Gå til innhold

Hvordan takler du trassanfall ved besøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Setter du svakere, sterkere eller like grenser som vanlig for barnet når dere har besøk? Man skal jo ideelt sett ha like grenser som vanlig, men jeg tror mange justerer seg litt den ene eller andre veien....stemmer det?

Anonymous poster hash: d9d1d...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme regler over alt.

Barna skal ikke lære å kunne pushe grensene bare fordi vi er borte, eller har besøk.

AnonymBruker
Skrevet

Samme regler hjemme som på besøk/med besøk. Trassanfall, sutring og dårlig oppførsel er ikke akseptabelt noe sted, og det får konsekvenser uansett. 

Anonymous poster hash: 97b29...e71
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvem som er på besøk, det. Andre barn, mindre grensesetting, enkelte slektninger, mer.

Anonymous poster hash: b53ca...9b2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det likt uansett om barnet har en kompis på besøk, svigermor, besteforeldre eller Kongen for den saks skyld. 

Anonymous poster hash: 57ac0...4ea
Skrevet

Vi har forsåvidt de samme forventningene og reglene uansett, men det er sjelden han oppfører seg dårlig når vi er sammen med andre. Om det skjer noe, irettesetter vi som ellers. Som hovedregel er det jo et poeng at barnet ikke lærer at det er greit å tøye grenser bare fordi det er andre der. Ikke minst for andres del - lite er så irriterende som andre barn som oppfører seg dårlig og så står foreldrene bare og ser på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg innrømmer at det har kommet an på hvor vi er.

I private hjem, barnehage eller andre steder hvor skriking er greit å håndtere? Samme regler som hjemme.

En del andre steder har terskelen min for bestikkelser vært lavere. Sitter man på en buss i rushtiden velger jeg mine kamper, og prøver å avverge mer. Det har gått fint likevel.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...