vanninnhold skal du bruke 142,5 gram av den opptinte kjøttdeigen.

Men helt ærlig så spiller det liten rolle. Det er kun når man baker man trenger å være SÅ nøye med gram og vekt av ting.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så farlig, men vil lage det etter boka da det er første gangen jeg lager det. Skal lage en slags middagspai forresten:)

Og til deg som sier "hvor vanskelig er det å veie opp 150gram?", det blir jo ikke 150 gram når kjøttdeigen har mistet vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle! Veide opp 150 bare jeg, som dere sier er det jo ikke så nøye. Og så langt ser det veldig vellykket ut:)

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så farlig, men vil lage det etter boka da det er første gangen jeg lager det. Skal lage en slags middagspai forresten:)

Og til deg som sier "hvor vanskelig er det å veie opp 150gram?", det blir jo ikke 150 gram når kjøttdeigen har mistet vekt.

Som jeg har skrevet allerede så har det virkelig ingenting å si. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...