Gå til innhold

Kjæledyr-lappen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere det burde vært et sertifikat for å få lov til å eie dyr? For eksempel et kurs hvor man lærte en del teori og så noen dager med praksis slik at staten kunne forsikre seg om at du er skikket til å passe på dyret ditt? 

Anonymous poster hash: 96c95...3f1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp det syns jeg!:) da kan vi forhindre at visse mennesker ikke får tak i uskyldige dyr.

Anonymous poster hash: 91289...222

• Liker 1
Skrevet

Jupp, men mener det samme om barn også.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det synes jeg. Altfor mye misforståelser og "gammel overtro" ute og går, og det er dyrene det går utover.

AnonymBruker
Skrevet

Jupp, men mener det samme om barn også.

Nei, da går det for langt. Sertifikat for å få barn? Da må man enten tvangsabortere jenter som er gravide uten lappen, eller så må man innføre sertifikat for å ha sex. 

Gjest Badebuksa
Skrevet

Joda, tanken er god. Helt til de skal ha 5000kr for kurset. Eller det viser seg at kurset ikke hjelper.

Jeg mener at mye av dårlig dyrehold ikke bunner i at folk er kunnskapsløse, men at de ikke gidder.

Selvom det finnes kurs, så kan man la være å gå tur med hunden, man kan velge å feilernære katten eller ha kaniner i små bur. Det er mye informasjon tilgjengelig "der ute", det er ikke vanskelig å få tak i det. Både på internett og i bøker. Men mange velger sin egen vei allikevel, og gjør som de vil.

Skrevet

Idéen er god, men dessverre vanskelig å få til i praksis. Hvordan skal en slik lov håndheves? Skal dyrepolitiet komme hjem til folk for å sjekke om se har godkjent sertifikat til å eie kjæledyr?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Idéen er god, men dessverre vanskelig å få til i praksis. Hvordan skal en slik lov håndheves? Skal dyrepolitiet komme hjem til folk for å sjekke om se har godkjent sertifikat til å eie kjæledyr?

Ja, når vi først har dyrepoliti er det vel greit at de har noen oppgaver? 

Skrevet

Ja, når vi først har dyrepoliti er det vel greit at de har noen oppgaver? 

Dessverre tror jeg ikke dyrepolitiet vil få nok penger til å drive en så omfattende virksomhet.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo bli lovpålagt å vise frem sertifikatet når man kjøper dyr da, blir vanskelig med useriøse oppdrettere, men med seriøse oppdrett og dyrebutikk burde det gå greit.

Problemet blir vel heller at hvem skal bestemme hvilke kunnskap som er rett! La oss si med hunder da, skal køyrde bygge seg rundt positiv hundetrening, eller noe mer lignende som han hubdehvisker idioten.

Jeg skjønner ikke hva folk flest skal med dyr :( en venninne av meg har en undulat i ett bittelite bur, og den får kanskje komme ut av buret 20 min om dagen om den er heldig! Jeg har to undulater som flyr fritt i hele huset hele dagen mens vi er hjemme, og i stuen når vi ikke er hjemme, eneste tiden de er stengt inne i det store buret sitt er på natten når de sover.

Jeg blir så trist av hvordan folk flest behandler dyr :(

Anonymous poster hash: fb465...ed6

Skrevet

Nei, da går det for langt. Sertifikat for å få barn? Da må man enten tvangsabortere jenter som er gravide uten lappen, eller så må man innføre sertifikat for å ha sex. 

Alt for mange foreldre som har barn som ikke skulle hatt det. Så jeg ville pushet mye mer for et baby sertifikat enn for ett sertifikat for å eie mus.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...