Gå til innhold

hvor tidlig kan man planlegge bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ny her inne på forumet.

Jeg og min samboer bestemte oss for en dato i forrige uke, som da blir 24.06.17. Ringte da kirkekontoret på mandag og de registete oss med den datoen med vielse kl 16.00.

Det jeg lurer på nå er når er det for tidlig å begynne å planlegge ting? Det er tross alt to år til. Men jeg veit ikke hva mer jeg får gjort nå. Lokale har vi så og si i orden.

Når begynte dere å planlegge, og hva gjorde dere i rekkefølge?

Hilsen en som ikke aner råd😕

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Du kan også booke fotograf tidlig, det er jo helst vielse, lokale og fotograf som ofte haster å booke :) Skader ikke å begynne å planlegge tidlig, det er jo mange utgifter. Kjole bør du kikke på tidlig også, mange salonger har 6 måneders leveringstid (og så er det tilpasning i tillegg).

Du kan også kikke rundt etter inspirasjon - hva slags farger vil dere gå for, hvordan skal invitasjonene se ut? Lurt å sette opp budsjett også :)

Skrevet

Kjolen vil jeg ikke se på ennå, da jeg driver å skal gå ned i vekt. Har ett mål om gå ned 25 kg innen 1 1/2 år :)

Ellers så har jeg problemer med å skaffe forlover da, da jeg ikke har no særlig med omgangskrets eller no særlig med venner desverre :(

Fotograf har vi også nnesten i boks.

Skrevet

Forrige bryllup begynte jeg 2 1/2 år i forveien, og jeg gifter meg om litt over 5 år og har allerede begynt planleggingen i det små. Ingen store planer, men det er viktig å være tidlig ute med lokaler, fotograf og vielse tidlig. 

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Kjolen vil jeg ikke se på ennå, da jeg driver å skal gå ned i vekt. Har ett mål om gå ned 25 kg innen 1 1/2 år :)

Ellers så har jeg problemer med å skaffe forlover da, da jeg ikke har no særlig med omgangskrets eller no særlig med venner desverre :(

Fotograf har vi også nnesten i boks.

Du kan jo benytte ett nære familiemedlem som forlover? Det gjør jeg og det er mange som synes det er koslig :)

Anonymous poster hash: 27891...89f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel starte akkurat så tidlig du vil? 😊 Jeg gifter meg i august og begynnte planleggingen i mai, så er på sett og vis sent ute 😜

Men alt har ordnet seg så langt 😊 Av de store tingene har jeg bare kjole og servitører igjen.

Anonymous poster hash: 53a70...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gifter meg i august. Det eneste vi gjorde ett år før var å få dato for kirke og sende ut 《save the date》.

Planlegging for alt startet for to uker siden, og det er to måneder igjen nå;)

Jeg føler fremdeles vi har god tid...

Anonymous poster hash: 905cc...ad1

Skrevet

Vi gifter oss om 1 år. Da har vi vært forlovet i 2 år ca. Det vi har gjort, like etter vi ble forlovet, var å booke lokale. Nå skal vi fikse save the date-kort (og har jo dermed laget gjesteliste, budsjett og sett på ting..vi har ikke handlet noe). 

AnonymBruker
Skrevet

Jo tidligere jo bedre. Fotograf, brudekjole og lokale er mine beste tips til hva som bør gjøres tidlist mulig for å få det man ønsker.

Anonymous poster hash: 331e3...fc9
Skrevet

Huff.. veit ikke hvor jeg skal begynne her :/ som sagt, kjolen venter jeg med da jeg skal gå ned en del kg :) lokale har vi så og si i boks. Får leie lokale gratis på jobben til pappa hvis han ikke har mistet jobben innen to år (stor sannsynlig for at det kan skje desverre ). Og da følger det også med gratis drikkevarer hele kvelden. Fotograf har vi også nesten i boks. Veit om en som tar super fine bilder. Brukte han i fjor da vi skulle ha familie fotografering.

Forlover veit jeg som sagt ikke ennå hvem jeg skal bruke. Har ingen nære venninner. Maten har jeg bestemt meg for hva vi skal ha, men er ikke sikker på om min kommende mann vil ha det.

Vi skal jo ha bryllup på budsjett. Sånn rundt 40-50 tusen tenkte jeg på at alt skulle komme på.. 😶

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi begynte to år i forveien med kirke, mat, lokale og fotograf. Kjolen kjøpte jeg ett år i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...