AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Hvordan gjorde dere det med flasker? Kjøpte et stort antall, eller ventet og så hva babyen godtok? Godtar den som oftest den flasken den får helt fra starten av? Er jo dumt hvis jeg kjøper 10 Aventflasker og ingen kan brukes fordi baby bare vil ha MAM?... Måtte gå over til mme med førstemann, og da måtte vi prøve noen forskjellige flasker, men barnet hadde da fått bryst i 1 mnd.Anonymous poster hash: 702c4...9e6
jente 82 Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Hadde kjøpt flasker i tilfelle før fødsel, noen få av den mindre str. Endte med kjøpe flere da det ikke ble amming - fikk aldri melk. Vi brukte dr browns hele veien. Veldig fornøyd med de
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Hadde kjøpt flasker i tilfelle før fødsel, noen få av den mindre str. Endte med kjøpe flere da det ikke ble amming - fikk aldri melk. Vi brukte dr browns hele veien. Veldig fornøyd med de Min første nektet å ta dr Brown men man vet jo aldri.. (Endte opp med Avent). Ja, kommer til å kjøpe flasker, men hvor mange? Er vel dumt å kjøpe "alle sammen"? Kan jo ha endel forskjellige smokker liggende og. Men med første måtte vi etter noen mnd lage egne hull :sAnonymous poster hash: 702c4...9e6
jente 82 Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Men det kommer jo smokker etter alder . Str 1-4 i dr browns mener jeg ihvertfall. Jeg hadde tre og kjøpte også slik Micro sterilisator som var gull verdt!!!
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Hadde kjøpt noefør fødsel. Vi fikk to avnet flasker i disse apotek pakkene og kjøpte en dr brown. Han likte ikke dr brown flasken, men avnet gikk greit. Jeg delammet også en stund, men mistet melken og kjøpte derfor 9 mam flasker på tilbud. Disse elsker han! Kjøpte også noen nye dr browm fordi han slet med luft, men dette var helt bortkastet. Mam er den han liker best
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #6 Skrevet 19. juni 2015 Hadde kjøpt noefør fødsel. Vi fikk to avnet flasker i disse apotek pakkene og kjøpte en dr brown. Han likte ikke dr brown flasken, men avnet gikk greit. Jeg delammet også en stund, men mistet melken og kjøpte derfor 9 mam flasker på tilbud. Disse elsker han! Kjøpte også noen nye dr browm fordi han slet med luft, men dette var helt bortkastet. Mam er den han liker best Men det hjelper jo ikke meg at ditt barn liker mam best Jeg vegrer meg for å dra ut like etter fødsel, og erfaringsmessig burde man vel ha minst 5-6 flasker. Kanskje gamble på å kjøpe endel og heller gi bort ubrukte på finn hvis det blir helt kriseAnonymous poster hash: 702c4...9e6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Men det hjelper jo ikke meg at ditt barn liker mam best Jeg vegrer meg for å dra ut like etter fødsel, og erfaringsmessig burde man vel ha minst 5-6 flasker. Kanskje gamble på å kjøpe endel og heller gi bort ubrukte på finn hvis det blir helt kriseAnonymous poster hash: 702c4...9e6 Ehh hvorfor i all verden spør du om råd her på forumet hvis andres erfaring "ikke hjelper deg"?!? Da får du finne ut sv fet selv da! Vi kan jo ikke gi deg andre råd enn hva vi selv har opplevd med egne barn!Anonymous poster hash: b6291...a3c 4
jente 82 Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Men er da vel ikke noe problem at samboeren din drar ut og kjøper??? Du trenger jo ikke ut . Ha et par og send han for å kjøpe mer når du vet
MockingJay Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Jeg skulle amme til enhver pris, så hadde bare de flaskene man får i apotekpakkene. Kranglet meg til 5 mnd(eller noe sånt, ærlig talt husker jeg lite fra den perioden) , men skjønner problemet ditt i forhold til hvor mye en nyfødt trenger. Heldigvis tok min alle flaskene, men om jeg skulle gjort klar fra start så tror jeg at jeg bare hadde kjøpt en av hver som jeg hadde god erfaring med(disse vet du vel selv mtp hva den første tok). Også hadde jeg sendt mannen på apoteket for å kjøpe flere. Den første dagen er det jo mulig å leve på å vaske flasken rett etter bruk. Er jo litt arbeid, men en dag kan jo gå. Hvertfall om noen er rundt deg. Om du ikke har noen, så hadde jeg prøvd å avtale med apoteket at du betaler en viss sum nå før fødsel også kommer noen å leverer til deg når du ringer. Jeg tviler på at noen ikke vil være behjelpelig når en nybakt mor trenger det. Forøvrig så kan du jo høre med helsesøster eller hjemmepleier tjenesten. Den siste kjører jo uansett rundt å hjelper folk som ikke har mulighet selv.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Hadde fått et par flasker fra avent i disse gratispakkene til gravide så vi prøvde de og det gikk bra. Fikk også noen flasker som svigermor kjøpte i sitt hjemland og han tok de og, men de kan man ike bytte tut på så tutene ble for små etterhvert. På barsel hadde de medelaflasker og han tok de og, ikke alle babyer er kresne på flasker. Siden han tok avent så kjøpte vi flere av de. Vi tok vare på aventflaskene men heiv tutene da man får kjøpt nye og tutene har kun en viss levetid, de utenlandske flaskene heiv vi siden tutene ikke kan brukes el byttes. Kjekt å ta vare på ting til neste baby sånn i tilfelle. Jeg fikk ikke melk så kanskje jeg ikke får melk med neste heller. Få mannen din eller noen andre du kjenner til å dra på apoteket for deg etter fødselen. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 9e4f6...169
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Men det hjelper jo ikke meg at ditt barn liker mam best Jeg vegrer meg for å dra ut like etter fødsel, og erfaringsmessig burde man vel ha minst 5-6 flasker. Kanskje gamble på å kjøpe endel og heller gi bort ubrukte på finn hvis det blir helt kriseAnonymous poster hash: 702c4...9e6 Hvorfor spør du da?
Kvist Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Med andremann var jeg forberedt og visste at for oss så er det absolutt enkleste å ha nok flasker til et helt døgn. Så jeg kjøpte inn nye smokker og byttet ut de flaskene etter førstemann som ikke så så freshe ut lengre. Tror jeg hadde i hvertfall 12-14 flasker. Veldig greit å slippe å vaske og sterilisere flere ganger i døgnet. Jeg skylte bare ut av dem, vasket opp for hånd med egen oppvaskskost og la alt i en diger kjele for koking. Til natten satte jeg klart rene flasker, doseringsboks med ferdig oppmålt pulver, termos med kokt vann og flaske med kokt kaldt vann på et brett på nattbordet. Man lærer seg kjapt hvor mye varmt og hvor mye kaldt som skal til for å få passe drikketemperatur, man kan blande ut i så varmt vann som WHO anbefaler og slipper å sette så mye som en tå i gulvet. Genialt for sånne babyer som vil ha mange og små måltider.
Arkana Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Vi kjøpte Aventflasker på forhånd og tenkte i grunnen aldri over at noen av barna skulle ha spesielle preferanser når det gjelder flasker. Alle tre har brukt dem uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #14 Skrevet 19. juni 2015 Vi hadde 10 flasker av de små avent, men babyen vår sov hele natta stortsett fra nyfødt av, så trengte sjeldent å mate han på natta. Men uansett så rengjorde vi og gjorde klart før leggetid, og ellers ved behov. Når de små flaskene ble for små så kjøpte vi 6 av de store og om jeg ikke husker feil så var det da vi begynte med litt fast føde og. Anonymous poster hash: 9e4f6...169
Arkana Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Vi gjorde forresten som Kvist når det gjaldt nattmating. Veldig greit å kunne blande en flaske raskt. Vi gjorde det samme når vi var ute av huset også (hadde en mindre termos og vannflaske som var enklere å ha med seg i stelleveska). Anbefaler også varmt å ha mikrosterilisator så slipper man styret med å koke flaskene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå