Gå til innhold

Når barnet ikke vil til far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått over 2-3 mnd nå at barnet ikke vil til far. Jeg har pratet med barnet, blitt enig tidligere i disse 2-3 mnd at han kunne dra til far, se hvordan det gikk denne gangen da, så kunne vi prate når han kom tilbake hvordan det hadde gått.

Barnet vil ikke tilbake, å dette har skjedd gang på gang nå.

Han er bare 6 år. Oppfatter at hovedgrunn er at far kjefter mye på han. Hos meg er det sjeldent nødvendig med kjeft. Han er flink å tar beskjeder lett, er omgjengelig og glad for det meste. Det er det samme i bhg.

Ellers er det små ting som kommer frem bare ift at han ikke vil dra til far.

Fars samboer liker han kjempegodt, det er bare far han ikke vil til.

Hva gjør jeg? Klarer ikke sende han når han ikke vil. Far og jeh har desverre dårlig dialog å får han ikke i tale for å løse saken sammen. Far nekter vår sønn å ringe hjem til meg når han er dær. Ordningen har vært annen hver helg. 4 dager pr mnd.

Anonymous poster hash: 04371...8af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ikke du kan invitere far hjem for å omgåes, så blir det jo veldig vanskelig...

Familievernskontoret?

Nei, du kan jo ikke tvinge barnet!

Foreslår ro rundt situasjonen ovenfor barnet og at du heller fokuserer på at far får samtaler på FV. Det hender det hjelper...

Anonymous poster hash: 147b5...201

AnonymBruker
Skrevet

DU kan ikke nekte far å ha barnet.

Det kan hende dere har to helt forskjellige oppdragelser på barnet.

Feks:

Du er ettergivende, snill og skjemmer bort barnet, mens han setter regler, og forventer at de følges..

Kanskje han ikke er så ille, kanskje sønnen din bare har regler han ikke liker?

Det kan ligge MASSE til grunn for uttalelser fra barn. Barna vil selvsagt være der det er friest.. Men ikke dermed sagt de har vondt av å bli irettesatt og måtte følge regler..

At du og far ikke kommuniserer er begges ansvar. Skriftlig kommunikasjon er det beste. Skriv mail/ sms på dine synspunkter. Ikke angrip far, men hold en saklig tone.

Anonymous poster hash: e54eb...4df
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet har ikke frie grenser her, langt fra. Det er grunnen for at jeg har det lett med barnet i dag. Han vet sine grenser og har sine rutiner som fungerer hjemme her.

I følge FV så er det riktig å ikke sende barnet etter en enkel tlf samtale. (Har hatt med dem å gjort tidligere i forhold til bf)

Når jeg prøver å få far i dialog, å inviterer far til å komme hit så vi evt kan snakke sammen med hverandre og barnet, men far ikke svarer eller vil, kan jeg ikke tvinge han....

Men synes ho ikke noe om at barnet ikke vil til far. Jeg ønsker dem jo et godt forhold selv om jeg og far ikke har det. Synes det er viktig for barnets del.

Mvh TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde det slik en stund, og det viser seg at barnet faktisk ikke tåler at far kjefter fordi han blir redd han ser faren så sjelden at de helgene han er der annenhver helg, så syns jeg også at faren kan ta seg sammen litt, en 6 åring trenger ikke  så jævla mye oppdragelse på 2 dager hos far. Så da gir du far beskjed om dette, eller setter bufetat på saken. 

Anonymous poster hash: 69e84...f43
Gjest Vena Cava
Skrevet

Min hadde det slik en stund, og det viser seg at barnet faktisk ikke tåler at far kjefter fordi han blir redd han ser faren så sjelden at de helgene han er der annenhver helg, så syns jeg også at faren kan ta seg sammen litt, en 6 åring trenger ikke så jævla mye oppdragelse på 2 dager hos far. Så da gir du far beskjed om dette, eller setter bufetat på saken.

Anonymous poster hash: 69e84...f43

Ungen trenger da like mye oppdragelse om han er 2 dager eller en hel mnd. Spiller ingen rolle.

Men ja, mulig faren er mye strengere enn mor og ungen dermed reagerer med at han ikke vil dit.

Har litt av det samme med datteren min. Hun har nå begynt å si hun ikke vil til far. Fordi hun er borte så lenge i gangen og lommer til å savne meg så mye. Skjønner jo det. Så håper det går over :/

AnonymBruker
Skrevet

Hvor trygg og kjent blir egentlig ett barn på 6 år på ett menneske det kun ser annenhver helg? I tillegg skal de kanskje ha forskjellige regler.

Hvor mye får egentlig far påvirket annet enn å skremme oppdragelsen på ett barn kun 4 dager i mnd?

Selvfølgelig skal du ikke nekte barnet ditt å ha samvær med far, men det viser jo at barnet føler seg ikke hjemme der..

Du kan  innkalle far til familievernkontoret og at dere sammen kanske kan få til ett yppigere besøk i en periode så de begge kan bli kjent med hverandre?.

Ellers må du bare prøve å motivere barnet så godt du kan.

Anonymous poster hash: e6127...e23
AnonymBruker
Skrevet

Barna vil selvsagt være der det er friest.. Men ikke dermed sagt de har vondt av å bli irettesatt og måtte følge regler..

Feil. Barn vil være der de føler seg trygge. Datteren til mannen min gråter i flere timer hver gang hun skal hjem til moren, selvom vi er betraktelig strengere enn henne.

Anonymous poster hash: cb01d...a01

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått over 2-3 mnd nå at barnet ikke vil til far. Jeg har pratet med barnet, blitt enig tidligere i disse 2-3 mnd at han kunne dra til far, se hvordan det gikk denne gangen da, så kunne vi prate når han kom tilbake hvordan det hadde gått.

Barnet vil ikke tilbake, å dette har skjedd gang på gang nå.

Han er bare 6 år. Oppfatter at hovedgrunn er at far kjefter mye på han. Hos meg er det sjeldent nødvendig med kjeft. Han er flink å tar beskjeder lett, er omgjengelig og glad for det meste. Det er det samme i bhg.

Ellers er det små ting som kommer frem bare ift at han ikke vil dra til far.

Fars samboer liker han kjempegodt, det er bare far han ikke vil til.

Hva gjør jeg? Klarer ikke sende han når han ikke vil. Far og jeh har desverre dårlig dialog å får han ikke i tale for å løse saken sammen. Far nekter vår sønn å ringe hjem til meg når han er dær. Ordningen har vært annen hver helg. 4 dager pr mnd.

Svaret ligger i at barnet ser far for sjeldent.

Hvorfor bor dere ikke i samme nabolag, har delt bosted og 50/50?

Anonymous poster hash: 989d1...805

AnonymBruker
Skrevet

Feil. Barn vil være der de føler seg trygge. Datteren til mannen min gråter i flere timer hver gang hun skal hjem til moren, selvom vi er betraktelig strengere enn henne.

Anonymous poster hash: cb01d...a01

Til din info så gråter mange barn både før de må forlate sin far - og før de må forlate sin mor.

Barnet er glad i begge sine foreldre, vet du.

Anonymous poster hash: 989d1...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...