Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med noen permer med gamle papir som vedrører penger - ligningsdokument, trekkoppgaver og lignende, tilbake til midten av 90-tallet.

 

Finnes reelle grunner til å ta vare på slikt? Jeg regner med at jeg kom seint nok inn i arbeidslivet til at alt som vedrører pensjon er registrert.

 

 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man er pliktig til å ta vare på dokumentene i 10 år. Jeg scanner dokumentene og lagrer de i OneDrive.



Anonymous poster hash: f65a6...94f
Skrevet

Du kan gå inn på www.nav.no og sjekke om pensjonspoengene dine er riktige.

Ellers er kravet til oppbevaring av regnskapsmateriale satt ned fra 10 til 5 år for bedrifter, det er noen unntak.

Det har vel ikke noen hensikt å oppbe are private papirer i lengre tid?

AnonymBruker
Skrevet

Å ta vare på ligningdokumenter, kontoutskrifter og andre dokumenter kan være gull verdt om du skulle få en personskade eller i andre situasjoner. Ingen bestemmer noe som helst om at du som privatperson plikter å ta vare på papirene, men det kan være smart å gjøre. Ligningskontoret lagrer bare 10 år bakover. Da kan du få et dokumentasjonsproblem om du en dag får behov for å regne ut en personskadeerstatning f.eks.

Anonymous poster hash: 25d7c...781

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...