Gå til innhold

Svamping/lasering


Wayah

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Ville bare si til alle som drømmer om å teste ut litt spesielle teknikker for maling på f.eks. vegger: Sett i gang! Jeg har brukt svamp til å male på baderomsveggene mine, underlagsfargen heter Antikkbeige, og overlaget heter Fersken, det ble kjempetøft! Ønsket meg et "varmt" bad, men det er så lite at å male veggene med altfor kraftig farge over det hele ikke var et alternativ. En trenger slett ikke være utdannet maler for å få det til, det er mye enklere enn de gir inntrykk av. Jeg er slett ingen kreativ person, men har allerede fått masse skryt :sjarmor:

De stilige effektene de får ved å bruke lasurolje på "profesjonelt" vis er faktisk mye enklere å lage med svamp og vanlig maling. Da slipper en også å lakkere over hvis en ønsker å kunne vaske veggen etterpå. Tror nesten at kun en proff ville se forskjellen, men husk å FUKTE SVAMPEN først!

Alt en trenger er en plass å øve seg litt på før en hiver seg over arbeidet. Test med lange og korte strøk, buede og rette, og sjekk også ut hvordan det ser ut om du vrir svampen på veggen. Det kan også bli stilig å bruke enda flere farger enn jeg gjorde, og svamping med lys farge over en mørkere grunnfarge blir utrolig effektfullt.

Og - best av alt: Hvis en ikke blir fornøyd, er det bare å male over igjen :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes spennende ut, og hvis du klarer det burde vel jeg få det til også *ler*

Vi har nettopp kjøpt hus, så fra 1. oktober blir det masse maling og oppussing på oss. Kjekt med gode idéer og tips fra andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...