Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å google litt kjapt, men fant ikke noe. Så derfor spør jeg her:

Noen som vet hva lønna i Røde Kors er? Er den ok? Finnes det en oversikt over lønnstrinn? Hvordan er den i forhold til andre organisasjoner? : )

Anonymous poster hash: 20125...60e
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva lønna i Røde Kors er? Er den ok? Finnes det en oversikt over lønnstrinn? Hvordan er den i forhold til andre organisasjoner? : )

Lønna i Røde Kors? Det aller, aller meste der er drevet på frivillig basis. Så om det er noe "basic" a la beredskapsvakt, eller mannskap i hjelpekorpset etc. er ikke dette noe du vil tjene på økonomisk selv.

Anonymous poster hash: e5a37...bdc

• Liker 1
Skrevet

De burde ha råd til gode medarbeidere så mye penger som de har:

"En gjennomgang VG og E24 har gjort i årsregnskapene til de seks store humanitære organisasjonene i Norge, viser at organisasjonene ved utgangen av 2012 har rundt 2,7 milliarder plassert i diverse verdipapirer.

Norges Røde Kors har den desidert største pengebingen av dem alle: rett i overkant av 2 milliarder kroner"

http://e24.no/makro-og-politikk/noedhjelperne/ble-soekkrik-paa-automater-roede-kors-satte-pengene-paa-boers/22601816

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De burde ha råd til gode medarbeidere så mye penger som de har:

"En gjennomgang VG og E24 har gjort i årsregnskapene til de seks store humanitære organisasjonene i Norge, viser at organisasjonene ved utgangen av 2012 har rundt 2,7 milliarder plassert i diverse verdipapirer.

Norges Røde Kors har den desidert største pengebingen av dem alle: rett i overkant av 2 milliarder kroner"

http://e24.no/makro-og-politikk/noedhjelperne/ble-soekkrik-paa-automater-roede-kors-satte-pengene-paa-boers/22601816

Dette vil jeg tro at hovedsaklig brukes til å få sendt medarbeidere utenlands for å hjelpe til under større, humanitære katastrofer etc. selv om en viss sum sikkert går til betaling til folkene er nok dette minimalt.

AnonymBruker
Skrevet

Dette vil jeg tro at hovedsaklig brukes til å få sendt medarbeidere utenlands for å hjelpe til under større, humanitære katastrofer etc. selv om en viss sum sikkert går til betaling til folkene er nok dette minimalt.

(Bortsett fra øverst oppe i systemet, selvsagt).

Skrevet

Vel, jeg synes de sitter på veeeldig mye penger og det er behov for hjelp rundt omkring i verden. Organisasjonene får kritikk både av tidligere utviklingsminister Solheim og professor i statvitenskap Indra de Soysa. http://e24.no/naeringsliv/noedhjelperne/hjelpeorganisasjoner-sitter-paa-milliarder/23235846

Dette er en debatt litt på siden. Jeg skal ikke polemisere mer om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å google litt kjapt, men fant ikke noe. Så derfor spør jeg her:Noen som vet hva lønna i Røde Kors er? Er den ok? Finnes det en oversikt over lønnstrinn? Hvordan er den i forhold til andre organisasjoner? : ) Anonymous poster hash: 20125...60e

Har du hørt uttrykket : Å få lønn i himmelen?

Sånn er det vel med lønn for frivillig arbeid, bassert på medmenneskelighet, og, vil jeg tro?

Anonymous poster hash: 63eab...be9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre. Røde Kors og Redd Barna er blant verstingane. Under halvparten av budsjettet går til arbeid i 3.verda, Meir enn halvparten går til administrasjon i i-landa...

Anonymous poster hash: 43063...683

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type stilling er det snakk om? Forskjell på å være utsendt for en periode og å for eksempel jobbe fast i Norge i en spesifikk stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Det meste av Røde Kors sitt arbeid er drevet på frivillig basis, de har noen ansatte her hjemme samt delegater som sendes på utenlandsoppdrag. Hvem sin lønn er det du tenker på ts?

Nei, dessverre. Røde Kors og Redd Barna er blant verstingane. Under halvparten av budsjettet går til arbeid i 3.verda, Meir enn halvparten går til administrasjon i i-landa... Anonymous poster hash: 43063...683

Det stemmer ikke, pinlig at du kommer med en slik kommentar, viser at du ikke vet hva du snakker om eller forstår organisasjonens oppbygging. Forøvrig brukes ikke uttrykket "3.verden" lenger i bistandssammenheng.

Anonymous poster hash: 2f17a...97e

AnonymBruker
Skrevet

TS, du må være mer spesifikk, lønna varierer jo veldig etter hva du gjør. 

Anonymous poster hash: 66a38...b87
AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt uttrykket : Å få lønn i himmelen?

Sånn er det vel med lønn for frivillig arbeid, bassert på medmenneskelighet, og, vil jeg tro?

Anonymous poster hash: 63eab...be9

Jeg vet jo det. Har jobbet som frivillig i mange år i Røde Kors, samt flere organisasjoner. Men nå utlyses det en stilling i en kommune jeg vurderer å flytte til. Tror jeg har en ganske fair sjanse siden jeg kjenner organisasjonen svært godt.

I annonsen står det "lønn ihht. Norges Røde Kors tariffavtale", så jeg er litt nysgjerrig på hva den tariffavtalen er.

Lønna i Røde Kors? Det aller, aller meste der er drevet på frivillig basis. Så om det er noe "basic" a la beredskapsvakt, eller mannskap i hjelpekorpset etc. er ikke dette noe du vil tjene på økonomisk selv.

Jeg viser deg til det jeg svarte AB over deg i samme innlegg ;)

Alle frivillige organisasjoner har lønnede ansatte på kontor og i styret.

AnonymBruker
Skrevet

Det meste av Røde Kors sitt arbeid er drevet på frivillig basis, de har noen ansatte her hjemme samt delegater som sendes på utenlandsoppdrag. Hvem sin lønn er det du tenker på ts?

Det stemmer ikke, pinlig at du kommer med en slik kommentar, viser at du ikke vet hva du snakker om eller forstår organisasjonens oppbygging. Forøvrig brukes ikke uttrykket "3.verden" lenger i bistandssammenheng.

Anonymous poster hash: 2f17a...97e

Her hjemme :)

AnonymBruker
Skrevet

TS, du må være mer spesifikk, lønna varierer jo veldig etter hva du gjør. 

Har du noe oversikt, da? :)

Det er en jobb i et fylke, ikke i sentralstyret.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type stilling er det snakk om? Forskjell på å være utsendt for en periode og å for eksempel jobbe fast i Norge i en spesifikk stilling.

De som blir utsendt er vel folk som allerede er ansatt?

Uansett, det er en lokal ansettelse, så ikke i sentralstyret :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre. Røde Kors og Redd Barna er blant verstingane. Under halvparten av budsjettet går til arbeid i 3.verda, Meir enn halvparten går til administrasjon i i-landa...

Nei, dette stemmer nok ikke helt, heldigvis ;)

Har jobbet i RK i mange år, og vet svært godt hvor hardt det jobbes for at pengene skal komme frem. har naturligvis jobbet mest for lokalsamfunnet, men vet at de er en seriøs og lidenskapelig organisasjon.

Grunnen til at jeg spør om lønn er nettopp dette. Jeg tenker at lønna i veldedighetsorganisasjoner kanskje er litt lavere enn samme stillinger andre steder, siden så mye som mulig skal gå til de veldedige tingene.

Men siden RK får en del statsstøtte, kan det likevel bety at de ansatte får brukbar lønn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i Leger Uten Grenser, og de lønner helt greit. Kan ikke være så spesifikk, men det er absolutt ikke så lavt som mange tror. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...