AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har brukt opp min mobildata på 3gb på ca 14 dager. Kjøpte meg ny iphone 6 i år, og har dermed 4g. Opplevde aldri dette på min gamle iphone 4. Da kunne jeg ha mobildata på hele dagen uten at det medførte noen ekstra kostnad. Er det noen som kjenner seg igjen? Jeg har ikke vært i utlandet, og brukt mobilen like mye som jeg gjorde før. Tips? har netcom. Anonymous poster hash: 05a7c...851
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Sjekk appene dine, at det ikke er noen av dem som står og pøser på med mobildata i bakgrunnen uten at du ser noe til det. Netcom har sikkert en app som gir deg oversikt over hvilke apper som bruker hva, det er gjerne innebygget i iphone også? Anonymous poster hash: cfa9b...0ce
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 hvilke apper kan dette være? hadde de samme appene før.. Anonymous poster hash: 05a7c...851
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Eksempler kan være; App-store (oppdaterer apper uten samtykke), Aksjer, været. Anonymous poster hash: c186c...b51
stan Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Har ikke telefonen en oversikt over databruk og de ulike appene? Sjekk den. Fikk nettopp ny mobil og bare på nedlasting og oppdatering av apper har det gått drøyt 2 GB. Men jeg bruker kun WiFi til det.
Mynona Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Det samme har skjedd her. Tlf er fra oktober, og frem til nå har jeg brukt 300mb data pr mnd. Plutselig for 2 mnd siden brukte jeg opp 1 gb på 2 uker. Skjønner ikke hva det er! Bruken min er helt lik, og jeg har bare et fåtall apper som får bruke data. Måtte øke data på abonnementet mitt.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Selv om du har de samme appene som før kan instillingene være annerledes enn på gamle telefonen min. Nå har jeg android og ikke ios, da, men da jeg skiftet telefon, og fikk overført alle appene til ny tlf, måtte jeg inn i oppsettet i flere av appene og slå av og endre på instilliger. Det er veldig mange apper som har som default at de skal oppdatere seg hele pokkers tiden, og slike instillinger overføres ikke nødvendigvis til ny telefon om du har endret dem. Sjekk ting som vær-apper, klokker som viser vær, posisjoneringstjenester, osv. Anonymous poster hash: cfa9b...0ce
Mynona Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Selv om du har de samme appene som før kan instillingene være annerledes enn på gamle telefonen min. Nå har jeg android og ikke ios, da, men da jeg skiftet telefon, og fikk overført alle appene til ny tlf, måtte jeg inn i oppsettet i flere av appene og slå av og endre på instilliger. Det er veldig mange apper som har som default at de skal oppdatere seg hele pokkers tiden, og slike instillinger overføres ikke nødvendigvis til ny telefon om du har endret dem. Sjekk ting som vær-apper, klokker som viser vær, posisjoneringstjenester, osv. Anonymous poster hash: cfa9b...0ce Jeg har skrudd av alt sånn untatt på noen få som jeg ønsker å få bakgrunnsoppdateringer på. Og oppdatering av nye versjoner til apper har jeg alltid hatt at jeg må hente ned selv. Og hos meg skjedde det ikke ved kjøp av ny telefon, men 5 mnd etter jeg fikk den. Lurer på om det sammenfalt med siste oppdatering av iOS, men det kan hende jeg innbiller meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå