Gå til innhold

Hva pleier du å grille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, og gjerne med tilbehør også. Skal grille til noen venner i morgen, deriblandt biff, som jeg aldri har gjort :bond: Trenger tips til godt tilbehør, utenom potetsalat for den er jeg god på :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syns det er veldig godt med asparges, mais og tomater som tilbehør på grillen.

Og godt (hjemmelaget?) kryddersmør til!

Det meste er egentlig godt å grille :)

Endret av Lille Rosa
Skrevet

Rotgrønnsaker i aluminiumsfole med olje, masse timian, oregano, havsalt, pepper etc er snacks. Ikke vær redd for å slenge med litt sopp heller.

Skrevet

Rotgrønnsaker i aluminiumsfole med olje, masse timian, oregano, havsalt, pepper etc er snacks. Ikke vær redd for å slenge med litt sopp heller.

Eller fisk i folie med litt olje, urter, salt og pepper. 

Skrevet (endret)

Auberginer, sopp, paprika, løk, coleslaw, forskjellige salater - varme og kalde

Endret av Hello Kitte
Gjest Gjest_Clarity
Skrevet (endret)

Lager ofte grillspyd. Det kan man jo ha alt mulig på. I helgen lagde jeg med kylling, squash, løk og paprika. Serverte med salat og potetsalat til :)

Edit: Pølser selvfølgelig! Griller alltid krydderpølser eller ostepølser i tillegg. Ventepølser må til :P

Endret av Clarity
Skrevet (endret)

Jeg pleier å grille kylling, fisk eller sjømat ettersom det er det jeg liker best. Av kylling griller jeg gjerne kyllingfilet eller kyllingklubber. Marinert kyllingfilet er kjempegodt på grillspyd! Av fisk griller jeg marinert laks, og når det kommer til sjømat griller jeg gjerne marinert scampi eller kreps. Noen ganger griller jeg også vegetarburger eller falafel. Som tilbehør er det godt med masse grønnsaker. Tomat, paprika, aubergine, sopp og maiskolbe er veldig godt :) Du kan også prøve potet eller søtpotet i aluminiumsfolie med smør og urtekrydder. 

Endret av leonie
  • Liker 3
Skrevet

I dag griller vi chili marinert kylling.

I tillegg squash og mais.

Alt er skåret opp og satt på grillspyd.

Skrevet

Grillspyd! I morgen skal samboer og jeg ha grillspyd med marinert kylling, sopp, paprika og løk. Maiskolber og en form for potet som tilbehør.

Skrevet

Digger flintsteik, med salat og potetsalat. Er også stor fan av grillspyd med forskjellige grønnsaker! 

Skrevet

Mye godt her! :spise:

Griller en liten biff til hver, har og pølser tilgjengelig, kyllingkluber, foccacia, salat, potetsalat, sopp, maiskolber div sauser... Bør jeg ha mer kjøtt?

Skrevet

Rotgrønnsaker kuttet i staver er veldig godt på grillen i al.folie med litt smør og krydder, jeg pleier å koke de litt først så det går fortere å grille. Grillet mais og sjampinjong er alltid godt til biff.

AnonymBruker
Skrevet

Biff, entrecote, rib eye

Hjemmelagde burgere

Makrell

Pølser

Kyllingfileter/lår, marinerer først

Aubergine

Portobello sopp fylt med ost

Små løk

Cherrytomater

Asparges

Indrefilet av svin

Koteletter

Hummer

Blåskjell

Bruschetta

Anonymous poster hash: 6781a...589

Skrevet

Halloumi , aubergine .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...