Gå til innhold

synes synd på svogern min....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

svogern min er rundt 30 og samboern hans 26/27....

de har et barn på 5..

Hun vil veldig ha en til men har gitt opp håpet. han vil ikke ha flere....

Han står på dette og har snakket med min smaboer(sin bror) i fylla om at han synes det er så vanskelig fordi han liksom er den slemme som «nekter» hun flere barn.

Vi er en veldig nær familie....og jeg må staaaadig høre på svigermor som klarger over sønnen sin som er egoistisk som ikke vil ha flere barn osv osv...

Åh stakkrs hun(damen han)osv..

Jeg og min samboer har ett barn selv og venter neste. Og vi og har ingen planer om flere enn 2.

Jeg vil litt, men ikke han. Og det respekterer jeg da!!

Jeg har jo allerede fått de jeg har og skal være glad for det.

Kan skjønne at dete r trist at barnet ikke får søsken osv. men herregud da, hva skjedde med respekt og å være glad for det man har???

Det er da ikke greit om hun skulle «fått viljen sin» og han ikke da?

Kjenner jeg blir skikkelig irritert når de sitter og klager over han!

MANNEN VIL IKKE HA FLERE BARN men har selv sagt at « jeg vil jo gjøre ALT for ***** og gi h*n alt h*n trenger osv» så han er en kjempe god pappa!

.....er ikke egetnlig for å få noe løsning at jg poster dette her assa, måtte bare lufte det litt etter at svigers ringte og skulle ha siste sladder og om jeg visste «noe mere»...

(var der på besøk hos disse det er snakk om igår)

(hun går liksom og venter på at de skaal fortelle om «graviditeten»....)

herregud legg det fra deg liskom!! 

:glare:  :bond:  :opplyser:  :dry:  :rolleyes:  :takke:

Anonymous poster hash: d3d12...2fb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

men ja.... hva er deres tanker rumdt dette??

Har DU vært i forhold med barn hvor dere ikke blir enige om flere e.l.?

(misforstå meg rett, jeg forstår det er sårt. Det hadde jeg syns og om jeg kun hadde hatt mitt ene.. men mener bare hu får være glad hu har EN... værre om han faktisk ikke ville hatt noen)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det greit at HAN får viljen SIN da? Hadde det vært greit om mannen din hadde bestemt at dere bare skal ha 1 barn? Er det virkelig synd i din svoger som har bestemt det?

Anonymous poster hash: c661f...973
  • Liker 6
Skrevet

Ja, det er synd på han at moren hans driver og maser og baksnakker han til bl.a. deg. Det du kan begynne med er å si at det ikke er greit å snakke slik om sin sønn. Baksnakking kan kun eksistere så lenge baksnakkerne har noen som gidder å høre på!

Selvsagt skal man ikke planlegge flere barn om det ikke er ønsket!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det greit at HAN får viljen SIN da? Hadde det vært greit om mannen din hadde bestemt at dere bare skal ha 1 barn? Er det virkelig synd i din svoger som har bestemt det?

ja klart det! helt enig! men derfor jeg påpeker mtp at de allerede har ihverrtfall EN....

Jeg hadde jo måtte repekterte det.

Min svoger var ikke begeistrt for barn i det hele tatt. Han har jo faktisk allere «gått med på det» en gang om man kan si det sånn

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er synd på han at moren hans driver og maser og baksnakker han til bl.a. deg. Det du kan begynne med er å si at det ikke er greit å snakke slik om sin sønn. Baksnakking kan kun eksistere så lenge baksnakkerne har noen som gidder å høre på!

Selvsagt skal man ikke planlegge flere barn om det ikke er ønsket!

neisant. Og som du sier ..»når det ikke er ønsket»..

Tenk om barnet får vite det noen gang da, at det var un moren som ville ha han/hun..

:/

AnonymBruker
Skrevet

Lett for deg å si som snart har to.... Jeg skjønner damen godt jeg. Jeg har alltid ønsket meg to. Jeg var kjempefornøyd med å få en, men det ble komplett med nr.2. Men det at du selv har to gjør du dømmer for lett. Hvorfor skal ha få viljen sin? Hvor er respekten for hennes ønsker da?

Anonymous poster hash: 8ea7f...659

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lett for deg å si som snart har to.... Jeg skjønner damen godt jeg. Jeg har alltid ønsket meg to. Jeg var kjempefornøyd med å få en, men det ble komplett med nr.2. Men det at du selv har to gjør du dømmer for lett. Hvorfor skal ha få viljen sin? Hvor er respekten for hennes ønsker da?

Anonymous poster hash: 8ea7f...659

unnskyld meg??

ja det er kansken «lett for meg» å si....

men ville du virkelig satt ett barn til verden fordi kun DU ville, ikke mannen du skulle få dette barnet med?

Jeg klarer og tenke som en oppegående person om jeg så er så heldig og snart ha 2 barn...

Han har jo allerede «latt gå» en gang. han ønsket seg ikke den første helt engang. 

Er det virkelig en her som har mere rett enn den andre? Nix....

• Liker 1
Skrevet

Vel, hans valg rammer jo henne i høy grad.

Det er lett å sitte der med dobbelt så mange barn som henne og dømme hennes sorg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hans valg rammer jo henne i høy grad.

Det er lett å sitte der med dobbelt så mange barn som henne og dømme hennes sorg.

ja lett og si det sånn å......

tro meg.. jeg kan fortså HENNE. det er ikke greia.

Men jeg kan og fortstå han.. 

Skrevet

ja lett og si det sånn å......

tro meg.. jeg kan fortså HENNE. det er ikke greia.

Men jeg kan og fortstå han..

Vi har samme interessekonflikt hos oss, men det har aldri vært hemmelig at jeg ikke vil ha bare ett barn, og han har for lenge siden sagt seg enig i to, men protesterer mot det nå. Det er ikke sikkert at det kom som julekvelden på kjerringa for din svoger heller.

• Liker 1
Skrevet

Det er lett for deg som er på utsiden å si noe, som har "alt" det din svigerinne ikke har. Det kan godt være at svogeren din har sagt mange ting til sin kjære opp gjennom tidene. Mange måter å stoppe mas på, å svare "kanskje" er også en slik måte. Hvorfor ikke holde deg unna? En sånn situasjon er ikke lett for noen av partene, men det at familien driver å hvisker og tisker bak ryggen deres kan umulig gjøre situasjonen noe lettere...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Som en som selv fryktelig gjerne vil ha et barn til, må jeg si at jeg forstår denne svigerinnen din godt. Selvsagt skal ikke hennes ønske teller mer enn hans, men det samme gjelder motsatt også. Hvorfor vil han ikke ha flere barn?

Og jeg synes også du tar litt lettvint på det, du får jo to barn og et søsken til det første barnet ditt. Jeg synes det er stor forskjell på å ikke få 3 og å ikke få 2. I førstnevnte tilfelle har du jo gitt barnet ditt søsken, mens i sistnevnte tilfelle får du ikke gjort det. Dette kan være en stor sorg.

Endret av Harlekin
  • Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner at hun er lei seg, og det må hun få lov til å være. Men man må faktisk ønske å få et barn til BEGGE TO før man setter i gang. Vi snakker ikke om valg av en ny lampe i stua.

• Liker 1
Skrevet

I hennes sted hadde jeg ikke sett noen grunn til at han skal få viljen sin og ikke hun. Man har bare ett liv, viktig å passe på at de aller største og viktigste brikkene får plass. Jeg hadde ikke slått meg til ro med 1 barn..

AnonymBruker
Skrevet

mhm klart jeg sljønner det!!

jeg og hadde ikke slått meg til ro med det på en måte....

men dere tar feil når dere sier ejg tar let på det.. Jeg mener bare man er to om det.!

Og nei den ene har ikke mere rett enn andre.. men da er det ihvertfall snakk om ett barn som ikke eksisterer da.. blir det en til er det faktisk ett levende barn so IKKE er ønsket!

men nei vi tisker og hvisker ikke bakom ryggen deres........som ble sagt.

det er bare de kommentarene til svigermor som jeg faktisk ikke liker...

jeg har ike akurat støttet de :P

• Liker 1
Skrevet

Hver enkelt bestemmer hvor mange barn en vil ha. En trenger ikke si mer om den saken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...