AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Tidligere hadde jeg fasttelefon fra ett selskap, og internett fra ett annet selskap. For en stund siden ringte en selger eller noe fra Internett-selskapet, som foreslo at jeg skulle overføre fasttelefonen min til deres selskap. Dermed skulle jeg få både internett og fasttelefon på samme regning. Men etter dette, ble det bare masse bråk og tull. For å gjøre en lengre historie veldig kort, så har jeg nå lyst til å kaste ut heile fasttelefonen. Jeg bruker den jo nesten ikke uansett. Folk ringer jo bare på mobiltelefonen når dem skal ha tak i meg.. Men Internett-selskapet mener at jeg ikke kan kutte ut fasttelefon, og samtidig beholde internett. Argumentet som dem bruker for at det ikke var mulig å kutte ut fasttelefon, var at internett da ville bli ustabilt og falle ut heile tiden. Internett-abonnementet er slik at jeg betaler ett par hundre kroner hver måned for ubegrenset data. Jeg bruker en god del internett, så det lønner seg overhodet ikke for meg å bare få en viss data-mengde hver måned. Er det virkelig ikke mulig å bare kutte ut heile fasttelefonen, uten at dette går på bekostning av internett? Anonymous poster hash: e57ea...ffd
-Jiinxs- Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 (endret) Tidligere hadde jeg fasttelefon fra ett selskap, og internett fra ett annet selskap. For en stund siden ringte en selger eller noe fra Internett-selskapet, som foreslo at jeg skulle overføre fasttelefonen min til deres selskap. Dermed skulle jeg få både internett og fasttelefon på samme regning. Men etter dette, ble det bare masse bråk og tull. For å gjøre en lengre historie veldig kort, så har jeg nå lyst til å kaste ut heile fasttelefonen. Jeg bruker den jo nesten ikke uansett. Folk ringer jo bare på mobiltelefonen når dem skal ha tak i meg.. Men Internett-selskapet mener at jeg ikke kan kutte ut fasttelefon, og samtidig beholde internett. Argumentet som dem bruker for at det ikke var mulig å kutte ut fasttelefon, var at internett da ville bli ustabilt og falle ut heile tiden. Internett-abonnementet er slik at jeg betaler ett par hundre kroner hver måned for ubegrenset data. Jeg bruker en god del internett, så det lønner seg overhodet ikke for meg å bare få en viss data-mengde hver måned. Er det virkelig ikke mulig å bare kutte ut heile fasttelefonen, uten at dette går på bekostning av internett? Anonymous poster hash: e57ea...ffd Pisspreik Selvfølgelig kan du kutte ut fasttelefonen og jeg hadde uten tvil bare sagt opp alt ifra de folka og funnet meg noe annet. (hvis du ikke har noe bindingstid med de) Du vil jo forsatt ha de samme kablene inn i huset, det eneste er at du ikke har en tlf koblet til veggen. Hva heter dette fantastiske selskapet? Hvis du kutter ut hustelefonen så må du betale 'linjeleie'. Jeg betaler 89kr for det. Andre opererer kanskje med andre priser. Endret 19. juni 2015 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 De fleste i dag har kastet ut fasttelefonen. Tror det siste jeg hørte var omkring 500 000 fasttelefoner som er igjen. Ergo har folk flest ingen fasttelefon, og internett uten problemer. Burde nesten oppgitt hvilket selskap som har denne særordninge, til skrekk og advarsel. Har du skrevet til dem og oppsummert historikken og hva som har blitt sagt og gjort? Anonymous poster hash: b2aeb...901
Lutetium 71 Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 (endret) Tidligere hadde jeg fasttelefon fra ett selskap, og internett fra ett annet selskap. For en stund siden ringte en selger eller noe fra Internett-selskapet, som foreslo at jeg skulle overføre fasttelefonen min til deres selskap. Dermed skulle jeg få både internett og fasttelefon på samme regning. Men etter dette, ble det bare masse bråk og tull. For å gjøre en lengre historie veldig kort, så har jeg nå lyst til å kaste ut heile fasttelefonen. Jeg bruker den jo nesten ikke uansett. Folk ringer jo bare på mobiltelefonen når dem skal ha tak i meg.. Men Internett-selskapet mener at jeg ikke kan kutte ut fasttelefon, og samtidig beholde internett. Argumentet som dem bruker for at det ikke var mulig å kutte ut fasttelefon, var at internett da ville bli ustabilt og falle ut heile tiden. Internett-abonnementet er slik at jeg betaler ett par hundre kroner hver måned for ubegrenset data. Jeg bruker en god del internett, så det lønner seg overhodet ikke for meg å bare få en viss data-mengde hver måned. Er det virkelig ikke mulig å bare kutte ut heile fasttelefonen, uten at dette går på bekostning av internett? Anonymous poster hash: e57ea...ffd Det går helt fint, jeg har hatt det slik i åresvis. Kablene ligger der uansett om du har et aktivt fasttelefon-abbonnement på linja eller ikke. Ta en tur innom bredbandsguiden.no og legg inn mobilnr eller adressa di, så får du opp en liste av leverandører. Den leverandøren du tegner bredbåndsabbonnement hos tar seg av oppsigelsen av det gamle. Men sjekk om det er bindingstid på abbonnementet du har nå. Endret 19. juni 2015 av Lutetium 71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå