Cognizance Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Sitter med noen permer med gamle papir som vedrører penger - ligningsdokument, trekkoppgaver og lignende, tilbake til midten av 90-tallet. Finnes reelle grunner til å ta vare på slikt? Jeg regner med at jeg kom seint nok inn i arbeidslivet til at alt som vedrører pensjon er registrert.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Man er pliktig til å ta vare på dokumentene i 10 år. Jeg scanner dokumentene og lagrer de i OneDrive. Anonymous poster hash: f65a6...94f
Kamomille Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Du kan gå inn på www.nav.no og sjekke om pensjonspoengene dine er riktige. Ellers er kravet til oppbevaring av regnskapsmateriale satt ned fra 10 til 5 år for bedrifter, det er noen unntak. Det har vel ikke noen hensikt å oppbe are private papirer i lengre tid?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Å ta vare på ligningdokumenter, kontoutskrifter og andre dokumenter kan være gull verdt om du skulle få en personskade eller i andre situasjoner. Ingen bestemmer noe som helst om at du som privatperson plikter å ta vare på papirene, men det kan være smart å gjøre. Ligningskontoret lagrer bare 10 år bakover. Da kan du få et dokumentasjonsproblem om du en dag får behov for å regne ut en personskadeerstatning f.eks. Anonymous poster hash: 25d7c...781
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå