AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Jeg slet noe med uren hud da jeg var yngre, men aldri så mye at jeg gikk på tabletter eller noe sånt. Hadde bare generelt uren hud uten egentlig å ha kviser særlig ofte. Men for å bedre huden startet jeg med MD Formulations continous renewal serum. Har brukt denne pluss rensen i sikkert ti år nå. Har prøvd ut en del andre ting, men alltid fått uren hud igjen. Nå er jeg over 30, og stadig får jeg beskjed om at huden min trenger mer fukt, for jeg begynner å få noen linjer. Huden min er sensitiv, tørr, kombinert, uren. Altså alt på en gang. Jeg kjøpte antioxidantkremen til MD for å bruke over serumet, men fikk uren hud. Kjøpte en del fra Dermalogica, fikk enda mer uren hud. Kjøpte et annet serum (Matis?) til 600 kr, og nå ser huden min verre ut enn noensinne. Mye verre enn da jeg var ung. Finnes det virkelig ikke håp? Finnes det ingen fuktighetskrem som passer min hud? Jeg har prøvd olje og billige kremer før, det ga samme resultat, men jeg ble i alle fall ikke blakk.. Samtidig som jeg lurer på om andre har hatt samme problem og har fukt.krem å anbefale, lurer jeg også på om det kan være en annen underliggende årsak. Jeg er spesielt ille på sidene av pannen, nedover tinningene, på kinnbeina, kinnene og kjeven. Det startet faktisk på kjeven og nedenfor ørene. Har ingenting i t-sonen, altså ingenting midt i pannen eller haken eller de vanlige stedene. Spiser sunt med lite mettet fett, tar omega 3, drikker vann, renser huden.Anonymous poster hash: 54236...cbb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Jeg slet noe med uren hud da jeg var yngre, men aldri så mye at jeg gikk på tabletter eller noe sånt. Hadde bare generelt uren hud uten egentlig å ha kviser særlig ofte. Men for å bedre huden startet jeg med MD Formulations continous renewal serum. Har brukt denne pluss rensen i sikkert ti år nå. Har prøvd ut en del andre ting, men alltid fått uren hud igjen. Nå er jeg over 30, og stadig får jeg beskjed om at huden min trenger mer fukt, for jeg begynner å få noen linjer. Huden min er sensitiv, tørr, kombinert, uren. Altså alt på en gang. Jeg kjøpte antioxidantkremen til MD for å bruke over serumet, men fikk uren hud. Kjøpte en del fra Dermalogica, fikk enda mer uren hud. Kjøpte et annet serum (Matis?) til 600 kr, og nå ser huden min verre ut enn noensinne. Mye verre enn da jeg var ung. Finnes det virkelig ikke håp? Finnes det ingen fuktighetskrem som passer min hud? Jeg har prøvd olje og billige kremer før, det ga samme resultat, men jeg ble i alle fall ikke blakk.. Samtidig som jeg lurer på om andre har hatt samme problem og har fukt.krem å anbefale, lurer jeg også på om det kan være en annen underliggende årsak. Jeg er spesielt ille på sidene av pannen, nedover tinningene, på kinnbeina, kinnene og kjeven. Det startet faktisk på kjeven og nedenfor ørene. Har ingenting i t-sonen, altså ingenting midt i pannen eller haken eller de vanlige stedene. Spiser sunt med lite mettet fett, tar omega 3, drikker vann, renser huden.Anonymous poster hash: 54236...cbb Akkurat samme type hud som meg, men har slitt med dette siden jeg var ca 20, er nå 30.. Har ingenting rundt munn, nese og foran på ansiktet. Tinningen, kjeven og kinnene derimot er de plassene jeg bryter ut. Ofte er det ikke store kviser, men mange små nupper,og mange av de er ganske lukket sånn at de ikke går an å klemme engang,de er bare betente. Det kan være mange årsaker til kviser,så jeg gidder ikke engang komme med forslag om hva jeg tror det kan være (hormoner, matallergi, osv), og heller bare dele det jeg har gjort for å få bukt ned problemet: 1. Utklemming hos hudpleier for å få klemt ut de mest synlige kvisene,samt der man ikke ser selv at det holder på å komme nye (bedre å få det gjort hos en proff for å unngå arrdannelser). 2. Fruktsyrepensling hos hudpleier. Anbefales sterkt. 3. Carita sine fuktighetskremer. Har ikke fått en eneste kvise av noen av de. De trekker fort inn, og er veldig bra under make-up også. Huden suger til seg alt av fukt, i motsetning til andre kremer som føltes som om de bare lå oppå og aldri gjorde noen forskjell i huden. Anonymous poster hash: f150b...179 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Dette høres hormonelt ut. Selv fikk jeg urenheter (acne) langs kjeven og tinningen i godt voksen alder. Jeg hadde skikkelig ubalanse i hormonene mine, og dessverre vil ikke hudpleie hjelpe da. Det kan selfølgelig ikke skade, men det vil ikke fjerne det. Så i ditt tilfelle kan det jo hende at p-piller kan hjelpe. Jeg fikk beskjed av legen at det kunne ta bort mye av problemet mitt, men jeg kan dessverre ikke gå på p-piller. Heldigvis har det etter 3 år nå roet seg betraktelig hos meg. Jeg har som deg prøvd mange hudpleiemerker både billige og dyre. Og noen av de du nevner har hjulpet meg litt. Men det jeg har funnet som fungerer absolutt aller best for min hud per nå er LUSH Mask of Magnaminty som dyprens maske. Det beste av alt, billig er den også. Tror jeg betalte kr 89,- for min. Og har ikke sett antydning til en eneste underjordisk acne på lang tid (JIPPI) selv om jeg har den perioden i mnd som gjør at hormoner nå er fullstendig i ubalanse. Verdt ett forsøk. Anonymous poster hash: 2f7ab...a12
Hjertefisk Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Okei - du har prøvd mange dyre, gode renseprodukter. Det samme har jeg. Men har du prøvd noe for hormonene? Nattlysolje, eller enda bedre: p-piller? Da jeg var 26 år begynte jeg på yasmin, og nå er huden min helt perfekt! Aldri mere vonde, store byllekviser. Det tok ca. 3 mnder før huden begynte å bli bra. Men det anbefales sterkt. Jeg har også problemer med fuktfattig hud. Det beste produktet jeg har for det er Decleor sin fuktmaske. Funker knall. Bruker den ca 1 gang i uka. Samt sørger jeg for å ikke utsette huden for alt for mye vann. Varme, lange dusjer er drepen for huden min. Jeg tar også B. og D vitamintilskudd. Og tran eller omega-3.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Akkurat samme type hud som meg, men har slitt med dette siden jeg var ca 20, er nå 30.. Har ingenting rundt munn, nese og foran på ansiktet. Tinningen, kjeven og kinnene derimot er de plassene jeg bryter ut. Ofte er det ikke store kviser, men mange små nupper,og mange av de er ganske lukket sånn at de ikke går an å klemme engang,de er bare betente. Det kan være mange årsaker til kviser,så jeg gidder ikke engang komme med forslag om hva jeg tror det kan være (hormoner, matallergi, osv), og heller bare dele det jeg har gjort for å få bukt ned problemet: 1. Utklemming hos hudpleier for å få klemt ut de mest synlige kvisene,samt der man ikke ser selv at det holder på å komme nye (bedre å få det gjort hos en proff for å unngå arrdannelser). 2. Fruktsyrepensling hos hudpleier. Anbefales sterkt. 3. Carita sine fuktighetskremer. Har ikke fått en eneste kvise av noen av de. De trekker fort inn, og er veldig bra under make-up også. Huden suger til seg alt av fukt, i motsetning til andre kremer som føltes som om de bare lå oppå og aldri gjorde noen forskjell i huden. Anonymous poster hash: f150b...179 Dette høres hormonelt ut. Selv fikk jeg urenheter (acne) langs kjeven og tinningen i godt voksen alder. Jeg hadde skikkelig ubalanse i hormonene mine, og dessverre vil ikke hudpleie hjelpe da. Det kan selfølgelig ikke skade, men det vil ikke fjerne det. Så i ditt tilfelle kan det jo hende at p-piller kan hjelpe. Jeg fikk beskjed av legen at det kunne ta bort mye av problemet mitt, men jeg kan dessverre ikke gå på p-piller. Heldigvis har det etter 3 år nå roet seg betraktelig hos meg. Jeg har som deg prøvd mange hudpleiemerker både billige og dyre. Og noen av de du nevner har hjulpet meg litt. Men det jeg har funnet som fungerer absolutt aller best for min hud per nå er LUSH Mask of Magnaminty som dyprens maske. Det beste av alt, billig er den også. Tror jeg betalte kr 89,- for min. Og har ikke sett antydning til en eneste underjordisk acne på lang tid (JIPPI) selv om jeg har den perioden i mnd som gjør at hormoner nå er fullstendig i ubalanse. Verdt ett forsøk. Anonymous poster hash: 2f7ab...a12 Okei - du har prøvd mange dyre, gode renseprodukter. Det samme har jeg. Men har du prøvd noe for hormonene? Nattlysolje, eller enda bedre: p-piller? Da jeg var 26 år begynte jeg på yasmin, og nå er huden min helt perfekt! Aldri mere vonde, store byllekviser. Det tok ca. 3 mnder før huden begynte å bli bra. Men det anbefales sterkt. Jeg har også problemer med fuktfattig hud. Det beste produktet jeg har for det er Decleor sin fuktmaske. Funker knall. Bruker den ca 1 gang i uka. Samt sørger jeg for å ikke utsette huden for alt for mye vann. Varme, lange dusjer er drepen for huden min. Jeg tar også B. og D vitamintilskudd. Og tran eller omega-3. Jeg setter så utrolig pris på tipsene deres! Jeg føler meg veldig overfladisk nå, men jeg synes hud har utrolig mye å si, og det har nesten vært så jeg ikke vil gå ut. Ja, jeg tenkte det kanskje kan være hormonelt, men problemet er at den prevensjonen jeg er satt på er jeg satt på for å dempe smerter, så jeg får ikke byttet eller gjort noe med det. Derfor må jeg bare prøve alt mulig annet. Og det ble jo verre da jeg sluttet med serumet til MD samt at jeg brukte annen fukt over den. Tar omega 3/tran, det har jeg gjort i mange år pga at det hjelper både mot uren hud og at den ikke blir så lett tørr. Skal sjekke ut de tipsene dere skriver om, tusen hjertelig takk! <3 Anonymous poster hash: 54236...cbb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Jeg setter så utrolig pris på tipsene deres! Jeg føler meg veldig overfladisk nå, men jeg synes hud har utrolig mye å si, og det har nesten vært så jeg ikke vil gå ut. Ja, jeg tenkte det kanskje kan være hormonelt, men problemet er at den prevensjonen jeg er satt på er jeg satt på for å dempe smerter, så jeg får ikke byttet eller gjort noe med det. Derfor må jeg bare prøve alt mulig annet. Og det ble jo verre da jeg sluttet med serumet til MD samt at jeg brukte annen fukt over den. Tar omega 3/tran, det har jeg gjort i mange år pga at det hjelper både mot uren hud og at den ikke blir så lett tørr. Skal sjekke ut de tipsene dere skriver om, tusen hjertelig takk! <3Anonymous poster hash: 54236...cbb Md skrubb-om kveld, Md rens- morgen, decleor nattkrem+ decleor olje (Nairobi eller ylanylang) kveld, decleor dagkrem morgen. Veldig fornøyd med aroma White i serien. Bytt putetrekk ofte å se på hårpleien din. Bruker man mye produkter i håret kan man få kviser av det fordi du gnir det utover hodeputen når du sover. Og vask deg på henda før du tar på ansiktet ditt.Anonymous poster hash: 7adb0...476 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Jeg var slik til jeg startet på p-piller Anonymous poster hash: acd02...b06
eee1 Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 Okei - du har prøvd mange dyre, gode renseprodukter. Det samme har jeg. Men har du prøvd noe for hormonene? Nattlysolje, eller enda bedre: p-piller? Da jeg var 26 år begynte jeg på yasmin, og nå er huden min helt perfekt! Aldri mere vonde, store byllekviser. Det tok ca. 3 mnder før huden begynte å bli bra. Men det anbefales sterkt. Jeg har også problemer med fuktfattig hud. Det beste produktet jeg har for det er Decleor sin fuktmaske. Funker knall. Bruker den ca 1 gang i uka. Samt sørger jeg for å ikke utsette huden for alt for mye vann. Varme, lange dusjer er drepen for huden min. Jeg tar også B. og D vitamintilskudd. Og tran eller omega-3. Hva heter decleor sin fuktmaske?
Hjertefisk Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Hva heter decleor sin fuktmaske? Denne: https://www.blivakker.no/product/DEC0009/decleor-aroma-cleanse-clay-and-herbal-cleansing-mask-50ml Det er det eneste produktet jeg har brukt hvor jeg kan merke forskjell etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Jeg ville kuttet MD -rensen, og gått for noe mildere. Denne er ganske sterk, og kan trolig få huden din i ubalanse med fukt. Medik8 er å anbefale i stedet,alternativt matis eller decleor for sensitiv hud. Styr klar fra acne-linjene. Se gjerne på andre merker også,men vurder å kutte md-rens. Anonymous poster hash: 0564a...b05
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #11 Skrevet 23. juni 2015 Gå til en hudlege og få hjelp der. Ja, det er dyrt og kan være lang venteliste. Spesielt hvis du bor i en storby. Jeg bor i en liten by og måtte "bare" vente 3 måneder. Hudpleier har ikke kompetanse til å hjelpe folk med problemhud og de er bare interessert i å selge produkter. Hudpleier er mer for velværet. Ville dratt til legen og fått en henvisning til hudlege Kviser er noe dritt! Anonymous poster hash: 1cf93...d6f
eee1 Skrevet 23. juni 2015 #12 Skrevet 23. juni 2015 Denne:https://www.blivakker.no/product/DEC0009/decleor-aroma-cleanse-clay-and-herbal-cleansing-mask-50ml Det er det eneste produktet jeg har brukt hvor jeg kan merke forskjell etterpå. Takk☺ men står at det er en rensemaske, men gir altså veldig god fukt?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Jeg hadde veldig uren hud som ung, som gav seg da jeg sluttet på p-piller. Når jeg nå har sluttet på p-piller igjen fikk jeg utrolig uren hud - kan ikke huske at det var så ille da jeg var ung heller! Har vært veldig flink med renserutiner, brukt kremer anbefalt hos hudpleier (MATIS), prøvd å styre unna matvarer som gir uren hun (melkeprodukter, sukker) - og ingenting fungerte før jeg kjøpte Basiron-krem på apoteket. Nå er huden min HELT kvisefri! Basiron finnes bade som 5% og 10%, jeg kjøpte 5% og det holdt i massevis. Bedre enn dyre hudpleieprodukter - den er ikke så dyr Lykke til! Anonymous poster hash: 850fe...e5c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 ..som gav seg da jeg BEGYNTE på p-piller (korrigerer på innlegget over) Anonymous poster hash: 850fe...e5c
Hjertefisk Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Takk☺ men står at det er en rensemaske, men gir altså veldig god fukt? Ja, gir ganske bra fukt. Det står ikke så mye på blivakker, men på andre sider er den beskrevet som en rensemaske som gir veldig god fukt i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå