AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har bestilt time for å få nytt passord. Men jeg lurte på hva jeg bør ta med meg mtp at jeg er født i utlandet men adapter til Norge i ung alder. Har norsk statsborgerskap. Vil de begynne å spørre om fødselsattest eller noe i den duren? Jeg har førerkort med et relativt nytt bilde og diverse andre ID-kort. Anonymous poster hash: fce5b...866
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har bestilt time for å få nytt passord. Men jeg lurte på hva jeg bør ta med meg mtp at jeg er født i utlandet men adapter til Norge i ung alder. Har norsk statsborgerskap. Vil de begynne å spørre om fødselsattest eller noe i den duren? Jeg har førerkort med et relativt nytt bilde og diverse andre ID-kort. Anonymous poster hash: fce5b...866 Ring politistasjonen i morgen og spør Anonymous poster hash: 6aed1...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Ring politistasjonen i morgen og spør Anonymous poster hash: 6aed1...4f8 Har litt angst for å snakke i tlf. Får heller prøve å sende de en mail,om det er mulig. Anonymous poster hash: fce5b...866
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Dersom du er over 18 år trenger du kun å ha med gyldig legitimasjon og ditt gamle pass. Det er alt. Hvis det er mindre enn tre måneder siden ditt gamle pass gikk ut kan du faktisk bruke dette passet som legitimasjon, og da trenger du i teorien ingenting annet enn det gamle passet ditt. Hvis det derimot er mer enn tre måneder siden ditt gamle pass gikk ut, da må du fremvise annen gyldig legitimasjon sammen med det gamle passet. Dette betyr bankkort/førerkort, f.eks. studentbevis er ikke gyldig legitimasjon etter loven. Det at du er adoptert har ikke noen betydning nå. Det har kun betydning første gang en person som har hatt utenlandsk statsborgerskap skal få seg et norsk pass. Da må de ha med seg statsborgervedtak/statsborgerbrev for å bevise at de har rett på pass. Når du allerede har et norsk pass, og bare skal ha et nytt fordi det gamle har gått ut, trenger du ikke tenke på dette Så kort oppsummert: Ta med deg ditt gamle pass og førerkortet, bankkort eller lignende. Bilde tas på stedet, og fødselsattest er ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 2608c...b95 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 https://www.politi.no/oslo/tjenester/pass/ Gammelt pass, er helt godt nok. Bilder tar de på passkontoret. Anonymous poster hash: 5e262...0a1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Takk for alle svarene. Da får jeg bare håpe at jeg ikke ser så altfor ikke ut på bildet Anonymous poster hash: fce5b...866
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Takk for alle svarene. Da får jeg bare håpe at jeg ikke ser så altfor ikke ut på bildet Anonymous poster hash: fce5b...866 Sist spurte de om jeg syntes bildet var greit, i hvert fall. Jeg brydde meg ikke om det og så ikke etter engang (klisjémann som jeg er), men du får nok ta et til hvis det blir altfor galt. Nøytralt ansiktsuttrykk og munnen lukket, så det er begrenset hvor mye som kan gå galt Anonymous poster hash: 2608c...b95
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Sist spurte de om jeg syntes bildet var greit, i hvert fall. Jeg brydde meg ikke om det og så ikke etter engang (klisjémann som jeg er), men du får nok ta et til hvis det blir altfor galt. Nøytralt ansiktsuttrykk og munnen lukket, så det er begrenset hvor mye som kan gå galt Anonymous poster hash: 2608c...b95 Bare de ikke bruker blits så skal jeg nok overleve Blinker noen voldsomt med øynene om det er blits inni bildet. Anonymous poster hash: fce5b...866
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Jeg har bestilt time for å få nytt passord.Anonymous poster hash: fce5b...866 Autocorrect? Hehe... hadde vært kjekt om man bare fikk et passord og slapp ha med pass over alt Dersom du er over 18 år trenger du kun å ha med gyldig legitimasjon og ditt gamle pass. Det er alt. Anonymous poster hash: 2608c...b95 Må man ha legitimasjon i tillegg til passet, hvis det fortsatt er gyldig? Håper ikke det, for jeg har ingen annen legitimasjon enn pass. De fleste har jo sluttet med ID på bankkort også. Anonymous poster hash: 6416b...917
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #10 Skrevet 20. juni 2015 Må man ha legitimasjon i tillegg til passet, hvis det fortsatt er gyldig? Håper ikke det, for jeg har ingen annen legitimasjon enn pass. De fleste har jo sluttet med ID på bankkort også. Anonymous poster hash: 6416b...917 Fant nå svaret på mitt eget spørsmål - heldigvis Det gamle passet ditt er tilstrekkelig legitimasjon hvis det er gyldig eller det er mindre enn tre måneder siden det utløp. Anonymous poster hash: 6416b...917
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #11 Skrevet 20. juni 2015 Autocorrect? Hehe... hadde vært kjekt om man bare fikk et passord og slapp ha med pass over alt Anonymous poster hash: 6416b...917 Haha, jeg la ikke merke til det før nå. Ja, det var nok autocorrect som har skylden, for vanligvis skriver jeg på pc framfor mobilen =) Anonymous poster hash: fce5b...866
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 Det gikk veldig fint. Var der 20 minutter før men kom til før jeg hadde avtale, satt der kanskje å ventet i maks 10 minutter. Glad for at jeg hadde bestilt time for det var grusomt mange andre mennesker der som ikke hadde gjort det. Anonymous poster hash: fce5b...866
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #13 Skrevet 30. juni 2015 Det gikk veldig fint. Var der 20 minutter før men kom til før jeg hadde avtale, satt der kanskje å ventet i maks 10 minutter. Glad for at jeg hadde bestilt time for det var grusomt mange andre mennesker der som ikke hadde gjort det. Anonymous poster hash: fce5b...866 Hvor lang tid tar det? Tar de bilde der eler kan du ha med eget bilde? Måtte du måle/veie deg? Kan jeg spørre hvor i landet du var? Anonymous poster hash: 78c3c...ba4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #14 Skrevet 1. juli 2015 Hvor lang tid tar det? Tar de bilde der eler kan du ha med eget bilde? Måtte du måle/veie deg? Kan jeg spørre hvor i landet du var?Anonymous poster hash: 78c3c...ba4 De spurte kun om høyden og fargen på øynene mine. Om du ikke vet hvor høy du er så kan du måle deg der. Her i Bergen var det hvertfall mulig. Bildet tok jeg der og spurte ikke om det var mulig å ta med seg er bilde. Det taes også fingeravtrykk. Spurte ikke noe om hvor mye jeg veide. Anonymous poster hash: fce5b...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå