Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det star at man burde Journalskriving før fødsel, er dette noe dere anbefaler eller kan man bare gjøre det når fødselen er igang?

Hvordan gjøres dette?

Og for oss som bor I Oslo og som føder på sommeren, sjansen for at vi ikke føder på det sykehuset vi har valgt er tilstede - har det noe å si? Må det leveres på riktig sykehus eller går det automatisk digiatalt?

Skrevet

Hæ? Journalskriving?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du innskriving?

Anonymous poster hash: c06d8...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Hva snakker du om, ts?

Anonymous poster hash: c9842...366
Skrevet

Mener du kanskje sånn fødebrev?

Skrevet

Hei,

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg snakker om men det star så mange steder at de anbefaler å ordne alle papirer iforbindelse med fødsel I god tid før det starter.

Mulig det er innskrivning det heter?

Skrevet

Du trenger ikke noen papirer utenom det helsearket som alle har. Husker ikke hva det heter igjen men der det står magemål osv. Noen skriver fødebrev med hva de ønsker og ikke ift fødselen. Bare ta med når du kommer til føden.

AnonymBruker
Skrevet

Sammen med innkallelsen til oul så fikk jeg et skjema med 2-3 sider som jeg måtte fylle ut og ha med på oul. Og ellers var det helsekortet som man skal få på første kontroll og må ha med på alle kontroller, det skal man og ha med til fødselen. Det skjemaet er vanlig på alle sykehus men ellers så er det forskjellige rutiner.

Anonymous poster hash: 928db...71e

Skrevet

Åja, tusen takk - da tror jeg vi har kontroll :)

Skrevet

Jeg har født alle mine på Riksen i Oslo og aldri hatt noen journalskriving eller innskriving før fødsel. Jeg har fått brev om fødeplass, vært på UL på sykehuset (da fikk jeg et skjema jeg skulle ta med) og ellers bare troppet jeg opp på føden når tiden var inne. Helsekort fikk jeg hos fastlegen på første kontroll, det har man med på alle kontroller og når man skal føde.

Skrevet

Ja, det har jeg! For det har jordmor skrevet på I alle ukene(er I uke 36 nå) men det star så mye rart på nett og fikk intrykk av at man skulle skrive seg inn når man kom på føden og at dette kunne ordnes på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...