Gå til innhold

Skrevet leiekontrakt men ikke råd til depositum likevel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om man skriver en leiekontrakt på bolig, men finner ut før man har flyttet inn at man ikke hadde råd til depositumet likevel? Har utleier noen rettigheter da som krever at leietaker må betale noe eller er bundet til leiekontrakten likevel?

Anonymous poster hash: dab42...dd1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlig er å ikke få nøklene før depositum og første husleie er betalt.

Anonymous poster hash: 888c3...8ec
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlig er å ikke få nøklene før depositum og første husleie er betalt.

Helt riktig. En seriøs utleier gir aldri ut nøkler dersom det ikke er på plass.

Anonymous poster hash: 2bab1...847

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er likevel bundet til oppgitt oppsigelsestid i leilekontrakten, og må betale ut denne. Så lenge du ikke har betalt sepositum kan du imidlertid ikke regne med å få nøklene til husværet.

Anonymous poster hash: 53978...b30

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er likevel bundet til oppgitt oppsigelsestid i leilekontrakten, og må betale ut denne. Så lenge du ikke har betalt sepositum kan du imidlertid ikke regne med å få nøklene til husværet.

Anonymous poster hash: 53978...b30

Den er grei. Så om man ikke har mottat nøkler og ikke betalt noe kan utleier likevel kreve depositum og 3 mnd leie eller bare leien?

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk nøkler den 1 måneden vi flyttet inn etter leie var betalt. Depositum kunne gjerne vente til vi hadde mulighet. Snakk med huseier om dette, det kan være de er medgjørlig på det. :)

Anonymous poster hash: 13efe...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk nøkler den 1 måneden vi flyttet inn etter leie var betalt. Depositum kunne gjerne vente til vi hadde mulighet. Snakk med huseier om dette, det kan være de er medgjørlig på det. :)

Anonymous poster hash: 13efe...9cd

Jeg har mulighet til å skrive kontrakt, men depositumet er litt usikkert. Tenker det er dumt å skrive under før jeg har det i orden, men samtidig er jeg veldig avhengig av å få denne leiligheten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mulighet til å skrive kontrakt, men depositumet er litt usikkert. Tenker det er dumt å skrive under før jeg har det i orden, men samtidig er jeg veldig avhengig av å få denne leiligheten.

Jeg er redd den blir gitt bort til noen andre i stedet for, hvis jeg sier noe om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd den blir gitt bort til noen andre i stedet for, hvis jeg sier noe om det.

Du regner med at de aldri vil oppdage at du ikke betaler depositum??

Du må selvsagt gå i dialog med huseier. Og du må da sørge for å HA depositum før du signerer kontrakt!

Anonymous poster hash: b4126...3af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan gå i banken og søke om depositumslån... ?

Anonymous poster hash: 2e022...fc0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du regner med at de aldri vil oppdage at du ikke betaler depositum??

Du må selvsagt gå i dialog med huseier. Og du må da sørge for å HA depositum før du signerer kontrakt!

Anonymous poster hash: b4126...3af

Nei det skjønner jeg jo at de vil finne ut uansett. Depositumet er ganske sikkert, men hvis det i værste fall skulle skjære seg i siste liten etter at kontrakt er skrevet under lurte jeg bare på hva jeg evt måtte ut med.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det skjønner jeg jo at de vil finne ut uansett. Depositumet er ganske sikkert, men hvis det i værste fall skulle skjære seg i siste liten etter at kontrakt er skrevet under lurte jeg bare på hva jeg evt måtte ut med.

Leie ut oppsigelsestid så lenge kontrakten er underskrevet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette som utleier når leietaker kom med hele flyttelasset klar til å flytte inn..uten å ha betalt/eller med planer om å betale hele depositumet. Jeg var grei nok til å kansellere kontrakten. 

Om du skriver under på kontrakten, vel vitende om at det er usikkert om du kan betale depositum, driver du faktisk med svindel.  

Når man leier ut vil man ha folk man kan stole på, og når folk starter slik er det ikke et godt tegn på fortsettelsen.  

Anonymous poster hash: b575a...6e2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde et lignende tilfelle.

Som utleier ba jeg om at de betalte for husleie til leiligheten var leid ut igjen.

Men de var heldige. Før de skulle ha flyttet inn var annen leietaker klar.

Jeg krevde at de skulle betale for kostnadene med ny annonsering, men jeg regnet ikke med å få de pengene.

Depositum er viktig for utleier.

Hadde problemer med noen leietakere, selv med depositumet kostet de meg tre-fire månedsleier.

Men banken min skal ha betalt lånet sitt uansett.

Anonymous poster hash: 61e6e...722

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde et lignende tilfelle.

Som utleier ba jeg om at de betalte for husleie til leiligheten var leid ut igjen.

Men de var heldige. Før de skulle ha flyttet inn var annen leietaker klar.

Jeg krevde at de skulle betale for kostnadene med ny annonsering, men jeg regnet ikke med å få de pengene.

Depositum er viktig for utleier.

Hadde problemer med noen leietakere, selv med depositumet kostet de meg tre-fire månedsleier.

Men banken min skal ha betalt lånet sitt uansett.

Anonymous poster hash: 61e6e...722

Jeg skjønner at dette er kjipt. Og jeg vil ikke skrive under om jeg vet det ikke går. Dette er som sagt worst case scenario.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...