AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Tenkte at dette kan være en litt morsom tråd. Ikke at vi anti-husmødre gjør noe fryktelig galt nødvendigvis, men vi gjør vel ikke alt helt etter boka heller Jeg begynner: -Jeg vasker klærne mine, henger de opp til tørk og tar de på meg igjen. Resten av klærne i klesskapet mitt bruker jeg sjeldent så de har nesten støvet ned Klærne som er nyvasket på snoren er mye lettere tilgjengelig enn de i klesskapet, så det er sjeldent jeg orker å grave i skapet etter nye, for ikke å snakke om at jeg da må tørke støv av klærne før bruk Deres tur! Anonymous poster hash: 12e77...f32 10
Gjest Tekola Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Jeg gjør akkurat det samme. Fryktelig dårlig på å rullere på klærne mine Litt for flink på sjokkrydding. Dytte ting unna i skuffer og skap, for så å måtte ta en skikkelig opprydning senere...
Gjest Seajewel Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Hender jeg slenger en grandis i ovnen på lørdager, dagen man egentlig har ekstra tid til å lage mat. Tar også gjerne klærne rett fra stativet, så mye lettere tllgjengelig. Har jeg overnattingsgjest som har lånt gjestesenga, kaster jeg sengesett og laken etterpå istedenfor å vaske de.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Hender jeg slenger en grandis i ovnen på lørdager, dagen man egentlig har ekstra tid til å lage mat. Tar også gjerne klærne rett fra stativet, så mye lettere tllgjengelig. Har jeg overnattingsgjest som har lånt gjestesenga, kaster jeg sengesett og laken etterpå istedenfor å vaske de. Synes det er forkastelig forbruk å bare kaste sengetøy og laken. Hvis alle skulle gjort det ville det ikke vært bomull igjen på planeten. Anonymous poster hash: 22606...1da 36
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Her er det også sjokkrydding. Og har lite oppbevaringsplass, så alt rotet havner 1. på barnerommet hvis barnet er borte og jeg skal ha besøk, eller 2. på mitt rom hvis barnet skal ha besøk, eller 3. på kjøkkenet hvis jeg bare skal ha besøk på kvelden uten mat. Sånn type rydding ala finne en diger skittentøysdunk og kaste aviser, klær, tomflasker + alt annet mulig smårot oppi, som jeg garantert leter etter i evigheter etterpå fordi jeg glemte at jeg la alt i dunken... Er også helt rå på å stable rot, slik at det ligger kun på en kommode, ser overraskende mye ryddigere ut enn når rotet er spredt Anonymous poster hash: fea65...dbb 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Synes det er forkastelig forbruk å bare kaste sengetøy og laken. Hvis alle skulle gjort det ville det ikke vært bomull igjen på planeten. Anonymous poster hash: 22606...1da Min første tanke var at det blir dyrt. Stemmer for engangssengetøy i plast jeg Finnes det? Kanskje ikke så behagelig for gjesten, men så lenge det er enkelt og greit for meg så spiller det ingen rolle (neida, bare tuller) Anonymous poster hash: 12e77...f32
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 Populært innlegg #7 Skrevet 18. juni 2015 Synes det er forkastelig forbruk å bare kaste sengetøy og laken. Hvis alle skulle gjort det ville det ikke vært bomull igjen på planeten. Anonymous poster hash: 22606...1da Jeg pleier å brenne ned huset når gjestene er gått. Da blir det rent ihvertfall. Anonymous poster hash: e09d7...386 58
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Såå. Det hender seg jeg vasker litt av badet med snippen av et håndkle og håndsåpa.. I stedet for å ta en skikkelig sjau bare tørker jeg over det jeg synes er værst. Og innimellom når leiligheten kanskje trenger en vask bare lufter jeg skikkelig å tenker at det for holde litt til. Anonymous poster hash: 216db...9d2 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Jeg pleier å brenne ned huset når gjestene er gått. Da blir det rent ihvertfall. Anonymous poster hash: e09d7...386 Anonymous poster hash: 12e77...f32 9
Gjest Seajewel Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Vel, hvor ofte har man overnattingsgjester, egentlig? Ikke hver natt det, så det går helt fint. Endret 18. juni 2015 av Seajewel 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 Jeg lo godt av svaret til hun som skrev at hun brente ned huset, etter besøk. Vi har ikke god plass, så en viss ryddighet må til. Gidder ikke å gjøre alt selv. Jeg legger de sammen i ulike hauger. Roper: kom å legg på plass NÅ. Og borte blir de. Jeg vasker dusjen, samtidig som jeg dusjer selv. Så innrømmer jeg: til jul eller andre begivenheter så leier jeg en som vasker for meg. Er så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynneAnonymous poster hash: 90a60...797 2
Christiania_Oslo Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Jeg gjør som TS. Vasker klær og når de henger på tørkestativ så fungerer det fint som garderobe. Jeg sorterer ikke søppel. Kan kaste papir i papirsøppel hvis de er av litt størrelse(feks pizzaesker),men gidder ikke å sortere små ting. Jeg vasker ikke så ofte som andre. Jeg støvsuger og koster ofte, og vasker vekk søl fra gulvet og overflater hvis jeg søler, men å vaske over gulvet og overflater/lister osv gjør jeg sjeldent. Lar det gjerne samle seg opp litt hybelkaniner under senga,sofaen og bord, fordi jeg må flytte dem hver gang jeg skal vaske,og det er noe jeg ikke gidder ofte. Vinduene vaskes kanskje 2-3x i året. På våren(etter vinterstid) på sommern i juli(mye pollen og skitt som har samla seg)og en gang i sep/okt. Hvis noen blomster/planter dør så kan de bli stående en tid før de fjernes. Inne så er det bare snakk om dager,men på verandaen kan de stå uker, heldigvis er de fleste levende da så de døde blir skjult,hehe.. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #13 Skrevet 18. juni 2015 Hender jeg slenger en grandis i ovnen på lørdager, dagen man egentlig har ekstra tid til å lage mat. Tar også gjerne klærne rett fra stativet, så mye lettere tllgjengelig. Har jeg overnattingsgjest som har lånt gjestesenga, kaster jeg sengesett og laken etterpå istedenfor å vaske de. Hva med alt annet skittentøy? Vasker du aldri tøy og kjøper bare alt nytt heller? Eller har du bare fobi mot sengetøy brukt av andre? (i såfall lurer jeg på hva du gjør med puta, dyna, madrassen og ev alle ferieoppholde borte fra ditt eget hjem....)... Anonymous poster hash: 29110...2b7 1
Chloe- Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 Drikker kartongvin fordi det er så stress med glassavfall. 10
Gjest Seajewel Skrevet 18. juni 2015 #15 Skrevet 18. juni 2015 Hva med alt annet skittentøy? Vasker du aldri tøy og kjøper bare alt nytt heller? Eller har du bare fobi mot sengetøy brukt av andre? (i såfall lurer jeg på hva du gjør med puta, dyna, madrassen og ev alle ferieoppholde borte fra ditt eget hjem....)... Anonymous poster hash: 29110...2b7 Vasker alt annet. Men ja, har fobi mot sengetøy brukt av andre. Vet ikke om alle er like renslige, og har hatt gjester som ikke har vært av de mest ivrige til å dusje... Men denne tråden og svarene her fikk meg til å tenke litt. Så nå skal jeg lage en egen "overnattingsgjest-hylle" med håndklær, kluter og sengetøy/puter og dyne, som kun gjester bruker! Da kan det godt vaskes, men jeg trenger ikke å bruke de selv, og kaster ikke tøy hver gang. 21
missdior Skrevet 18. juni 2015 #16 Skrevet 18. juni 2015 Jeg er nok skyldig i den der med å ta klær fra tørkestaviet og sjeldent fra skapet! Ellers så rydder jeg i poser, til mannens store frustrasjon. Er det rot på stuebordet? Da legger jeg alt i en pose. Som jeg så legger under hjørnebordet, skal jo rydde senere... Jeg har en mann med ekstremt sterke meninger om miljøsortering, så når han er borte så er ALT restsøppel.. Feels so good to be bad 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #17 Skrevet 18. juni 2015 Drikker kartongvin fordi det er så stress med glassavfall. Jeg drikker kartongvin eller skrukork-vin fordi jeg aldri klarer å drikke ei hel flaske alene Men herregud så mye vin jeg har kastet fordi den har blitt sur.. Og da er jeg så lat, at jeg ikke tømmer ut kartongvinen, men hiver hele greia i restavfallet..... Samme gjør jeg med melkekartonger med gammel melk. Hater den lukta, så istedet for å tømme ut går kartongen full i dunken. Jeg er flink til å gjemme søppel og rot i samme sekund det kommer besøk da. Feks på badet, hører det ringer på, slipper inn besøket mens jeg roper at jeg bare MÅ tisse, så tar jeg søpla i en pose jeg alltid har glemt igjen på badet etter handling av dopapir, stapper all søppel der, og skyver posen innunder baderomsinnredninga.. Helt til jeg etter et par dager synes det lukter vondt og kommer på hva jeg gjorde sist jeg fikk besøk Har også en sprayflaske med blanding av grønnsåpe og salmiakk stående, den bruker jeg i hjørner over hele huset og gjemt i listekroker om jeg vet jeg får besøk om en halvtime feks Anonymous poster hash: fea65...dbb 1
Rotemor Skrevet 18. juni 2015 #18 Skrevet 18. juni 2015 Jeg tømmer altfor ofte oppvaskmaskinen når benken er full .. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #19 Skrevet 18. juni 2015 Jeg bruker også tørkestativet som garderobe, og har en lei tendens til å "poserydde" som Missdior. Posene blir så stappet inn i skuffer og skap, med løfte til meg selv om at jeg "skal ta det snart".. Har og en lei tendens til å snike glass og hermetikk i posen med restavfall. Anonymous poster hash: 02b35...0a6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 Denne er mannen min sin: han tar papir og litt vann han finner ved vasken og "vasker" kjøkkenbenken/flekker I går påstod han at han kunne gjøre det samme med melk.... Han ble litt irritert for at jeg hadde latt melka størkne, for da kunne han ikke tørke den utover. Anonymous poster hash: 09c49...e34 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå