Katrinemor Skrevet 3. september 2004 #1 Skrevet 3. september 2004 bryllup? Hva inneholdt talen din? Jeg har så lyst til å overraske min kommende mann med en tale. Jeg vet bare ikke hva den skal inneholde osv
Tari Skrevet 3. september 2004 #2 Skrevet 3. september 2004 Ja, jeg holdt tale, men først etter at kaffegjestene hadde kommet. Du kan lese den her
Ingeborg Skrevet 3. september 2004 #3 Skrevet 3. september 2004 Jeg holdt tale. Fortalte litt om førsteinntrykket av min mann da vi første gang møttes for over ti år siden, om den personen han er, og takket familien hans som har tatt så varmt imot meg. Masse latter, stor suksess.
Imax Skrevet 3. september 2004 #4 Skrevet 3. september 2004 Klart jeg holdt tale! Jeg fortalte en morsom historie om hvordan vi fant hverandre og endte med å si hvor flott han er (beskrevet med flere ord). Jeg var opptatt av å fortelle ham og alle gjestene hvorfor jeg hadde giftet meg med ham, og om hvor heldig jeg er som hadde funnet ham, og hvorfor jeg trives så godt sammen med ham. Stå på - du lager sikkert en flott tale!
Holly Hobbie Skrevet 3. september 2004 #5 Skrevet 3. september 2004 Jeg holdt tale - ikke en milelang en (min mann derimot holdt paa i femten minutter - og den var faktisk underholdende hele tiden!), men en tre minutters tale hvor jeg takket alle gjestene for at de kom og for gavene, mamma og pappa for all stoette etc., forlover, venninner som holdt utdrikningslag og min sydame som lagde kjolen min (gratis!), og til slutt noen ord til min mann hvor jeg fortalte ham at han hadde gjort meg til verdens lykkeligste jente da han giftet seg med meg, hvor flott og snill han er og hvor bra vi passer sammen. Holdt den paa engelsk da mange gjester (inkl. brudgommen) er engelsk, og var ikke nervos i det hele tatt, jeg som vanligvis faar skikkelige nerver av aa tale i forsamlinger! Lykke til!
Imax Skrevet 3. september 2004 #6 Skrevet 3. september 2004 Jeg begynte som Popelka sier med å takke forloveren min og toastmaster (også en god venninne) for hjelpen på dagen og for å være gode venninner hele tiden. Så takket jeg mor og far for all støtte og hjelp, og også svigerforeldrene mine for at de har tatt så godt i mot meg. Så gikk jeg løs på mannen.
Gjest Madden Skrevet 3. september 2004 #7 Skrevet 3. september 2004 Er vanligvis ikke noe redd for å ta ordet i forsamlinger..men jeg var så redd for at jeg skulle gråte for mye..så jeg skrev en sang til min kjære jeg da! ..litt feigt kanskje..spesielt da mamma stilte seg opp og sang sin sang til meg ...alene! Det synes jeg var tøft gjort jeg! da var jeg stolt!
Piarina Skrevet 3. september 2004 #8 Skrevet 3. september 2004 Jeg holdt en kort og litt morsom tale sånn ganske på sparket. Det var så hektisk i dagene før bryllupet at jeg aldri fikk tid til å skrive en, men jeg tenkte litt hos frisøren på hva jeg kanskje skulle si. Så uten å ha skrevet noe greide jeg å holde talen min, på engelsk tilogmed... Litt stolt av meg selv for at jeg turte, men jeg syns generelt det er mye lettere å gjøre sånt på sparket enn dersom jeg har skrevet en på forhånd. Men jeg skulle likevel ønske jeg hadde skrevet ned et par punkter på forhånd, for jeg kom på flere ting etterpå som jeg hadde glemt... De to sangene som ble spilt inn i platestudio under utdrikningslaget mitt ble også spilt, så på den måten ble det også en del av talen min. Folk ble litt positivt overrasket over at jeg som brud sa noe i det hele tatt.
cecily Skrevet 3. september 2004 #9 Skrevet 3. september 2004 Jeg holdt tale jeg også, var til og med først av alle bare for å bli ferdig med det. Jeg var ganske nervøs dagene før, men det gjorde meg absolutt ingenting å holde talen på selve dagen. Jeg takket dem som burde takkes og angrep så brudgommen. Jeg la ikke opp til en rørende og sentimental tale, men prøvde heller å være morsom. Og det var faktisk mange som sa at talen var veldig bra og alle lo på de rette stedene, og da er jeg fornøyd
nat26 Skrevet 3. september 2004 #10 Skrevet 3. september 2004 Ja, jeg holdt tale, men først etter at kaffegjestene hadde kommet. Du kan lese den her Flott tale
Gjest MrsL Skrevet 3. september 2004 #11 Skrevet 3. september 2004 Ja, jeg holdt tale. Den inneholdt noen ord til min forlover, mine foreldre, min manns foreldre og til slutt til min mann.....før vi avsluttet med egenkomponertsang til brudgommen.
Vimsevips Skrevet 3. september 2004 #12 Skrevet 3. september 2004 Ja, jeg holdt tale. Noe annet ville vel forundret alle gjestene stort :oops: Jeg sa noen fine ord som takk til mine foreldre, poenget ble litt flatt, men så hadde Ordensmannen sagt tilnærmet det samme i talen sin rett før. Hadde en morsom takk til søsteren min, som viste hvor nære vi egentlig er hverandre. Sa noen fine ord om søskenbarna mina, da vi er oppvekst nærmest som søsken Takket gjestene for at de var der, nevnte "liksom-broren" min, som ikke var der (han fikk hernrystelse 2 dager før). Gav en varm takk til min beste venninne der vi bodde før, som ledet inn på Ordensmannen. Så sa jeg en setning om ham, og ba alle om å reise seg for å skåle for ham. For meg var den ene setningen nok, den sa alt Forloveren min mente de andre trengte den offentlige oppmerksomheten mer enn henne, så derfor ble hun ikke nevnt i talen. I tillegg er jeg vel som Piarina, er best når det gjelder. Satt 10min kvelden før og skrev 4 pkt på en lapp. Det var hele talen, men god det ble den allikevel. I hvertfall om man skal dømme etter latteren og humringen
Peluche Skrevet 4. september 2004 #13 Skrevet 4. september 2004 Jeg ville nok ikke holdt tale. Jeg egner meg best når kjeften er lukket. Bedre til å skrive og dessuten har jeg en stemme som ville tømt lokalet før talen var over.
Lissemor Skrevet 4. september 2004 #14 Skrevet 4. september 2004 Ja heldigvis så holdt jeg tale.Er veldig glad for at jeg turde,jeg vet jeg ville angret i ettertid om jeg ikke hadde våget.
Jandia Skrevet 4. september 2004 #15 Skrevet 4. september 2004 Jeg holdt ikke tale, men fikk min lillebror til å synge en sang til mannen, en som betyr mye for oss... Ble veldig bra, og ikke et øye var tørt. Utrolig glad for at jeg slapp å tenke på tale de siste dagene før Dagen. Hadde mer enn nok i hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå