Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker dere når dere har mensen? Jeg har en venninne som påstod at hennes gynekolog sa at tamponger kan forstyrre slimhinnene helt inn i livmoren, og at det heller var anbefalt å bruke menskopp eller bind. Min venninne byttet til menskopp og ble gravid etter noen måneder, og et år senere var hun gravid igjen med en liten overraskelse. Før dette hadde hun slitt i et år og begynt på utredning.

Selv brukte jeg tamponger før jeg ble gravid sist og det klaffet i PP4. Denne gangen brukte jeg menskopp og ble gravid i PP1. Dette kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men jeg synes det er litt interessant så vil gjerne vite deres erfaringer.

Anonymous poster hash: b8c68...046
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig tilfeldig. Bruker stort sett bind, men har vært prøvere i flere år - utredning gjennomført, det samme er flere prøverørsforsøk

Anonymous poster hash: 2d451...f70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt at tamponger ikke er bra når man er prøver. Og vi prøvde i mange år før det endelig gikk - med prøverør. Var da innom en haug av leger og gynekologer. Har ikke lest om det på prøverforum heller. 

Men klart det er verdt et forsøk. Er ikke det verste man kan gjøre ;)

Anonymous poster hash: 83313...dda
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt bind hele mitt liv. Har ikke blitt gravid etter 7 mnd med prøving.

Anonymous poster hash: 7c9fc...52e
Skrevet

Bruker tamponger. Hvis det var etablert kunnskap at tamponger reduserer sjansen for graviditet, ville vi nok fått råd om å unngå det i perioden hvor vi har drevet med prøverør. J

Skrevet

Brukt tamponger i flere år og ble gravid på første forsøk :)

Skrevet

Legen bør ha dokumentasjon for å komme med en slik påstand,og såvidt jeg vet finnes ikke det.

Gjest Sleeve
Skrevet

Jeg ble også gravid på første forsøk og har aldri brukt noe annet enn tamponger. Til og med brukt tampong hver natt siden mensen kom. Heller aldri hatt plager i underlivet bortsett fra sopp, men det har alltid kommet etter antibiotikakurer.

Skrevet

Jeg har også hørt og lest om forstyrrende kjemikalier i engangsbind og tamponger. Vet flere som har blitt kvitt plager etter å ha byttet til menskopp og tøybind. Har dog ikke hørt om raskere graviditet, men nå er ikke skravlegruppen min prøvere heller. Jeg har kjøpt inn menskopp og skal gi det et forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...