AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Har vært mellomblond hele livet. Og er litt lei kan kan trygt si. Har så lyst på en varm brunfarge! Men vet ikke om jeg kler det. Er lys i huden med mørke bryn og vipper. Så jeg "burde" jo kle det når jeg har ellers mørke trekk. Var født med "standard" nøttebrunt hår. Anonymous poster hash: 94eeb...1d2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Så lenge du får riktige nyanse, varm eller kald, har det ingenting å si om du er mørk eller lys i håret. Anonymous poster hash: 30f07...894
Gjest Gjest_Clarity Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Jeg tenker at det er lettere å kle brunt hår enn blondt hår. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Jeg kler det ikke faktisk. Og det er både frisøren og jeg enig om. Vi kan legge inn litt halvmørke striper i håret, og jeg er ikke fin som platina heller,men nå har vi prøvd et par glansvasker og minicolour eller hva det heter, og vi ee begge enige om at jeg må ha lyse toner. Hører med at jeg er veldig lys, og må farge vipper of been, bruke maskara hver dag, og ellers er rimelig hvit og rød (blander 01 og 02 i foundation).Anonymous poster hash: 38e0c...f36
Alethia Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Har faktisk aldri sett noen som IKKE har kledd brunt hår når de har farget det. Definitivt vanskeligere å kle blondt. Ville dratt til frisøren å fått tips til hvilken brunfarge du burde gå for.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 jeg kler ikke brunt hår, er veldig kald i fargene og det har vært vanskelig for meg å få kald nok brunfarge. Anonymous poster hash: 06fa0...306
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Jeg kler både mørk brundt og helt blond. Jeg er også naturlig blond.Jeg synes de fleste kler en brun farge, og det er sikkert lettere å kle brundt en blondt, MEN det kommer litt ann på hva slags brun tror jeg. De fleste kler vel en litt varmere brun farge isåfall. (Om jeg har peiling i det hele tatt..)
Gjest Gjesp Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Det som er dumt med å farge håret er etterveksten. Jeg har helt sluttet å stripe håret mitt og har nå slått meg til ro med mitt brune hår. Da jeg stripet det så ble omtrent hele håret blondt etterhvert og da viste etterveksten så utrolig godt. Jeg måtte gå og stripe det hele tiden. Så jeg mener at man må se på den naturlige fargen og ikke velge noe som er helt annet. Om håret ditt er lyst i bunnen så vil du måtte farge det på nytt hele tiden for å holde det fint.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Synes nå ca alltid at folk kler den eller en farge i nærheten av det de naturlig har. Mange venninner jeg ikke synes har kledd å bli brunette/blondine når det har vært helt annerledes enn deres naturlige farge. En "regel" er jo at man skal holde seg innenfor 3 nyanser lysere eller mørkere enn det man har naturlig, og det synes jeg stemmer bra. Anonymous poster hash: 20830...c1f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #11 Skrevet 30. juni 2015 Har faktisk aldri sett noen som IKKE har kledd brunt hår når de har farget det. Definitivt vanskeligere å kle blondt. Ville dratt til frisøren å fått tips til hvilken brunfarge du burde gå for. Jeg har sett mange. Det hele handler om hvilken nyanse man velger. Det spiller også en rolle om man har farget det på en korrekt måte (dersom man farger det selv). Det er mange som farger håret selv som får en gyselig og skjoldete farge på håret - selv når det er brunt. Det som er litt synd er at det er så mange frisører, selv dyktige, ikke er så flinke til å gi en mening rundt hva kundene kler og bør gå for. Jeg har prøvd ut flere frisører og jeg har hele tiden spurt hva de selv mener jeg bør gå for, men jeg får lite tilbake. Nå vet jeg godt selv i hvilket område jeg bør ligge i og hva jeg kler best, men det hadde nok vært greiere om frisørene var litt mer behjelpelige, særlig når man spør rett ut. Anonymous poster hash: 34b82...960
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 Synes nå ca alltid at folk kler den eller en farge i nærheten av det de naturlig har. Mange venninner jeg ikke synes har kledd å bli brunette/blondine når det har vært helt annerledes enn deres naturlige farge. En "regel" er jo at man skal holde seg innenfor 3 nyanser lysere eller mørkere enn det man har naturlig, og det synes jeg stemmer bra.Anonymous poster hash: 20830...c1f Ja, det er som oftest riktig det, men det finnes selvsagt unntak. Selv er jeg mørk blond/kommunegrå naturlig, men jeg har farget håret mørkebrunt i en litt rødlig nyanse (synes såvidt). Dette kler jeg langt bedre og de aller fleste er av den oppfatning at dette er min naturlige hårfarge. Jeg har en lys og kald hudtone og grønnblå øyne. Dersom man er usikker bør man som likevel holde seg til det du skriver. Jeg synes også de færreste kler svart hår dersom det ikke er naturlig. Det bør man virkelig holde seg unna. Blondt hår er også noe man bør være forsiktig med, og her spiller også nyansen man velger en enda mer betydelig rolle. Med brunt hår har man et litt større spillerom, men man bør selvsagt velge nyanse med omhu her også. Anonymous poster hash: 34b82...960
Wildstar Skrevet 30. juni 2015 #13 Skrevet 30. juni 2015 Brunt hår er fint på de fleste, bare husk å farg ofte, det er _ingen_ som kler blond ettervekst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå