AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Skal bestille catering til bryllupet vårt neste år, og sitter og ser gjennom priser og informasjon hos noen cateringfirmaer. Ser at de fleste opererer med priser for tre retter med én gang servering av hovedrett. Har jo vært i mange bryllup, men siden jeg spiser vegetarisk får jeg uansett bare servering én gang. Hva er vanlig? Servering av hovedrett én gang eller to? Hva har dere betalt for tre retter? Anonymous poster hash: 4084f...ba3
Gjest Margit Spat Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Jeg tror det er vanligst at hovedretten går to ganger. Det har i alle fall vært slik i alle bryllup (+ andre store selskaper som konfirmasjoner, jubileer osv.) som jeg har vært i.
Gjest Daenerys Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har ikke opplevd to serveringer av hovedrett. Men det forutsetter da forrett og dessert i tillegg syns jeg, hvis ikke blir man ikke mett.
Anglofil Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Vi hadde heller ikke to serveringer av hovedretten, men vi hadde 4-retters meny. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Har bare vært borti to ganger ved én anledning, og da var de fleste såpass mette at de ikke orket noe særlig andre gang. Syns alltid at en gang er nok☺️Anonymous poster hash: 2e7fb...05f 1
peppermyntete Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Jeg hadde blitt meget skuffet over kun én servering, blir aldri mett av det som regel. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har vært i bryllup med bare en servering for noen år siden.Jeg likte ikke retten uansett,så for meg passet det fint Det var et brudepar med ganske dårlig råd,men de hadde valgt et svindyrt lokale,så jeg gikk ut i fra de ville spare penger på å bare servere en gang. Anonymous poster hash: 19277...441
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Kommer ann på hva slags servering de bruker. Kommer maten ferdig på tallerken er det en servering, får man forsyne seg selv på fat er det som oftest to. Ifølge læreboka skal det være to gangers ved fat servering 2
Biloba Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 I de bryllupene jeg har vært i har det vært 2 ganger servering av hovedrett når de har hatt 3 retter, de som har hatt 4 retter har hatt 1 eller 2 serveringer av hovedrett.
Blådiamant Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Vi hadde bare en gang for det var det de tilbydde der vi hadde middagen. Vi presiserte da at de måtte ha rikelige porsjoner for at folk skulle bli mette. Vi hadde forresten treretters og selv de mest storspiste gjestene ble mette.
RockyRose Skrevet 21. juni 2015 #13 Skrevet 21. juni 2015 Søstra mi hadde 3 retters, med berre ei servering. Det var nok for min del i alle fall Men spørs kva rettar dei får, og mengde i kvar servering
Gjest Gjest_Idja Skrevet 21. juni 2015 #14 Skrevet 21. juni 2015 Vi hadde to, med servering fra fat. Mange forsynte seg begge gangene (vi også).
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #15 Skrevet 21. juni 2015 Får man maten servert på tallerken, har jeg bare opplevd 1 servering. Altså bare fått en forrett, en hovedrett og en dessert. Og det bør nok holde i massevis synes jeg i hvertfall. Det eneste man gjør er jo ikke å spise i bryllup. Men så har jeg aldri vært i norske bryllup før da, så vet ikke Anonymous poster hash: ebe5c...26c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå