Gå til innhold

Munchasen/ Munchausen by proxy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer rundt denne settingen ?

Noen som har avslørt eller vet noe om hvordan man kan gå frem for å avsløre dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du leve i en amerikansk film... Sier ikke at dette ikke eksisterer, men du skal avsløre?

• Liker 2
Skrevet

Først må du leve i en amerikansk film... Sier ikke at dette ikke eksisterer, men du skal avsløre?

Mulig diagnosen ikke eksisterer, men la oss kalle det galskap da. 

Jeg lurer på om det er noen i helsesektoren som ville tatt en henvendelse på alvor eller om det bare ties ihjel.

For at den type atferd finnes er jo helt klart, man vel ikke bare ignorere det fordi det er uenighet om hva det skal kalles ?

AnonymBruker
Skrevet

Mulig diagnosen ikke eksisterer, men la oss kalle det galskap da.

Jeg lurer på om det er noen i helsesektoren som ville tatt en henvendelse på alvor eller om det bare ties ihjel.

For at den type atferd finnes er jo helt klart, man vel ikke bare ignorere det fordi det er uenighet om hva det skal kalles ?

Jeg har jobbet i barneverntjenesten, og kun hatt to saker gjeldende dette teamet. Finnes nok mange mørketall.

Anonymous poster hash: 84551...7ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i barneverntjenesten, og kun hatt to saker gjeldende dette teamet. Finnes nok mange mørketall.

Mente å skrive *jobbet i barneverntjenesten i over ti år

• Liker 1
Skrevet

Stort sett blir dette fanget opp av lege da hyppige legebesøk er noe som naturlig følger dette. Det er jo faktisk en viktig bit av oppmerksomhetsbehovet som lidende forelder (eller medmenneske). Helsepersonell melder fra om det er bekymring for noe slikt.

• Liker 2
Skrevet

Stort sett blir dette fanget opp av lege da hyppige legebesøk er noe som naturlig følger dette. Det er jo faktisk en viktig bit av oppmerksomhetsbehovet som lidende forelder (eller medmenneske). Helsepersonell melder fra om det er bekymring for noe slikt.

Mulig det, men det er jo noe som heter "legeshopping" og da kan man jo holde på en stund...vil jeg tro ?

Skrevet

Hva skjedde da ? Hvem gjorde noe med det? Vær så snill å si litt mer om det..

Skrevet

Mulig det, men det er jo noe som heter "legeshopping" og da kan man jo holde på en stund...vil jeg tro ?

Joda, det er jo så sykt som det går an å bli og tror ikke noen mistenker noe slikt med det første men jeg vet at det har vært tilfeller i Norge men at det er store mørketall tviler jeg på- det er jo ganske spesiell psykisk sykdom hos mor (som oftest mor).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er jo så sykt som det går an å bli og tror ikke noen mistenker noe slikt med det første men jeg vet at det har vært tilfeller i Norge men at det er store mørketall tviler jeg på- det er jo ganske spesiell psykisk sykdom hos mor (som oftest mor).

Jeg har jobbet i helsevesenet (psykiatrien) i en del år og har møtt en del hvor vi har tenkt at de hører til i denne gruppen (hovedsakelig by proxy), uten at de har diagnosen (og jeg har ikke hatt myndighet t å diagnostisere foreldrene). Som regel har bildet m shopping av helsetjenester over flere år, uten bedring, vært veldig tydelig, og vi har meldt til BV.

Anonymous poster hash: 432aa...9d3

Skrevet

Hun har taushetsplikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg bare har hatt to saker i hele min karriere vedrørende teamet, blir det altfor gjenkjennbart å skrive noe mer, selv generelt om temaet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...