Gå til innhold

Hvorfor har du kuttet kontakt med foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er svært knyttet til mine foreldre. Jeg vet det er mange som ikke har noe kontakt med foreldrene sine så jeg lurer egentlig bare på hvorfor dere ikke har kontakt? Og har du kuttet ut både mor og far eller bare den ene?

Anonymous poster hash: ca9e0...e9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er svært knyttet til mine foreldre. Jeg vet det er mange som ikke har noe kontakt med foreldrene sine så jeg lurer egentlig bare på hvorfor dere ikke har kontakt? Og har du kuttet ut både mor og far eller bare den ene?Anonymous poster hash: ca9e0...e9b

Jeg har kuttet ut kontakten med begge mine etter at jeg ble utsatt for seksuelle overgrep fra min far i syv år. Dette resulterte i et svangerskap med påfølgende dødfødsel etter fullgått tid.

Min mor visste, men valgte å overse.

Dette er nå snart tyve år tilbake i tid, men jeg har ikke hatt kontakt med noen av dem siden jeg tok valget om å fortsette uten dem i livet mitt.

Savner de ikke.

Anonymous poster hash: 40afe...e3e

• Liker 10
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg har kuttet all kontakt med min far fordi han er en egoistisk drittsekk som bare tenker på seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi personen er ekstremt paranoid og narsissistisk.

Anonymous poster hash: e3474...841

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt nært forhold til mine foreldre.

Far har vært minimalt tilstedet, mens mor har vært der samtidig som hennes behov og lyster alltid har vært det viktigste for henne. Har blitt tråkka på, gått bak ryggen og psykisk mishandlig gjennom hele oppveksten.

Jeg har det beste med meg selv uten dem i mitt liv.

Savner dem ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 043b8...080
AnonymBruker
Skrevet

Det var egentlig ikke bevisst og jeg kan besøke dem en gang iblant, men sånn stort sett har vi ikke kontakt.

Det er jo en ganske lang historie, men det er ting i barndommen som fortsatt påvirker vårt forhold og jeg ble bare veldig lei av hvordan det var når jeg var hjemme.

Lei av å bli oversett, sett ned på, bli forskhellsbehandlet og bare generelt at de ikke bryr seg noe særlig.

Har hatt en tøff periode det siste året og da har jeg ikke orket å besøke dem. Ser ikke for meg at det kommer til å endre seg, for grunnlaget for hvilket forhold man kommer til å ha settes jo litt i oppveksten.

Det plaget meg ganske lenge, og jeg hadde et sterkt ønske om å ha en familie som brydde seg og var glad i meg, men har sluttet å prøve så hardt for å få dem til å like meg. Jeg har aldri skjønt hvorfor, men det er vel kanskje ikke noen grunn.

Anonymous poster hash: e251d...51e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får helt vondt inni meg når jeg leser hvordan noen blir behandlet av de som skal være de viktigste i livet.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være mange grunner til at man ikke vil ha kontakt med foreldrene sine, men de som velger det må også huske på at de tar fra sine egne barn besteforeldrene sine. Sannsynligvis mister man også ofte kontakt med resten av familien. Man bør ha gode grunner til å gjøre slike valg siden det kan berøre mange fler enn bare datter/sønn og foreldre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mange grunner til at man ikke vil ha kontakt med foreldrene sine, men de som velger det må også huske på at de tar fra sine egne barn besteforeldrene sine. Sannsynligvis mister man også ofte kontakt med resten av familien. Man bør ha gode grunner til å gjøre slike valg siden det kan berøre mange fler enn bare datter/sønn og foreldre.

For min del påvirker det ingen andre enn oss.

Foreldrene mine har kuttet kontakten med sin familie, og jeg skal mest sannsynlig ikke ha barn. Hvis jeg skulle det, så hadde jeg nok kanskje vurdert å ha mer kontakt for barnets skyld.

Men hvis de hadde oppført seg slik som de gjorde med meg mot mitt barn så hadde jeg nok ikke hatt særlig dårlig samvittighet for å ikke ha noe særlig med kontakt.

Anonymous poster hash: e251d...51e

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg får helt vondt inni meg når jeg leser hvordan noen blir behandlet av de som skal være de viktigste i livet.

Jeg synes det er utrolig at noen mennesker ikke forstår at det finnes foreldre som ikke er egent. Og de har bare seg selv å takke om man bryter kontakten med dem i voksen alder.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fysisk og psykisk vold. Søsken behandlet meg på samme måte som foreldrene, så det var nødvendig å bryte for at jeg skulle overleve.

Anonymous poster hash: 121c2...96c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kontakt med mamma, stort sett på facebook og ikke så veldig ofte. Hun spør aldri hvordan vi har det, er bare så opptatt av av seg og sitt (vi bor ikke i nærheten). De er sjelden på besøk og min stefar ga klar beskjed sist vi var på besøk at han ikke ønsket å ha besøk av oss. (det skal sies at jeg har hatt han som pappa siden jeg var født, det er ikke noe nytt forhold) Så da er ikke jeg særlig lysten på noe ny tur dit. 

Min samboers foreldre har enda mindre kontakt med sin sønn. Nå er de på besøk hos broren borti gata her, men vi ser de ikke. Bare når de trenger hjelp til noe tar de kontakt med sønnen. 

Anonymous poster hash: 8c457...931
AnonymBruker
Skrevet

Her var det foreldre og søsken som kutta ut meg fordi de ikke godtok min norske samboer. Selv om det var de som kuttet meg ut, savner jeg dem ikke. For stort svik.

Anonymous poster hash: 5a03e...48d

AnonymBruker
Skrevet

Min far døde da jeg var liten, og min mor har jeg ingen kontakt med. Grunnen er at hun fikk tre barn uten at hun ønsket seg barn eller hadde noen evne til å ta vare på oss. Hun har hele oppveksten fortalt oss hvor uønsket vi er og hvor mye vi har ødelagt livet hennes. Hun flyttet med oss minst 20 ganger fra jeg var 0-18, vi hadde aldri mat hjemme, vi mistet strømmen hele tiden fordi hun ikke betalte for seg, hun skadet oss bevisst for å få oppmerksomhet i helsevesenet, og den eneste grunnen til at hun ville beholde oss da barnevernet ønsket å fjerne oss fra henne var at hun fikk penger for å ha oss (dette fortalte hun oss og ikke barnevernet).

Hun er rett og slett et fryktelig menneske, og jeg ønsker ikke at mine barn noensinne utsettes for lignende hendelser som det vi gjorde. Jeg er overbevist om at det er best for barna å ikke ha kontakt med bestemor på min side, og hva som er best for henne er totalt ubetydelig for min del.

Dersom noen her kommer med den klassiske "foreldrene deres gav dere livet, hva med å være litt takknemlige"-regla, så kan de stikke den et visst sted. Vi ba aldri om å bli født, og hadde jeg hatt valget mellom å bli født av det kvinnemennesket der, eller å slippe livet, hadde jeg valgt det siste. Jeg og mine to søsken lever hver dag med psykiske problemer ene og alene fordi hun aldri har hatt evne til å ta vare på oss eller beskytte oss i en brutal verden. Skal man sette unger til verden, så se til h***** å ta vare på dem tenker jeg. 

Anonymous poster hash: ab560...af1
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Min søster kuttet ut kontakten med vår mor fordi de alltid har hatt helt elendig kjemi.

Vi har hatt en kjempefin oppvekst - bortsett fra at min søster og vår mor alltid var kranglet og ikke kommet overens.

Den dag i dag har de ingen kontakt.

Anonymous poster hash: ea1a3...663

Skrevet

Det er som regel veldig gode grunner til å kutte kontakt med foreldre, det er nok ingen som gjør det bare fordi de føler for det en dag. Et barnebarn har ikke godt av kontakt med forferdelige besteforeldre. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kuttet ut mor, fordi hun i alle fall på nåværende tidspunkt ikke er bra for meg. Kanskje det vil endre seg i fremtiden, men per dags dato har jeg ikke overskudd til å skulle forholde meg til henne.

Anonymous poster hash: 0a8c8...015

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kuttet ut kontakten med begge mine etter at jeg ble utsatt for seksuelle overgrep fra min far i syv år. Dette resulterte i et svangerskap med påfølgende dødfødsel etter fullgått tid.

Min mor visste, men valgte å overse.

Dette er nå snart tyve år tilbake i tid, men jeg har ikke hatt kontakt med noen av dem siden jeg tok valget om å fortsette uten dem i livet mitt.

Savner de ikke.

Anonymous poster hash: 40afe...e3e

Jeg håper du har fått det bedre i livet! En mer grusom oppførsel fra foreldre kan jeg ikke tenke meg, og jeg skjønner godt at du ikke vil ha kontakt med dem.

Ønsker deg alt godt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pappa har jeg ikke kontakt med (men han prøver stadig) pga seksuelle overgrep+ vold og han ruser seg. Er også litt trist fordi han er veldig syk og kunne trengt behandling.

Pga mine to sønner har jeg kontakt med Mamma som ikke hjalp meg som barn mtp pappa. Selv om hun har sviktet meg og "klikket" en del på meg med fysisk utslag så føler jeg at hun "duger" som bestemor. Men også det at jeg savnet en forelder..

Anonymous poster hash: 47ee8...9ec

Skrevet

De aller aller færreste kutter kontakten med foreldrene sine hvis de ikke abslolutt må. Det er ingen lettvint løsning.

De jeg vet om som har gjort det har tvert om latt det gå lenger enn de kanskje burde før de har innsett at det er den eneste utveien hvis de skal greie å bygge et liv med respekt for seg selv.

Hvis foreldrene dine har vært skadelige for deg, så er det vel lite trolig at de forandrer seg og blir noe bedre for barnebarna.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...