Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et pass som er gyldig i 6 mnd til. Skal på cruise om 3 uker, og først i dag får jeg vite at passet må være gyldig 6 mnd etter hjemkomst (dette fikk vi ikke opplyst om da vi bestilte). Cruiset er i Europa.

Jeg reiser til utlandet allerede neste uke, så jeg kan ikke bestille pass nå, for i følge politiets hjemmeside må gammelt pass leveres inn ved bestilling av nytt...?!? Jeg må jo ha mitt gyldige pass i mellomtiden.

Noen råd?

Anonymous poster hash: b6208...7e3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et pass som er gyldig i 6 mnd til. Skal på cruise om 3 uker, og først i dag får jeg vite at passet må være gyldig 6 mnd etter hjemkomst (dette fikk vi ikke opplyst om da vi bestilte). Cruiset er i Europa.

Jeg reiser til utlandet allerede neste uke, så jeg kan ikke bestille pass nå, for i følge politiets hjemmeside må gammelt pass leveres inn ved bestilling av nytt...?!? Jeg må jo ha mitt gyldige pass i mellomtiden.

Noen råd?

Jeg bestilte nytt pass i april,og mitt gamle pass fikk jeg med meg hjem.Dette var i Bergen,men praksisen burde vel være lik overalt?

Anonymous poster hash: c4080...af5

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med passkontoret og spør dem til råds. Det er de som er ekspertene og kan si deg om det er mulig å få beholde det gamle passet til du har det nye i hende. 

Anonymous poster hash: 6c8d4...0d6
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med passkontoret og spør dem til råds. Det er de som er ekspertene og kan si deg om det er mulig å få beholde det gamle passet til du har det nye i hende. 

Anonymous poster hash: 6c8d4...0d6

Jeg prøver men kommer ikke gjennom på telefon, så jeg derfor jeg spør her i mellomtiden. Er ganske fortvilet nå. Det står ganske svart på hvitt at gammelt pass må innleveres for å få utlevert nytt pass.

Fungerer nødpass når de krever 6 mnd gyldighet?

Skrevet

Jeg fikk med meg passet hjem men det var klippet hull i så det er ikke gyldig lenger!

Gå på passkontoret hos politiet, ofte tar det raskt å lage pass...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk med meg passet hjem men det var klippet hull i så det er ikke gyldig lenger!

Gå på passkontoret hos politiet, ofte tar det raskt å lage pass...

Minst 10 dager tar det, jeg hadde trengt det på 5.

Men har fått tak i cruiseselskapet nå, og nei, jeg trengte ikke pass gyldig i 6 mnd. Puster lettet ut nå, og skal sjekke slikt mye, mye bedre neste gang jeg "bare" skal reise i Europa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...