AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Vi må bli hjemme i sommer av diverse grunner. Tips til hva vi kan finne på? Selv har jeg tenkt på: Huk Tusenfryd Frognerparken Besøksgård Tips? Vi skal være hjemme i 4 uker.. Uten anelse om hvordan været blir heller .. Nå ser det dårlig ut 😔 Tusen takk for tips! 😊😊Anonymous poster hash: 31916...e9c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Turer i marka. Grefsen kollen, teknisk museum, Bygdøy(museet og generelt), spasertur langs Akerselva og spise vaffel ved Hønselovisa. Tbanetur til Holmenkollen, Botanisk Hage(piknik eller bare se på blomstene) og museet der, Tøyenbadet, Frognerbadet, Frognerparken....ja. Operataket, finne ut når de gamle trikkene går(ser de avogtil på søndager vår/sommer) Sikkert mye mer å se, men det var det jeg kom på umiddelbart.Anonymous poster hash: 75b5d...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Jeg skal til Oslo med min tiåring, og dette har vi skrevet opp som mulige ting vi kan gjøre: -Museene på Bygdøy -Filmmuseet (gratis) -Operahuset -Heisen på Plaza -Piknik ved Akershus festning -Minigolf på Grünerløkka Anonymous poster hash: f66be...f4e 1
Gubi Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 På en regnværsdag er det også vedldig hyggelig å rusle innom et av bibliotekene med fin avdeling for barn, for eksempel den nederst på Grünerløkka. De har ofte godt utvalg av spill, nye bøker, lesekroker ++ Ellers er Popmuseet morsomt for barna. Eller Klatreparken på Tryvann hvis man vil utfordre seg selv litt... 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Finne ut om noen av venninnene også er litt hjemme? Vi var mye hjemme i Oslo i ferier da jeg var på den alderen, ikke noe problem å fylle dagene:) leke ute med venner, besøke familie og venner av dere foreldre. Dra ut til øyene og evt grille. Eller bare gjøre det for båtturen sin skyld:) Blir det fint vær er jo alle badestedene perfekte. Mange museum har vi jo, kino, teater, byturer med cafebesøk. Men å bare få være med venninner og leke dag etter dag er også fantastisk, så jeg ville prøvd å legge tilrette for det:)Anonymous poster hash: c5d0c...914
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Ellers kan du jo følge med her: http://www.aktivioslo.no/hva-skjer/barn/ Til regnværsdager kan jo også innendørs lekeland som Hopp i Havet på Torshov eller Leos lekeland på Grini være en mulighet. Anonymous poster hash: 57d61...5d7 1
tingeling Skrevet 19. juni 2015 #8 Skrevet 19. juni 2015 Båt til øyene i fjorden Sykkeltur med telt i marka.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Tusen takk for mange supergode tips!! 😊😊 Hva finner dere på om været er dårlig? TsAnonymous poster hash: 31916...e9c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Dårlig vær: museer, reptilhuset, kino, gå tur i regntøy, bade på Risenga (badeland i Asker), bare gå på lekeplassen? Besøke slekt og venner. Anonymous poster hash: bc46b...29c
kokkos Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Dårlig vær: teknisk museum, klatreverket, kafé (om barnet syns det er stas), tur langs Akerselva med godt regntøy og en kakaopause eller to underveis.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Tusenfryd Anonymous poster hash: d9ac6...627
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Vi må bli hjemme i sommer av diverse grunner. Tips til hva vi kan finne på? Selv har jeg tenkt på: Huk Tusenfryd Frognerparken Besøksgård Tips? Vi skal være hjemme i 4 uker.. Uten anelse om hvordan været blir heller .. Nå ser det dårlig ut 😔 Tusen takk for tips! 😊😊Anonymous poster hash: 31916...e9c Jeg skal til Oslo med min tiåring, og dette har vi skrevet opp som mulige ting vi kan gjøre: -Museene på Bygdøy -Filmmuseet (gratis) -Operahuset -Heisen på Plaza -Piknik ved Akershus festning -Minigolf på Grünerløkka Anonymous poster hash: f66be...f4e Dere to burde jo finne hverandre -høres jo knall ut å bli kjent med noen nye, og ungene er jo nesten på samme alder -kanskje nye bestevenninner? Anonymous poster hash: 0a837...48f 1
Kjetil E Skrevet 19. juni 2015 #14 Skrevet 19. juni 2015 Tur med Urskog-Hølandsbanen (Tertitten) fra Sørumsand. Utrolig koslig tur med gammelt damptog på veldig smalsporet bane 750mm. Eventuelt tur med Krøderbanen fra Vikersund til Krøderen og tilbake (Eventuelt motsatt vei). Dette er også damptog men er normalsporet. 1
Aule Skrevet 19. juni 2015 #15 Skrevet 19. juni 2015 Hvis man er bosatt i Oslo er veien kort ut til Nesodden. Man kan ta en liten dagstur med ferga ut og dra innom den gamle gruven på Spro. Krever litt fysisk da det er ganske ulendt terreng, men litt kult med rester av gammel industrinæring som en motpol til alle serveringsstedene og butikkene som har erstattet slike steder ellers i Stor-Oslo.
bettsa Skrevet 21. juni 2015 #16 Skrevet 21. juni 2015 Ekeberg. På søndager er det mulig å få sitte på hester. De har også noen andre dyr der.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #18 Skrevet 21. juni 2015 Tusen takk for mange supergode tips!! Hva finner dere på om været er dårlig? TsAnonymous poster hash: 31916...e9c Om været er dårlig så velger vi nok museene en av de dagene, eller ser film og "mørklegger" stua med tepper over vinduene og har kosedag inne. Kino kan man også dra på. Og hva med å invitere venner på besøk? Barnet har vel klassevenner, det er alltid gøy med besøk. De har ikke så vondt av å kjede seg litt heller, du trenger ikke lage til aktiviteter hver dag bare fordi det er ferie. Vi har kun en av fem uker planlagt (Oslotur), resten tilbringes hjemme hvor vi plutselig kan dra en dag på stranda, eller barnet leker med venner som også er hjemme. Er det mye alenetid hjemme flere dager på rad kan vi sette oss med en hobbyaktivitet feks, men det gjør vi jo ellers også, ikke bare ferier. Og plutselig går det en hel uke at noe skjer og "mamma er verdens kjedeligste", jeg har ikke dårlig samvittighet over det heller. Anonymous poster hash: f66be...f4e
Puny Skrevet 21. juni 2015 #19 Skrevet 21. juni 2015 pakk sekken og teltet og gå tur i marka, hvis det er godt vær... Ellers folkemuseet, sporveismuseet, naturhistorisk museum...
Ulrikke Skrevet 21. juni 2015 #20 Skrevet 21. juni 2015 Båt til Langøyene feks for å bade en godværsdag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå