AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Vurderer å slutte med det, fordi jeg har et veldig dårlig mønster når det gjelder mat. Overspiser alltid på det, har hatt et anstrengt forhold til mat i over 1 år nå. I tillegg har jeg mistet min menstruasjon, er ikke undervektig engang. Dette er kaloriene jeg har spist i løpet av denne uken, spiser ikke for lite- men spiser derimot veldig usunt. Fredag: 1086 kcal Lørdag: 3194 kcal Søndag: 3268 kcal Mandag: 611 kcal Tirsdag: 613 kcal Onsdag: 4439 kcal Torsdag: 897 kcal Blir så frustret.. Har prøvd flere ganger å slutte med godsakene, klarer heller ikke å begrense mengden. Men når jeg prøver å slutte med det, så spiser jeg ALT for lite og det går utover hverdagen - og de dumme tankene om mat, kropp og vekt blir plutselig et skikkelig stort fokus igjen. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 4d71f...cba
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Er det dette du spiser totalt, eller det du spiser utenom i form av snacks? Anonymous poster hash: fce6b...642
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Er det dette du spiser totalt, eller det du spiser utenom i form av snacks? Anonymous poster hash: fce6b...642 Totalt- spiser selvfølgelig vanlig mat, men overspiser på snacks Anonymous poster hash: 4d71f...cba
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Ser ut som du har veldig mye enkelte dager og veldig lite andre dager. Hva hvis du prøver å få et jevnere inntak, slik at blodsukkeret holder seg jevnt og du ikke får et sug etter junkfood? Anonymous poster hash: fce6b...642 1
Pringle Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Spis mat du liker - vanlig mat, ikke lettprodukter - variert, noe fra alle matvaregruppene hver dag - ikke for lite, ikke for mye. Sett opp en plan for hva du ønsker å spise, følg planen så godt som mulig, gjør de nødvendige innkjøp, lag maten selv, nyt den. Om du trenger å slutte, eller bare moderere inntaket av typisk godteri-mat, må du finne ut selv.
ohdeergod Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Jeg var akkurat som deg en periode før jeg tok meg sammen og endret kostholdet. Nå kan jeg ikke huske sist jeg spiste sjokolade, godteri, potetgull osv. Jeg spiste det hver dag før. Det handler bare om selvdisiplin, og kutte mer og mer ned på det, til du tilslutt ikke spiser det mer. Erstatt sukkeret med frukt, og div andre ting som metter så du ikke har sukkersuget hengende over deg. Var det som skjedde med meg. Jeg spiste ikke ordentlig, ble sulten, kjøpte kun godis, ikke ordentlig mat..
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 For meg så er det enten eller, jeg klarer ikke spise "bare litt" godteri, så da var det best å kutte ut alt:) Anonymous poster hash: 533be...785
fotosyntesen Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Hos meg tar det opptil en uke før søtlysten forsvinner når jeg kutter helt ut godteri søte ting. Men kommer man seg over den kneika blir det mye lettere å motstå sukkersuget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå