AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har en bror på 17 år som virkelig sliter meg ut, jeg tror han gjør det med mine foreldre også. For meg har han alltid vært en drittunge som slipper unna alt for billig. Jeg har prøvd uendelig mange ganger å få et godt forhold til han og ta han med på ting(fotballkamper, tusenfryd, osv.) Som han bare utnytter, ved å være slem tilbake. Jeg tilgir og kommer meg videre og håper innerst inne at denne gangen er det annerledes denne gangen klarer han å oppføre seg og denne gangen klarer han å si takk for at jeg er så hyggelig å ber han med på ting. Men ingenting skjer. Han er en typisk ungdom som aldri står opp i tide, aldri rydder rommet sitt, går fra bordet før alle er ferdig, jeg har aldri i mitt liv hørt han si takk for maten.. han rydder ikke opp etter seg etter at han har spist. Jeg mener han rett og slett er uoppdragen, men er redd det er gått for langt nå til at det er mulig å gjøre noe med. Det virker som om mine foreldre har gitt han opp, og lar han bare holde på. Jeg har egentlig bare negativt å si om han, fordi jeg hat latt alle disse små tingene ligge, men idag var det nok, da jeg var på besøk hos mine foreldre og han stakk av med jakken min uten å si ifra, selvfølgelig finnes det en annen jakke her jeg kan låne, men det at han tar seg til rette på denne måten irriterer meg noe grenseløst, og at han ikke hører på mine foreldre eller meg frustrer meg. Så mitt spørsmål er nå, er det noe håp for slike mennesker som virkelig ikke har fått noen oppdragelse?, og hva kan jeg gjøre? Jeg har ved flere anledninger prøvd å snakke med mine foreldre om at de skal ta kontakt med profesjonelle for å få skikk på han, men det blir på en måte alltid feid under teppe. Jeg tror de er for glad i han til å akseptere at dette er et så stort problem som det faktisk er. Vennlig hilsen frustrert storesøster 22 Anonymous poster hash: afb0a...e55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå