AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Jeg skal bake en kake og i oppskriften står det kefir,men kan jeg bruke cultura i stedet? Synes det blir så sløsing å kjøpe en hel kartong med kefir når jeg kun skal bruke et par dl til baking. Cultura derimot drikker jeg daglig så da den jo brukt opp Anonymous poster hash: 4fa6c...950
FantasDick Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Jeg synes Cultura, Kefir og kulturmelk smaker omtrent helt likt, så jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å bytte ut, men jeg vet ikke om de har noen spesielle evner eller hva jeg skal kalle det.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Takk for svar Da kjører jeg på med cultura. Anonymous poster hash: 4fa6c...950
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Det er litt smaksforskjell på dem, men begge deler fungerer nok helt fint. Det er litt mindre fett i Cultura enn i kefir (to prosentpoeng mindre), men det utgjør neppe noe stort problem. Om det er store mengder kefir du skulle hatt kan du evt tilsette bittelitt ekstra smør for å veie opp, men tviler på at det er nødvendig. Anonymous poster hash: 442d7...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå