Gå til innhold

Sykemeldt før ny jobb - regler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble sykemeldt rett før jeg skulle starte i sommerjobben min. Er sykemeldt i en uke. Forstår det slik at jeg ikke har krav på lønn fra arbeidsgiver da jeg ikke har tiltrådt stillingen enda,

På NAV sine sider står det at man må ha vært i jobb i minst 4 uker for å ha rett på sykepenger. Jeg jobber i tillegg som vikar i kommunen, så jeg har jo vært i jobb de siste 4 uker, men dette gjelder kanskje ikke?

Anonymous poster hash: 9e92a...5dd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er en annen arbeidsgiver, er du satt i "karantene" disse 4 ukene, ja.

Anonymous poster hash: 4f040...a02

AnonymBruker
Skrevet

Ble sykemeldt rett før jeg skulle starte i sommerjobben min. Er sykemeldt i en uke. Forstår det slik at jeg ikke har krav på lønn fra arbeidsgiver da jeg ikke har tiltrådt stillingen enda,

På NAV sine sider står det at man må ha vært i jobb i minst 4 uker for å ha rett på sykepenger. Jeg jobber i tillegg som vikar i kommunen, så jeg har jo vært i jobb de siste 4 uker, men dette gjelder kanskje ikke?

Hvis du fortsatt jobber i kommunen, har du rett på sykepenger for de dagene du skulle ha jobbet, fra nye jobben får du så klart ingenting.

Anonymous poster hash: 0d10a...27a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du vil få sykepenger direkte fra NAV.

Anonymous poster hash: 506d3...d17

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du vil få sykepenger direkte fra NAV.

Hvorfor mener du jeg kan få direkte fra Nav hvis jeg ikke har jobba i den nye jobben i 4 uker?

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Hva har du tjent tidligere år?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du jeg kan få direkte fra Nav hvis jeg ikke har jobba i den nye jobben i 4 uker? Anonymous poster hash: 9e92a...5dd

Det er ikje en "mening". Dersom det er mindre enn tre uker siden du avsluttet forrige arbeidsforhold så har du krav på sykepenger.

• Liker 1
Skrevet

Du kan søke NAV om å få utbetalt sykepenger fra de.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får sykepenger fra nav fordi vikariatet gikk ut

Anonymous poster hash: 93f8a...d65

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikje en "mening". Dersom det er mindre enn tre uker siden du avsluttet forrige arbeidsforhold så har du krav på sykepenger.

Jeg har ikke sluttet i min forrige jobb. Jeg tar fortsatt vakter der. Så da får jeg kanskje ikke sykepenger?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får sykepenger fra nav fordi vikariatet gikk ut

Anonymous poster hash: 93f8a...d65

Jeg håper virkelig du får sykepenger fordi du er syk og ikke bruker det fordi du er uten jobb og derfor later som du er syk. Det er svindel og jævlig irriterende!

Anonymous poster hash: b2c97...82b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sluttet i min forrige jobb. Jeg tar fortsatt vakter der. Så da får jeg kanskje ikke sykepenger?Anonymous poster hash: 9e92a...5dd

Jo, selvfølgelig.

Enten har man rett på sykepenger, eller ikke.

Hvem som skal betale kommer i annen rekke. Du leverer sykemelding til NAV og arbeidsgivere.

"forrige" arbeidsgiver skal lage inntektsskjema og sende til NAV. Det er best om du gir de en kopi av sykemeldingen så de får rette datoer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...