Gå til innhold

Fra nå av skal jeg bare holde kjeft :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare litt sint på meg selv akkurat nå, ting som er kommet ut verre enn det var. 

Jeg er ikke bedre enn alle andre, men det kommer til ett punkt nok er nok for meg. 

Plassen jeg jobber på går folk litt i gangene og baksnakker hverandre. ( jeg er kanskje ikke bedre enn andre pga jeg har luftet min frustrasjon over en spesiell person til noen enkelte) . 

Denne personen føler jeg "følger" med meg hele tiden og skal passe på at jeg gjør det jeg skal gjør( hvem jeg snakker med, hvor lenge jeg har pause etc , personen er ikke min sjef. ) 

Her om dagen så sa jeg til denne personen hva jeg mente.. Jeg satte foten litt ned. ( Nå er det mange som har gått rundt å snakket negativt om denne personen og irritert seg lenge over vedkommende ) Jeg fikk litt nok og sa mitt direkte til vedkommende. 

Flere er kanskje blitt dratt inn sånn plutselig og føler situasjonen er blitt verre enn det det var. Og jeg føler alt er min skyld. Jeg kunne kanskje sagt det på annen måte, men sa det egentlig ikke på en ufin måte heller.

Men saken er det at også de andre som har ment ditt eller datt og blir dratt inn ( vedkommende ville høre det direkte fra dem også.. nei da var det liksom ingenting.. alt var bare fint mellom de to  :vetikke: ) . Så nå føler jeg meg som en enda større dust og angrer på at jeg ikke holdt kjeft. 

Hva ville dere har gjort? Jeg trenger noe gode råd. Jeg vil aller helst bare la dette ligge. Jeg kommer ikke til å si ett ord på jobb fremover :( 

Anonymous poster hash: 4bf9d...64d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dere har dårlig arbeidsmiljø på jobben. Jeg kommer av og til i situasjoner på jobb hvor folk prøver å baksnakke andre, og lar vær å delta på slikt. Jeg vil si at det er din egen feil at du sitter i klisteret nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Men saken er det at også de andre som har ment ditt eller datt og blir dratt inn ( vedkommende ville høre det direkte fra dem også.. nei da var det liksom ingenting.. alt var bare fint mellom de to  :vetikke: )"

Så du har gått til A og sagt at "Person B mener også dette om deg"? Da er det klart de benekter det, det er jo du som har baksnakket og sladret.

Det er ikke så mye å gjøre, men jeg ville beklaget til alle, sluttet og baksnakke og sagt at du gjerne vil starte på scratch og få et bedre arbeidsmiljø.

Anonymous poster hash: b94a9...a71
AnonymBruker
Skrevet

Regel nr 1 på arb.plassen. Aldri baksnakk noen. Ikke la deg selv bli dratt inn i slike samtaler.

Og hvis du føler for å konfrontere noen med ting som irriterer deg, gjør det på en saklig

konstruktiv måte, uten å blande inn andre mennesker uavhengig av hva de har sagt tidligere.

Har du ett problem med noen, tar du det opp med vedkommende, og informerer om hva du

selv synes, men du har ingen rett til å være med på baksnakking og så utlevere de andre som

har sagt dette. Da vil du se at DU får ett bedre arb.miljø. Selv bryr jeg meg absolutt ikke om hva

andre folk irriterer seg over eller mener om enkelte på min arb.plass. Har jeg ett problem med

noen tar jeg det direkte med den det gjelder uten å snakke med andre om dette. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: d56fd...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...