Gå til innhold

Badegulv (ca 3x3 fliser) og vask

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har nylig flyttet inn i nytt hus, og på badet er det sjakkmønstret 3x3 fliser. Hvordan vasker dere andre dette? Føler ikke det blir rent i det hele tatt... Sånn jeg har gjort hittil er å skrubbe med børste også helle ut vaskebøtter med vann for å få den resterende såpa og vannet til å renne ned i sluket på gulvet... Hjelp??

Anonymous poster hash: 10f30...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler liksom skitten samler seg nedi fugene

AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem. Innimellom tar jeg massasjestrålen på dusjen og lar fugene bli spylt av den. Velger ellers å ignorere det.

Anonymous poster hash: 71a2a...434

AnonymBruker
Skrevet

Uff. Idioti av de som har lagt så små fliser på gulvet. Det er dessverre bare å skrubbe og evt pusse med litt sandpapir. Hadde det vært mitt bad hadde jeg nok lagt større fliser over ganske fort eller fuget om med en mørk farge hvis det passet.

Anonymous poster hash: cb35e...df8

Skrevet

Jeg har også spylt med dusjen.

Jeg skrubber jo ikke nedi fugene med sandpapir, ikke over flisene heller... Er du gal. Badet er veldig fint så blir ikke investert noe der, har nok av hull å dytte pengene i.. Bare utrolig kjedelig opplegg med de drittfugene. Går jo ca 5mm ned mellom hver flis

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også spylt med dusjen.

Jeg skrubber jo ikke nedi fugene med sandpapir, ikke over flisene heller... Er du gal. Badet er veldig fint så blir ikke investert noe der, har nok av hull å dytte pengene i.. Bare utrolig kjedelig opplegg med de drittfugene. Går jo ca 5mm ned mellom hver flis

Det er helt vanlig å bruke litt sandpapir nedi fugene, fugemassene er sementbasert. Trikset lærte jeg av en flislegger i en flisebutkikk.

Anonymous poster hash: cb35e...df8

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å bruke litt sandpapir nedi fugene, fugemassene er sementbasert. Trikset lærte jeg av en flislegger i en flisebutkikk. Anonymous poster hash: cb35e...df8

Da er du garantert å skade!

Å skylle alt av støv og skitt ned i sluken, gir deg på sikt et annet problem, tett sluk.

Kunststykket er å vaske ofte med mopp/klut, og ikke la skitten gro.

Anonymous poster hash: 0482b...810

Skrevet

Da er du garantert å skade!

Å skylle alt av støv og skitt ned i sluken, gir deg på sikt et annet problem, tett sluk.

Kunststykket er å vaske ofte med mopp/klut, og ikke la skitten gro.

Anonymous poster hash: 0482b...810

Det blir jo ikke tett når man støvsuger først.. Og ikke blir det rent av å tørke over med mopp/klut, med mindre man skal ligge og tørke mellom hver eneste flis på et 10kvm bad..

Skrevet

Ble til at jeg blandet en bøtte med såpe og vann, helte ut på gulvet, skuret med svamp og helte ut bøtte på bøtte med rent vann og dyttet det ned i sluket. Ble nå rent :)

AnonymBruker
Skrevet

Ble til at jeg blandet en bøtte med såpe og vann, helte ut på gulvet, skuret med svamp og helte ut bøtte på bøtte med rent vann og dyttet det ned i sluket. Ble nå rent :)

Håper for din del at du er sikker på at du har en tett membran under flisene.

Anonymous poster hash: 3d940...bc9

Skrevet

Håper for din del at du er sikker på at du har en tett membran under flisene.

Anonymous poster hash: 3d940...bc9

Ja, det er jeg sikker på. Han som la gulvet på dette badet for forrige eiere har lagt nytt gulv på et annet bad i huset, og har gjort akkurat samme der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...