AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Jeg var for en liten stund siden på kontroll hos optiker. Jeg har linseabonnement hos denne optikerkjeden og abonnomentet innkluderer også gratis årlig synskontroll. Dette var min første kontroll etter at jeg har begynt med linser. Optiker spurte under undersøkelsen om jeg ville ta bilde (fundusbilder) av øynene. Dette etter vi snakket om en defekt jeg har på det ene øyet. Jeg svarte ja og tenkte ikke noe mer over det. Etter at jeg var ferdig sier optiker at det blir 300 kr for undersøkelsen. Jeg påpeker at jeg tidligere ble fortalt at dette var gratis. Vedkommende svarer at selve kontrollen er gratis, men at bildene koster 300. Jeg ble litt sjokkert, men betalt uten å si noe om det. Nå i ettertid har jeg lyst å sende en klage til optikerkjeden. Synes det er helt feil å måtte betale for dette når det ikke opplyses om at dette koster ekstra. Er det jeg som er helt urimelig eller ville dere også reagert på dette? Anonymous poster hash: 84b40...b61
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Jeg ville reagert akkurat som deg. Det burde de opplyst om, for en kunde vet sannsynligvis ikke at dette ikke er inkludert i undersøkelsen... Anonymous poster hash: d57d1...dbb 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 En grunn til at jeg kjøper briller på nett. Optikerkjeden er vel den grådige næringen. Jeg har gått til syns i alle år og kjøpt briller. Tatt synstest innimellom. Siste gangen jeg var der, så bestemte jeg at jeg virkelig skulle kjøpe det som var in og kledde meg. Ikke bare se på pris. De viste godt at jeg har sagt nei til masse briller pg pris. Og dermed endt opp med noe jeg var halvfornøyd med. Pga synet er det alltid dyre briller uansett. De jeg valgte kom på ca 9000. På regningen sto det synstest 300 kr. Ba om å få brilleseddel med meg, og siden har jeg ikke vært derAnonymous poster hash: 52bc3...f80
Chloe- Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Er du for sjekk hos legen koster det ekstra for blodprøver. Er du for sjekk hos tannlegen koster det ekstra for røngten. Ingen av disse opplyser om ekstrakostnader. Jeg ville tatt det som en selvfølge at det koster ekstra, siden det jo er en tilleggstjeneste. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Optikeren opplyste ikke om pris, du spurte heller ikke. Har du lest hva som står i avtalen din knyttet til det produktet du har kjøpt i form av et linse abn? Anonymous poster hash: 9ff54...223 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Er du for sjekk hos legen koster det ekstra for blodprøver. Er du for sjekk hos tannlegen koster det ekstra for røngten. Ingen av disse opplyser om ekstrakostnader. Jeg ville tatt det som en selvfølge at det koster ekstra, siden det jo er en tilleggstjeneste. Hos min optiker betaler jeg ikke ekstra for undersøkelse og bilder osv. Anonymous poster hash: edaea...508
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Hos min optiker har jeg hittil ikke betalt for bilder eller lignende, og jeg har også linseabonnement og vært kunde der i mange år. Det er en god regel at når noen spør om du ønsker en bestemt elstra tjeneste så spør om pris. Jeg synes likevel ikke det er rimelig å ikke opplyse nye kunder om prisen på tjenesten. Så her er det nok vel verdt å klage. Endret 20. juni 2015 av Blondie65
Klar*a Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Er du for sjekk hos legen koster det ekstra for blodprøver. Er du for sjekk hos tannlegen koster det ekstra for røngten. Ingen av disse opplyser om ekstrakostnader. Jeg ville tatt det som en selvfølge at det koster ekstra, siden det jo er en tilleggstjeneste. Både legesenteret og tannlegen min har prisliste hengende ved skranken der det opplyses om slike ekstrakostnader som blodprøver, rekvisisjon osv. Til og med frisøren min opplyser meg om prisen når hun spør om jeg ønsker hårkur og hodebunnmassasje etter hårvasken. Dette er jo for at kunden skal være klar over slike ekstra kostnader, opplyses det ikke om kan man heller ikke forvente at kunden betaler. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har opplevd slik og, at du plutselig må betale selv om jeg har forstått det som at det var gratis. Sykt irriterende, og jeg blir skeptisk til de som holder på når de tilbakeholder informasjon. Jeg spør alltid på forhånd nå, om det er ekstra kostnader. dumt at de som har det som jobb ikke informerer. Anonymous poster hash: 52290...d00 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Jeg var for en liten stund siden på kontroll hos optiker. Jeg har linseabonnement hos denne optikerkjeden og abonnomentet innkluderer også gratis årlig synskontroll. Dette var min første kontroll etter at jeg har begynt med linser. Optiker spurte under undersøkelsen om jeg ville ta bilde (fundusbilder) av øynene. Dette etter vi snakket om en defekt jeg har på det ene øyet. Jeg svarte ja og tenkte ikke noe mer over det. Etter at jeg var ferdig sier optiker at det blir 300 kr for undersøkelsen. Jeg påpeker at jeg tidligere ble fortalt at dette var gratis. Vedkommende svarer at selve kontrollen er gratis, men at bildene koster 300. Jeg ble litt sjokkert, men betalt uten å si noe om det. Nå i ettertid har jeg lyst å sende en klage til optikerkjeden. Synes det er helt feil å måtte betale for dette når det ikke opplyses om at dette koster ekstra. Er det jeg som er helt urimelig eller ville dere også reagert på dette? Anonymous poster hash: 84b40...b61 Brilleland? Har opplevd det samme..Anonymous poster hash: 97360...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå