Gå til innhold

Vasker jeg badet "riktig"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å starte med speilet. Da tar jeg bare rent vann og mikrofiberklut. 
Og det samme med vasken. Men pleier å spraye på JIF vindusvask for å få glans hvis vi f.eks venter gjester. 

Går så over til dusjen. Sprayer på eddik og lar vente i fem minutter. Sprayer så på vann for å ta vekk det sure og tørker over enten med vanlig papir/klut. 

Så tar jeg doet og her tar jeg vann og klut på utsiden. På innsiden tar jeg litt klorin langs dokanten og spruter litt gul skurekrem? Husker ikke helt hva det siste heter og lar virke noen minutter mens jeg "skrubber" med dokosten nederst. 

Så er det badegulvet, og her har jeg brukt vann med litt eddik opp i. 

Anonymous poster hash: a000f...ec7
Skrevet

Hvordan får du speil og vask ren med bare vann og klut??   Jeg bruker blå jif på speil, skurekrem og blå jif på vask.  Blå jif på do, skurekrem nedi do og noen ganger klorin til sist. Bruker mest papir til alt. Dusjen skurer jeg med skurekrem og klut.  Badegulv støvsuger jeg ofte og vasker en gang i måneden med gulvvaskemiddel. 

AnonymBruker
Skrevet

Jada, høres bra ut det der, det eneste jeg stusser på er at du starter med speilet. Det er det jeg avslutter med, men rekkefølgen spiller jo ikke noen rolle. :)

Anonymous poster hash: 038c6...dc8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun tilfeldig at jeg gjør det. :)
Mulig jeg bruker for lite såpe? Og eddikk i dusjen er kanskje ikke bra? 

Anonymous poster hash: 42f62...3cf
Skrevet

Så lenge det blir rent, så spiller det vel ingen rolle hvordan du gjør det? ;-) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du gjør det riktig, jeg begynner også på speil og avslutter på gulvet, samme rekkefølge som deg, men jeg bruker domestos fresh i toalettet. Mirofiber kluter gjør det mye renere enn klut med rengjøringssåpe. Så man trenger kun domestos fresh til toalettet og eddik til dusjen.

Anonymous poster hash: 0bfa3...d63
Skrevet

Hvordan får du speil og vask ren med bare vann og klut?? Jeg bruker blå jif på speil, skurekrem og blå jif på vask. Blå jif på do, skurekrem nedi do og noen ganger klorin til sist. Bruker mest papir til alt. Dusjen skurer jeg med skurekrem og klut. Badegulv støvsuger jeg ofte og vasker en gang i måneden med gulvvaskemiddel.

Bruker ikke såpe på mikrofiber, da ødelegger du fibrene. Blir rent med vann :-)

Skrevet

Hvis du aldri vasker oppe under kanten på toalettet (der vannet kommer ut) og doen er noen år gammel, så er det på tide. Bruk en flaske med vridd hals som spruter opp under kanten. Jeg bruker Domestos eller WC duck.

La virke en stund. Jeg gjør dette først av alt og lar det virke mens jeg vasker det andre. Så må du bruke en dobørste med liten "oppoverkost" på siden som kommer til inne i kanten. Eller en flaskekost som du bøyer i vinkel. Selvsagt kommer det ikke fram noe skitt hvis doen er nymontert. Jeg gjør dette en gang i mellom - annenhver måned eller oftere hvis det har vært diare eller oppkast. Det kan sprute opp... Du ser det ikke inne i kanten, men det er der.

Ellers vasker jeg doen vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...