AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Som helst fåes kjøpt i matbutikker, om ikke hva kan man kjøpe på helsekost og som ikke koster skjorta? Skulle hatt i morgen så ikke noen nettbutikkAnonymous poster hash: b67eb...cd3
Supraspinatus Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Baking og lavkarbo er ikke veldig kompatibelt. Skal du ha noe med relativt lite karbohydrater som ser ut som mel må du bruke nøttemel. Som mandelmel. Om de ikke selger ferdig malt mandelmel kan du kjøpe mandler og kjøre dem i blender. Når jeg skriver relativt lite karbohydrater så er det greit å vite at nøttemel slett ikke er karbohydratfritt, men det er det nærmeste du kommer lavkarbo. Husk at det ikke er gluten i slikt mel og derfor må du tilsette noe som binder det sammen om du skal bake med det. Du kan bruke hvetegluten, egg, fiberhusk, eller andre bindemidler. Og til slutt: Det kommer ikke til å smake like godt. Dessverre. Men det går fint an å lage f.eks. sjokoladekake/brownies som smaker helt greit.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Hva skal du bake? Om det er type boller, så sliter du litt... Peanøttmel, mandelmel og kokosmel går ganske greit til kaker, men du får ikke akkurat noe luftig gjærbakst ut av det. Om du derimot skal lage sjokoladekaker og slikt, så finnes det ørten oppskrifter på det helt uten mel, som er knallgode. Anonymous poster hash: bf3ad...a5f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Takk dere. Formulerte meg nok dårlig, må ikke være nullkarbo eller så lite som mulig men en dle mindre en vanlig mel. Er til kake men har ikke bestemt meg ennå for hva slags kakeAnonymous poster hash: b67eb...cd3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Da kan du jo gå for en nøttekake, eller noe med marengsbunn e.l.? Suksessterte er jo knallgodt, og hvetemelfri. Om du går på detsoteliv.no kan du i menyen velge blant annet "Uten hvetemel", da får du opp masse forslag. Dessverre mye desserter og ikke kaker, men om du blar litt bakover er det masse gode kaker helt uten hvetemel. Black sunday er f.eks. knallgod lavkarbokake. Men altså, sukker er jo mye verre enn hvetemel når det gjelder karber.. (black sunday nevnt over er laget med natreen). Du kan jo bytte ut med sukrin/stevia, men det er alltid litt tricky å få kaken til å ha rett konsistens og smak når du tukler med oppskriften. Anonymous poster hash: bf3ad...a5f
*Emma* Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Det er vel alt for sent nå, men jeg foretrakk kokosmel da jeg forsøkte å få i meg lite karber. Men egentlig syns jeg all bakst uten hvetemel var en nedtur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå