AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Har vært sykemeldt i snart 9 uker pga arbeidskade (skjedde på jobb), og har en svært tung og fysisk jobb med mye løft/gå/stå og jobben kan ikke tilrettelegge arbeidet for meg. Dette vet jeg sjefen har dokumentert til Nav på disse oppfølgingsskjemaene. Trodde alt var iorden, og er dessverre videre sykemeldt pga skaden og smertene. Min fastlege er gått ut i permisjon for 2 uker siden, og en (tydeligvis uerfaren) lege er vikar inntil videre. Vikarlegen har tydeligvis ikke gjort jobben sin.. Idag mottok jeg brev fra nav om at utbetaling av sykepenger er stanset med umiddelbar virkning FORDI legen ikke har sendt inn tilstrekkelig dokumentasjon. Dette må ifølge nye regler gjøres innen det har gått 8 uker, ellers mister man sykepengene. Jeg er helt satt ut av sinne og oppgitthet. Ikke nok med at jeg sliter fysisk og psykisk pga skaden, men så skjer dette i tillegg?!! Skal selvsagt ta dette med denne ubrukelige vikarlegen, men vedkommende er ikke på jobb før tirsdag neste uke. Og så tar det vel sin tid før hun får sendt inn dette skjema, og før nav har behandlet det. Frykter hele sommeren er ødelagt - jeg klarer meg ikke uten lønn!!!!!!!!!!! Noen som har vært i samme situasjon? Tar det lang tid å få rettet opp i dette? (Har aldri vært sykemeldt så lenge før, så dette var jeg virkelig ikke klar over..) Sitter bare og griner og er helt satt ut av dette - er så sint på denne vikarlegen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Anonymous poster hash: cb188...aee
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Ring legekontoret i morgen, så ordner dette seg!Anonymous poster hash: 0fd1c...f7e 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Det mangler i praksis bare et kryss på sykemeldingen. Du vil få ny sykemelding over telefon og sykepenger utbetales igjen. Skjønner at du blir opprørt, men dette løser seg ganske enkelt.Anonymous poster hash: b4a10...537 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Det mangler i praksis bare et kryss på sykemeldingen. Du vil få ny sykemelding over telefon og sykepenger utbetales igjen. Skjønner at du blir opprørt, men dette løser seg ganske enkelt.Anonymous poster hash: b4a10...537 Nei dette er ikke en feil på sykemeldingen. Det er visstnok nye og innskjerpende regler fra Nav (som forsåvidt er bra det altså - hvis legen bare gjør jobben sin..) - ifølge de nye reglene må fastlegen sende grundig dokumentasjon på hvorfor man ikke kan prøve seg tilbake i arbeid etter 8 uker - og dette skal visstnok også godkjennes av nav-lege for å ha krav på videre sykepenger. Og derfor er det kun egen lege som kan sende inn dokumentasjon - derfor er jeg passe stressa og sint - hvis legen skal være vikar - så må hun jammen vite hva hun skal gjøre også!!) Anonymous poster hash: cb188...aee
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Nei dette er ikke en feil på sykemeldingen. Det er visstnok nye og innskjerpende regler fra Nav (som forsåvidt er bra det altså - hvis legen bare gjør jobben sin..) - ifølge de nye reglene må fastlegen sende grundig dokumentasjon på hvorfor man ikke kan prøve seg tilbake i arbeid etter 8 uker - og dette skal visstnok også godkjennes av nav-lege for å ha krav på videre sykepenger. Og derfor er det kun egen lege som kan sende inn dokumentasjon - derfor er jeg passe stressa og sint - hvis legen skal være vikar - så må hun jammen vite hva hun skal gjøre også!!) Anonymous poster hash: cb188...aee Det er et kryss og to linjer....slapp av.https://www.nav.no/Helse/_attachment/220636?_download=trueAnonymous poster hash: b4a10...537 2
Fireflies Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Hvis legen har gjort klar skjemaet så bør de på legekontoret kunne sende det inn. Ta det ellers opp med legen når han er tilbake neste uke.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Dette går relativt fort å ordne opp i. Jobb litt med legen og følg opp så blir det ikke en lang prosess. Anonymous poster hash: f55db...480
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 du hadde ikke hatt dette problemet om du hadde tatt deg sammen og jobbet. Anonymous poster hash: 88658...032
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå