Budsjettbrura Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Vi skal ha bryllup, med ca 25 i middag og resten på kaffe. Synes dere dette høres ut som lite kake? Delte meninger i familien! Vi har: Bryllupskake i tre lag, skal være ca 50 - 60 kakestykker. Ti forskjellige "vanlige" kaker (sjokoladekake, ostekake, gulrotkake, mandelkake, kokoskake, osv) I tillegg: Kransekake, lefser og multekrem. Jeg tenker at dette er nok, men mamma mener vi må ha opptil 5 kaker til..?
SiMa Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Mer enn nok kaker, og godt rom for variasjon. Men jeg ville satset på en bryllupskake som ga minst 65 stykker, synd om det blir for lite av akkurat den. (Og hvis det blir rester kan dere fryse for eksempel øverste etasje og ta den frem når dere har vært gift et år.) 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Meer en nok Anonymous poster hash: 816c3...db5 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Ville kanskje hatt nok bryllupskake til alle gjestene. Hva om alle vil smake på den? Anonymous poster hash: 9cc36...d14
Gjest me2u Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Så det sto hvor mange i overskriften nå Nok kake, men ville hatt en Bryllupskake som faktisk alle gjestene får smakt på. Endret 18. juni 2015 av me2u
Budsjettbrura Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2015 Takk for svar! Hehe, da er dere enige med meg, da! Jeg var litt forsiktig i anslaget med den bryllupskaka i hovedinnlegget. Det er en ganske mektig og høy (og stor) sjokoladekake, så jeg tror nok det blir en bit til alle gjestene. De har jo sikkert lyst til å smake på de andre kakene også, og da tar man vel ikke et gigastykke.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Til 65 gjester ville jeg aldri servert noe mindre enn 15 kaker. Selskap der vertskapet er gjerrige på kaker er det verste jeg vet! I bryllup er slikt helt uakseptabelt. Spesielt når du har bedt 40 stk bare til kaffe og kaker, så er det minste de kan forvente at det er NOK kaker. Det er bedre med 3 kaker til overs enn at alle fat er skrapet når onkel Frank som er kaffegjest går fram for å forsyne seg for andre gang! Og når man har 65 gjester er det en selvfølge å bestille bryllupskake som er beregnet på nettopp 65 stk, ikke 50-60 og håpe på at noen ikke vil smake, eller at de tar små biter. Dette er en skam i mine øyne. Når man inviterer til selskap, enten det er bryllup, konfirmasjon, dåp eller et 50årslag, så er det minste man kan gjøre å sørge for at det er nok på kakebordet! Folk altså!Anonymous poster hash: 6349a...2f0 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Til 65 gjester ville jeg aldri servert noe mindre enn 15 kaker. Selskap der vertskapet er gjerrige på kaker er det verste jeg vet! I bryllup er slikt helt uakseptabelt. Spesielt når du har bedt 40 stk bare til kaffe og kaker, så er det minste de kan forvente at det er NOK kaker. Det er bedre med 3 kaker til overs enn at alle fat er skrapet når onkel Frank som er kaffegjest går fram for å forsyne seg for andre gang! Og når man har 65 gjester er det en selvfølge å bestille bryllupskake som er beregnet på nettopp 65 stk, ikke 50-60 og håpe på at noen ikke vil smake, eller at de tar små biter. Dette er en skam i mine øyne. Når man inviterer til selskap, enten det er bryllup, konfirmasjon, dåp eller et 50årslag, så er det minste man kan gjøre å sørge for at det er nok på kakebordet! Folk altså!Anonymous poster hash: 6349a...2f0 Calm down, vi snakker om kaker😄😝Anonymous poster hash: f5520...a04 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Høres lite ut. Hadde ikke holdt til min familie av kakemonstre. Anonymous poster hash: aeefe...eb8
Wilma89 Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 Tenker det holder😊 Skjeldent at alle smaker på bryllupskaka. Jeg pleier ihvertfall ikke gjøre det😊 I tillegg så er jo de tiltenkte stykkene ganske store. Kjøpte nettopp marsipankake med 12 biter, men fikk ganske mange flere biter ut av den😊
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Jeg synes det er for lite. Fem kaker til, minst. Anonymous poster hash: c444e...a1a
Budsjettbrura Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #13 Skrevet 18. juni 2015 (endret) "Og når man har 65 gjester er det en selvfølge å bestille bryllupskake som er beregnet på nettopp 65 stk, ikke 50-60 og håpe på at noen ikke vil smake, eller at de tar små biter." Ser den, men klønete formulert av meg i hovedinnlegget. Jeg underspilte bryllupskaka for å være på den sikre siden. Den lages av et familiemedlem og inneholder ikke mindre en 6 vanlige kakebunner. Jeg nekter å tro at den blir oppspist. Det er meningen at alle skal få minst ett stykke av den. Ellers er jo mamma på 15 kaker. Da regner hun med at de som ikke har vært på middagen spiser 5 kakestykker, og de andre 4. Jeg synes det høres sykt mye ut, men for all del, det bør jo være nok. Ps: Vi skal også ha nattmat. Men det må man jo ikke spise. Endret 18. juni 2015 av Budsjettbrura
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 Jeg tror det blir mer enn nok! Men du kan vel alltids lage et par stk til sånn i tilfelle....Anonymous poster hash: c1dda...b63
Budsjettbrura Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #15 Skrevet 18. juni 2015 Så da er det endel som er enig med meg, og noen som er enig med mamma. Da får vi kanskje lage noen ekstra, da. For sikkerhets skyld. Men fryseren er snart full, sukk.. Noen som har kakeforslag?
Biloba Skrevet 18. juni 2015 #16 Skrevet 18. juni 2015 I de bryllupene jeg har vært i har det vært minst 1 etasje av bryllupskaken som ikke har blitt rørt, folk vil ofte smake på flere kaker og forsyner seg med mindre stykker.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #17 Skrevet 18. juni 2015 Skal ikke gi meg ut på å beregne kaker, der er vi håpløse i min familie og tar alltid så hardt i at vi ender med masse rester. Men her jeg kommer fra er det vanlig med "smørbrødkake" dersom ikke alle kaffegjestene har vært på middagen også. Dette fordi de også skal "få ordentlig mat" og ikke bare kake. Har ikke tenkt å si noe på kakeutvalget, men tenk på at det skal være noe for alle med hensyn til allergier (cøliaki, laktose, egg osv) Slik at alle gjester har minst ei kake de tåler. Du trenger vel ikke bake alt selv? Skriver at fryseren er full, noen kan vel bake og ha med? Her er det vanlig at familie/venner bidrar med for eksempel kake og leverer på selve dagen, Da trenger man ikke så mye lagringskapasitet selv. Er det barn i bryllupet, er muffins populært. Pavlova er også mange begeistret for. Der trengs en marengsbunns om kan oppbevares i tett boks og ikke trenger oppta plass i fryseren. Anonymous poster hash: f290f...23a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #18 Skrevet 18. juni 2015 Mer enn nok. Vi hadde 12 kaker og kun 2 ble spist opp (pavlova og bryllupskaken), de andre var halvparten eller mer igjen av. Vi var flere gjester også og hadde ikke dessert annet enn kaker. Anonymous poster hash: 52dee...a41
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #19 Skrevet 18. juni 2015 Hos oss er det vanlig at de nærmeste baker, og da blir det fort mange kaker. Vi har akkurat hatt konfirmasjon med 45 gjester, og da var der ca. 20 kaker (alle gjestene hadde fått middag først). Ene kaken var beregnet til ca. 50 gjester. Jeg tenker det kommer an på hva som er vanlig i deres familie. Her hadde 10 kaker vært "stusselig" i et bryllup, mens andre plasser er det mer en rikelig. Anonymous poster hash: e8cde...2f4 1
Gjest Fuldkornshvede Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 Lag en svær pavlova. Populær kake som er enkel å lage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå