Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #1 Skrevet 3. september 2004 Jeg driver å lager websider for bedrifter og privatpersoner. (ganske ny i bransjen, har utdanning) Jeg jobber gjennom mitt eget firma. Hvilken pris kan jeg ta for en slik jobb? Vil helst ikke "overprise". Hva synes du det hadde vært greit å betale for en webside?
Catzy Skrevet 3. september 2004 #2 Skrevet 3. september 2004 Prøv å regn litt på hvor mye tid du bruker på en website, og så gang med forskjellige timespriser. Hvis du skal leve av det, så må du også ta deg nok betalt. Lager du statiske eller dynamiske sider? Hvor mye kan du gjenbruke fra andre sider? Skal noe kobles til en database? Skal du drive vedlikehold av sidene? Du kan sjekke forum.programmer.no og gå til "Programmering" > "Web-design". Der er det stadig folk som spør om pris, så kanskje du får noen bedre svar der. Catzy
vilde Skrevet 3. september 2004 #3 Skrevet 3. september 2004 Du må jo estimere hvor lang tid du vil bruke på å lage en webside, utifra kunden sine behov. Dette er jo helt individuelt alt etter hvem du lager sidene for... Så kan du heller spørre om hvilken pris pr time du kan ta:) Ville aldri tatt en fastpris uten å satt meg inn i hva de forventer å få iallefall!!!
Crazee Skrevet 3. september 2004 #4 Skrevet 3. september 2004 Prisen bør jo òg variere med kunnskapen og kvaliteten på det du leverer i frå deg. Validerande kode, tilgjengelege sider og vekt på 'usability' (brukarvennlig m.m.) er eit pluss. Ikkje nødvendigvis fordi kundane bryr seg om kva alt det der betyr, men fordi dei på sikt kan spara pengar og unngå problem. (Det veit dei slett ikkje alltid, men det er eit bra salgsargument... ) Anbefaler deg òg å kikka på Usenet/News, der kan du plukka opp mange nyttige tips. Og spørja folk i bransjen om det du lurer på. (Sjå www.usenet.no )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå