Gå til innhold

Sko til jobbintervju, sommer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvordan sko? Er noen penere sandaler virkelig så fy som mange påstår? Hva med ballerinas?

Ikke formell kneskode, så hæler er ikke et alternativ her.

Hvordan sko ville du ha valgt? Gjerne alternativ både til både sol og litt kjøligere vær/regn.

Anonymous poster hash: d757f...4e4

Skrevet

Ville valgt pumps med tykk hæl. Alt annet ser så hverdagslig ut. Hvordan type jobb er det du søker på?

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt pumps med tykk hæl. Alt annet ser så hverdagslig ut. Hvordan type jobb er det du søker på?

Ikke aktuelt med pumps her. Kan si såpass som at de jobbene jeg søker på så får du tildelt uniform.

Skrevet (endret)

Ikke aktuelt med pumps her. Kan si såpass som at de jobbene jeg søker på så får du tildelt uniform.

Aha, da stiller saken seg annerledes, jeg ga svaret mitt på generelt grunnlag. Da vil jeg anbefale ballerinasko med lav kilehæl, vent litt skal se om jeg finner en link til deg, for den forklaringen der var ikke bra. Dette er en type sko som passer til jobbintervju hvor det ikke er like formelt som sko med hæler. Nettopp fordi de er litt pyntet, men ikke for pyntet. Det kommer selvsagt an på stilen din ;)

Endret av Jolene
Gjest lipgloss
Skrevet

ville gått for noen litt pene sandaler,gjerne strømpebukse tutch of tan uten tå forsterkning,kjøpes på kiwi eller andre matbutikker

AnonymBruker
Skrevet

Aha, da stiller saken seg annerledes, jeg ga svaret mitt på generelt grunnlag. Da vil jeg anbefale ballerinasko med lav kilehæl, vent litt skal se om jeg finner en link til deg, for den forklaringen der var ikke bra. Dette er en type sko som passer til jobbintervju hvor det ikke er like formelt som sko med hæler. Nettopp fordi de er litt pyntet, men ikke for pyntet. Det kommer selvsagt an på stilen din ;)

Takk. :)

Men hva er grunnen til at sandaler generelt ikke er greit i jobbintervju, er det fordi man ikke skal vise tå? Pyntet sandaletter går derimot under det samme?

Ser det ikke helt, men, får vel satse på noen ballerinas, selv om det ofte er vondt å gå med (har også dyre ballerinas som skulle være veldig gode, kjent merke for dette, men er det altså ikke).

Skrevet

Takk. :)

Men hva er grunnen til at sandaler generelt ikke er greit i jobbintervju, er det fordi man ikke skal vise tå? Pyntet sandaletter går derimot under det samme?

Ser det ikke helt, men, får vel satse på noen ballerinas, selv om det ofte er vondt å gå med (har også dyre ballerinas som skulle være veldig gode, kjent merke for dette, men er det altså ikke).

Rent personlig synes jeg lukkede sko ser mer representativt ut enn sko med åpen tå. Det gir et "renere" uttrykk om du ser hva jeg mener? Åpne sko/sandaler/sandaletter er flott det altså, men på et jobbintervju ser det mer representativt ut med lukkede sko enn åpen tå fordi det er mer hverdagslig i grunn.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått med gode sko til, skiftet sko før intervjuet for deretter å bytte tilbake til de gode skoene etter intervjuet.

[Dette er som sagt min personlige mening]

Kan jeg spørre hvilket merke du har i de dyrere såkalt gode ballerina-skoene dine? Det pirret nysgjerrigheten min merket jeg :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal på intervju til en butikk, kafé eller liknende kan du faktisk gå med joggesko eller converse, synes jeg. 

Anonymous poster hash: 96aea...918
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dukket opp på jobbintervju i våte sko, litt skitten joggebukse og regnjakke. Hadde vært på langtur og hadde ikke tid til å dra hjem for å skifte. Fikk jobben jeg, så det er tydeligvis ikke så viktig hva man har på seg så lenge man har en god cv og søknad med gode referanser og er blid og glad :) 

Anonymous poster hash: 62b34...6ed
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dukket opp på jobbintervju i våte sko, litt skitten joggebukse og regnjakke. Hadde vært på langtur og hadde ikke tid til å dra hjem for å skifte. Fikk jobben jeg, så det er tydeligvis ikke så viktig hva man har på seg så lenge man har en god cv og søknad med gode referanser og er blid og glad :)  Anonymous poster hash: 62b34...6ed

Kommer vel også litt ann på hvordan jobb man søker og i hvilken bedrift.

Anonymous poster hash: d8e33...e51

• Liker 3
Gjest Tigress
Skrevet

Eg ville satsa på ballerinasko, eg. 

Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om en jobb med formell kleskode, kommer du langt med et normalt pent antrekk. Om du har pumps, ballerina eller ordentlige sandaler (ikke flipflops eller slitne joggesko...) har minimal betydning. Jeg har sittet på arbeidsgiversiden i en del intervjuer det siste året og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har lagt merke til skoene til noen av kandidatene. Ikke antrekkene heller forsåvidt - de har vært pene og rene og hele i tøyet, der er det viktigste.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Kommer jo veldig an på hvor man søker hen, men ballerinasko er hvertfall et veldig trygt valg. 

AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle svar!

Høres ut som ballerinas hvertfall er ganske trygt om det skulle være varmt, ja.

Rent personlig synes jeg lukkede sko ser mer representativt ut enn sko med åpen tå. Det gir et "renere" uttrykk om du ser hva jeg mener? Åpne sko/sandaler/sandaletter er flott det altså, men på et jobbintervju ser det mer representativt ut med lukkede sko enn åpen tå fordi det er mer hverdagslig i grunn.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått med gode sko til, skiftet sko før intervjuet for deretter å bytte tilbake til de gode skoene etter intervjuet.

[Dette er som sagt min personlige mening]

Kan jeg spørre hvilket merke du har i de dyrere såkalt gode ballerina-skoene dine? Det pirret nysgjerrigheten min merket jeg :laugh:

Takk, skjønner :) Lurt å ha med ekstra par slik at du ikke plages med for vonde føtter under intervjuet, ja.

Softwalk er merket.

Skrevet

Takker for alle svar!

Høres ut som ballerinas hvertfall er ganske trygt om det skulle være varmt, ja.

Takk, skjønner :) Lurt å ha med ekstra par slik at du ikke plages med for vonde føtter under intervjuet, ja.

Softwalk er merket.

Aha, for skulle til å foreslå det merket, derfor jeg spurte. Selv har jeg bare godt å si om sko derfra, men vi differensierer forstår jeg :laugh: . Alle føtter er jo ikke like. Har du prøvd noen fra merket Gabor? Jeg har selv et par fra det merket, veldig fornøyd med de. Eneste minuset er at de må "gåes inn" for at de skal være behagelige.

Som sagt, så anbefaler jeg å ha på 1 par før intervjuet, et annet under intervjuet, for så å skifte tilbake igjen etterpå dersom de du har ikke er de mest behagelige. Håper det løser seg TS :blomst:

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om en jobb med formell kleskode, kommer du langt med et normalt pent antrekk. Om du har pumps, ballerina eller ordentlige sandaler (ikke flipflops eller slitne joggesko...) har minimal betydning. Jeg har sittet på arbeidsgiversiden i en del intervjuer det siste året og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har lagt merke til skoene til noen av kandidatene. Ikke antrekkene heller forsåvidt - de har vært pene og rene og hele i tøyet, der er det viktigste.

Da tror jeg ikke du har valgt ut nøkkelpersoner? Er det snakk om en stilling av en viss betydning, ville jeg anbefalt tynne strømper som ikke skinner. Når alt kommer til alt, er vi ikke så langt fra kontinentet. Mange selskaper er internasjonale og forstår ikke den uformelle klesstilen vi har i Norge. Er det intervju, hvorfor ikke vise seg på samme måte som du vil at din CV skal se ut?

Men nøler ikke med å stille i dress og slips. Ofte med vest og tørkle også. Ikke uvanlig i Oslo, mens damer kommer ofte som om de kom rett fra stranden. Puh..    

Anonymous poster hash: eb998...12c

AnonymBruker
Skrevet

Aha, for skulle til å foreslå det merket, derfor jeg spurte. Selv har jeg bare godt å si om sko derfra, men vi differensierer forstår jeg :laugh: . Alle føtter er jo ikke like. Har du prøvd noen fra merket Gabor? Jeg har selv et par fra det merket, veldig fornøyd med de. Eneste minuset er at de må "gåes inn" for at de skal være behagelige.

Som sagt, så anbefaler jeg å ha på 1 par før intervjuet, et annet under intervjuet, for så å skifte tilbake igjen etterpå dersom de du har ikke er de mest behagelige. Håper det løser seg TS :blomst:

Det er så fælt når sko gjør vondt å gå i etter en stund, så har helt ærlig ikke prøvd de skoene så mye. :D Men kanskje sant det du sier, at de burde gåes litt med før de blir bedre, skålen virker jo hvertfall veldig god, men begynte fort å stramme andre steder. Skal prøve å "gå de inn" litt!

Takk for hyggelige kommentarer, Jolene :)

Skrevet

Det er så fælt når sko gjør vondt å gå i etter en stund, så har helt ærlig ikke prøvd de skoene så mye. :D Men kanskje sant det du sier, at de burde gåes litt med før de blir bedre, skålen virker jo hvertfall veldig god, men begynte fort å stramme andre steder. Skal prøve å "gå de inn" litt!

Takk for hyggelige kommentarer, Jolene :)

Bare hyggelig! Et godt tips jeg har angående merket Softwalk: Ta på deg vanlige sokker som er gjennomvåte. Deretter tar du på deg skoene og går med dem til sokkene er tørre. Gjør det de dagene du bare skal være hjemme, Det er ikke noe behagelig, MEN det fungerer faktisk utrolig bra! Derimot, så fungerer dette best dersom skoene er i skinn. Er de ikke det, si i fra. Kanskje jeg kan være til hjelp?

Bare hyggelig å kunne være til hjelp forresten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...