AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Hei 😊 Ganske fersk i gamet innen styrketrening. Men synes det er kjempemoro! Vekta står ganske stille, men fettprosenten går ned. Hvor mye er det "normalt" å gå ned i fettprosent i uken? På fire uker har jeg gått ned fra 39,8 % til 35,2. Veier meg på en maskin på treningsenteret. Vet ikke hvor nøyaktig slike maskiner er? Anonymous poster hash: 9f96e...4c6
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Det er ofte slik at hvis du ikke har trent styrke før, så er det godt mulig å både gå ned i vekt (fett) og få økt muskelmasse samtidig. Dette er også kjent som "noob gains". Kroppen din er ikke vant til å trene styrke, og dermed får du meget gode resultater de første månedene. Utnytt dette så mye som du kan, fordi det blir utrolig vanskelig å se slike resultater når du har trent en stund. Stå på og lykke til med å få kroppen du ønsker
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Takk for svar 😊 Jeg er egentlig ikke ute etter den såkalte "sommerkroppen". Men det er vel en bonus som følger med. En fettprosent på 39 er alt for mye. Har gått ned 2kg på fire uker 😊 Så den står ikke stille i den forstand. Om jeg har forstått det riktig, skal man ikke bry seg så mye om vekta? Anonymous poster hash: 9f96e...4c6
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Takk for svar Jeg er egentlig ikke ute etter den såkalte "sommerkroppen". Men det er vel en bonus som følger med. En fettprosent på 39 er alt for mye. Har gått ned 2kg på fire uker Så den står ikke stille i den forstand. Om jeg har forstått det riktig, skal man ikke bry seg så mye om vekta?Anonymous poster hash: 9f96e...4c6 Flott! Gratulerer med å gå ned 2kg! Ja, du bør ikke fokusere så mye på hvor mye du veier. Jeg kan fortelle deg litt kort hvorfor man ikke skal måle resultater etter hva vektmåleren sier. Kroppen din har enorm mengde med vann i seg. Når du først begynner å trene så kan det godt hende at du mister en del vannvekt, ergo at noen mennesker går ned flere kilo på en uke, men resultatet er jo ikke synlig. For det andre så sier ikke vektmåleren hvor mye muskelmasse og fettmasse kroppen din inneholder. Vekten din kan også øke eller minske, avhengig av dagsformen, hva du har spist, om du har sovet nok/godt osv. Det jeg vil anbefale deg er å ta noen bilder for deg selv. Deretter kan du ta nye bilder, fra samme vinkel etter en/to/tre måneder. Du kommer til å se forskjell hvis du har trent og fått i deg riktig mengde med næring. Du kan også måle BMI'en din i dag, også prøve på nytt etter en/to/tre måneder. Det kan virke som om resultater kommer tregt for deg, da du ser kroppen din hver dag, men du vil se en vesentlig forskjell av å bruke ovennevnte metode®. Også må jeg minne deg om at rent biologisk så vil fettprosenten til kvinner være mer en menn. Nå vet jeg ikke om 39% er mye eller lite, men ikke bekymre deg om hva andre, eller media sier, og kjør på helt til du selv får den kroppen du har lyst på. Er jo tross alt du som skal leve med kroppen. Lykke til og dette skal du klare fint! :D
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Tusen takk for svar 😊 Lur ide dette med bilder 👍Anonymous poster hash: 9f96e...4c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå