AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Inntil i fjor dro jeg med vennegjengen på ferie hver sommer. Pleide å reise 3-4 uker med dem. Nå har alle fått seg kjæreste og de vil reise med dem i stedet. For første gang på lenge gleder jeg meg ikke til sommeren Var samme nyttårsaften. De arrangerte nyttårsaften for alle parene, mens jeg satt barnevakt for halvbroren og katta. Flere som lengter tilbake til gamle dager? Anonymous poster hash: 7271d...a7a
Okapi Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Aldri fått med meg vennegjengen på ferie, siden de stort sett var blakke, skulle jobbe eller ikke gadd, men de var i det minste tilgjengelige stort sett hele sommeren. Nå forsvinner alle på tur med kjærester og ektefeller. Bør vel prøve å bruke ferien til å lære noe, kanskje. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Skjønner godt at det kan være sårt. Likevel finnes det andre ting en kan bruke ferien på. Reise med noen i familien eller en annen venn i samme situasjon. Generelt kan det også være deilig å tilbringe ferie med å slappe av hjemme, bruke tid på seg selv, eller skjemme seg bort på noe du liker. Jeg er samboer, og skal ikke reise med han. Jeg dro i fjor med familien til USA, og videre til en kompis i en annen by. Var på reise 《alene》 og synes det var deilig med egentilvirkning Anonymous poster hash: 7ee2b...6c8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Ja, lengter tilbake til gamle dager. MEN - det er bare å innse at gamle dager er ikke her nå! Så da har du bare en mulighet: Å skape noe nytt. Bruk muligheten til å finne noen nye interesser, bli kjent med noen single, eller dra på noe alene og bli kjent med folk der. Fins venneklubber på face og aktivitetsvenner.no. Det er masse glede som venter der ute hvis du får ut fingen selv Kom deg ut av komfortsonen, og oppdag at livet venter Anonymous poster hash: 6a844...555 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Ja, lengter tilbake til gamle dager. MEN - det er bare å innse at gamle dager er ikke her nå! Så da har du bare en mulighet: Å skape noe nytt. Bruk muligheten til å finne noen nye interesser, bli kjent med noen single, eller dra på noe alene og bli kjent med folk der. Fins venneklubber på face og aktivitetsvenner.no. Det er masse glede som venter der ute hvis du får ut fingen selv Kom deg ut av komfortsonen, og oppdag at livet venter Anonymous poster hash: 6a844...555 Jeg dro selv på ferie alene for et par år siden, opplevde ting på en helt ny måte når jeg kunne fokusere på opplevelsen og ikke de jeg var med. Hadde så lyst på ferie men ingen kunne bli med. Så da bare bestilte jeg en tur alene. Beste ferien ever! Følte meg så fri og modig, og det var en spennende opplevelse. Var ensomt første kvelden, og så gikk jeg ut og oppdaget at det var masse gøy å se alene, snakket med folk og koste meg. Dro og badet og leste, satt ved havet og så på bølgene, ringte hjem til venner en gang for dagen. Lå ved bassenget, solte meg, tok meg en drink og gikk på kafe og pratet med de som jobbet der. Ble kjent med hyggelige folk. Var på flere dater også. Var på forskjellige turer/ting som hotellet arrangerte, og kom i snakk med andre der. Dro rundt og så meg rundt. Gikk turer i solen og varmen. Bare nøt livet rett og slett. Dro innom en frisør og klippet meg en helt ny frisyre. Ble skikkelig selvstendig av den turen, og etter det kunne jeg gjøre alt alene eller sammen med andre, det var ikke så nøye lenger Elsket den selvstendige og frie følelsen jeg fikk Nytter ikke å sitte hjemme og tenke på gamle dager og vente på at noe skal skje av seg selv. Man må ut og oppsøke ting selv! Anonymous poster hash: 6a844...555 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har alltid vært der at vennene enten ikke kan/vil/har råd til/tid til å reise. Så jeg har alltid reist på ferie alene. Jeg elsker det, jeg. Nå har jeg fått kjæreste, og jeg merker at jeg savner å reise alene. Men han tar det som en selvfølge at vi reiser sammen, så jeg er redd han blir vonbroten om jeg sier jeg vil reise alene og ikke ha ham med. Det er så utrolig deilig å gjøre akkurat det man vil, når man vil, uten å måtte tenke på eventuelle andre som kjeder seg i museer eller tyter om at de vil shoppe eller noe annet drita kjedelig. Anonymous poster hash: a0a3c...ef6 1
NumberSix Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Har du virkelig ingen single venner som du kan reise med? Du kan jo søke litt på aktivitetsvenner eller lignende sider om det er andre i samme situasjon, og kanskje finne folk der å reise med? Høre med noen i familien kanskje? Det er også kjempespennende og morsomt å reise alene! Min kjæreste liker ikke å reise så langt, så for min del er jeg avhengig av å få med en venninne på tur. Motsatt problem.
Gjest Faerunpedia Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Som andre sier, reis alene. Jeg har gjort det mye og alltid blitt kjent med noen. Men en fordel å unngå typiske par/familesteder da.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har også reist mye alene. Forstår jo at det ikke er for alle, men organiserte turer for folk i 20-årene finnes jo i hopetall. Hva med surfeferie eller noe? Anonymous poster hash: 89fde...6f9
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Ingenting er bedre en å reise alene på ferie. Da slipper du alt det mase og gnålet til andre mennesker.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 Kunne aldri tenke meg å reise på ferie alene. Jeg er en person som liker å ha folk rundt meg og være sosial. Tror jeg fort hadde kjedet meg om jeg skulle reise alene. Liker å ha noen å dele opplevelsen med. Det er ikke for alle (hvert fall ikke meg) men kanskje ts finner dette spennende og interessant. Trives du godt i eget selskap, så hvorfor ikke? Jeg har sett flere som har reist alene, så dèt er nok ikke uvanlig. Anonymous poster hash: 5656b...506
Okapi Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Tror heller ikke jeg ville reist på ferie alene. Trives alene, men trives ikke alene i andres selskap, for å si det sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #13 Skrevet 18. juni 2015 Jeg var på ferie alene i fjor, og gjentar suksessen i år. Hvorfor avvise det før man har prøvd? Jeg hadde det helt topp på aleneferie i fjor, og håper det blir enda bedre i år. Når jeg reiser alene, kan jeg gjøre akkurat det jeg har lyst til uten å kompromisse, ta hensyn eller være sosial 24/7. Passer meg veldig bra Anonymous poster hash: 7378a...20f
Gjest O.G. Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 Inntil i fjor dro jeg med vennegjengen på ferie hver sommer. Pleide å reise 3-4 uker med dem. Nå har alle fått seg kjæreste og de vil reise med dem i stedet. For første gang på lenge gleder jeg meg ikke til sommeren Var samme nyttårsaften. De arrangerte nyttårsaften for alle parene, mens jeg satt barnevakt for halvbroren og katta. Flere som lengter tilbake til gamle dager? Anonymous poster hash: 7271d...a7a Du ble ikke invitert??? Da har du skit venner.
brillesmurf Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Har ikke vært på ferie i flere år nå. Grunnen: ingen sosial nettverk. Prøver stadig komme i kontakt med menneske, men på et eller annet grunn blir jeg avvisst av de fleste jeg prøver å bli kjent med. Skjønner godt den følelse TS at du ikke gleder deg til sommerferie. Gruer meg også hvert eneste året til jul. Godt å kunne jobbe på juleaften, men hadde heller feiret med en kjæreste.
stan Skrevet 20. juni 2015 #17 Skrevet 20. juni 2015 Lengter aldri tilbake. Men minnes med glede. Søker heller å skape noe å glede seg over nå og i tiden som kommer.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #18 Skrevet 20. juni 2015 Har ikke vært på ferie i flere år nå. Grunnen: ingen sosial nettverk. Prøver stadig komme i kontakt med menneske, men på et eller annet grunn blir jeg avvisst av de fleste jeg prøver å bli kjent med. Skjønner godt den følelse TS at du ikke gleder deg til sommerferie. Gruer meg også hvert eneste året til jul. Godt å kunne jobbe på juleaften, men hadde heller feiret med en kjæreste. Har det akkruat slik jeg også. Føler meg så jævlig fortapt. har prøvd alt Anonymous poster hash: 99c85...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #19 Skrevet 20. juni 2015 Du ble ikke invitert??? Da har du skit venner. Den reagerte jeg også på. Det er naturlig at man prioriterer ferie med partneren, men på en fest er det da ingen grunn til å ekskludere noen fordi de er single. Lurer fælt på hvordan de begrunner dette. Jeg har kjærste, det hakke du? Minner litt om barneskolementalitet der noen gikk i gjenger og fortalte at nå er vi ikke venner med deg mer. Helt til det ble krangel i jentegjengen og man var grei å ha likevel da Anonymous poster hash: 3b763...df3 1
Okapi Skrevet 20. juni 2015 #20 Skrevet 20. juni 2015 Femte hjul, etc. Jeg har stort sett mistet kontakten med barndomsvennene fordi de alle er gift og har barn, mens jeg er evig singel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå