AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Hvis din sønn eller datter dro til et utenlandsk navn og smuglet litt narkotika og ble satt i fengsel.Hva ville du sagt? "Jaja, man må følge loven hvis man ikke vil være i fengsel"? Det er det folk skriver i kommentarfeltene om hun norske jenta i Bolivia. Folkens, prøv å sette dere inn i situasjonen til familien hennes da. Tror neppe dere hadde skrevet det samme om det var deres datter som satt der. Anonymous poster hash: 3e22a...e85 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Vet ikke om dette teller, men søstra mi drev med salg av dop tidligere. Jeg må innrømme at jeg var glad hver gang hun ble tatt og satt i fengsel. Da fikk hun ikke ødelagt noen andres liv mens hun satt inne. Anonymous poster hash: 23512...701 2
Gjest Mocchhaa Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Nå har ikke jeg barn, så er vanskelig å sette meg i den situasjonen. Jeg kan dog tenke meg til at jeg hadde blitt sint å lei meg, men samtidig ment at selvgjort er velgjort.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Fengsel for ugjerningen er helt greit. Men de burde få sone i Norge, siden mange utenlandske fengsel er så grusomme. Anonymous poster hash: 5e30c...64a 1
Gjest Mocchhaa Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Fengsel for ugjerningen er helt greit. Men de burde få sone i Norge, siden mange utenlandske fengsel er så grusomme. Anonymous poster hash: 5e30c...64a Det burde de tenkt på før de smuglet, men ja, det er grusomme fengsler der.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Fengsel for ugjerningen er helt greit. Men de burde få sone i Norge, siden mange utenlandske fengsel er så grusomme. Anonymous poster hash: 5e30c...64a Hvis noen selv velger å begå kriminalitet i utlandet, så burde dem også ta konsekvensene av denne kriminaliteten også. Da kan dem ikke komme for å klage og sutre i ettertid.. Anonymous poster hash: a9ce0...450 1
debattanten Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Lovverket når det kommer til rusproblematikken er jo konstruert for å liksom gi en "løsning" på problemet. Faktum er at det i stor grad ødelegger mer liv enn det redder. 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 De fleste foredlre hadde skylt på andre og sagt at deres barn ble tvunget til det. Siden deres gullunge kunne aldri gjort noe galt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Nå er det ikke slik at straff vurderes etter hva man hadde gjort om ens eget barn hadde vært innblandet. Og takk og lov for det. Det er helt på sin plass at folk kommenterer slik de gjør. Og nei, de trenger absolutt ikke å tenke på hva de selv hadde gjort dersom det var sitt eget barn. Det er åpenbart at situasjonen da hadde vært annerledes og man ikke hadde et like objektivt syn på saken. Jeg regner med at du sa det samme rett etter 22. juli om ABB? Anonymous poster hash: ff2fe...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Litt vanskelig å svare på, men tror jeg hadde vært litt todelt. Det er grenser for hva en skal redde barna for om de har plassert seg i situasjonen selv.Anonymous poster hash: ccdcc...c98
Florence Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 Jeg hadde sagt 'forbanna idiot!' og så gjort alt i min makt for å få barnet mitt hjem igjen, eller gjort mitt ytterste for å bedre mitt barns sikkerhet der h*n sitter. 1
Mann 42 Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Jeg hadde sagt 'forbanna idiot!' og så gjort alt i min makt for å få barnet mitt hjem igjen, eller gjort mitt ytterste for å bedre mitt barns sikkerhet der h*n sitter. Jeg tror nok jeg ville vært omtrent der, jeg også. Hvis jeg hadde hatt barn, da.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 Hvis din sønn eller datter dro til et utenlandsk navn og smuglet litt narkotika og ble satt i fengsel.Hva ville du sagt? "Jaja, man må følge loven hvis man ikke vil være i fengsel"? Det er det folk skriver i kommentarfeltene om hun norske jenta i Bolivia. Folkens, prøv å sette dere inn i situasjonen til familien hennes da. Tror neppe dere hadde skrevet det samme om det var deres datter som satt der. Anonymous poster hash: 3e22a...e85 Jeg håper jeg aldri opplever at noen i min familie roter seg bort i stoff eller andre ulovligheter. Så enkelt og så vanskelig er det. Skjer noe sånt, så nytter det lite med kloke ord om det som har vært. Man må konsentrere seg om å finne løsninger og å tenke fremover. Anonymous poster hash: 0e8d3...ad4
Sugerøret Skrevet 20. juni 2015 #14 Skrevet 20. juni 2015 Hvis din sønn eller datter dro til et utenlandsk navn og smuglet litt narkotika og ble satt i fengsel.Hva ville du sagt? "Jaja, man må følge loven hvis man ikke vil være i fengsel"? Det er det folk skriver i kommentarfeltene om hun norske jenta i Bolivia. Folkens, prøv å sette dere inn i situasjonen til familien hennes da. Tror neppe dere hadde skrevet det samme om det var deres datter som satt der. Anonymous poster hash: 3e22a...e85 Ja faktisk .Jeg forstår at foreldrene fortviler og det ville jeg gjort også.Men nå har poden brutt flere lover,og får ta konsekvensene av det.Ville ikke sluttet å elske barnet mitt uansett... Ville nok ha gjort det jeg kan for at poden ble sendt hjem ,hvis mulig
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #15 Skrevet 21. juni 2015 Ja faktisk .Jeg forstår at foreldrene fortviler og det ville jeg gjort også.Men nå har poden brutt flere lover,og får ta konsekvensene av det.Ville ikke sluttet å elske barnet mitt uansett... Ville nok ha gjort det jeg kan for at poden ble sendt hjem ,hvis mulig Jeg er enig i det. I enkelte land som Saudi Arabia, kan en imidlertid bli tatt for narkotikasmugling bare det er mulig (med svært sensitive tester) å påvise noen få molekyler av narkotisk stoff i plagg en har hatt på seg mens andre har røykt narkotisk stoff i samme rom. Dette kan føre til svært lang fengselsstraff, og dersom dette hadde rammet mitt barn, ville dette føltes særdeles urettferdig. Anonymous poster hash: 89ff4...e54
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #16 Skrevet 21. juni 2015 Har ikke lest kommentarfeltet i noen av bolivia artiklene så vet ikke hva du sikter til. Men leser du fortsatt disse artiklene nå, eller kom du på de nå, siden du tenkte på hva folk ville gjort om deres barn smugla? Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, ville først og fremst blitt utrolig redd for sikkerheten hans/hennes fremover. Fenglser i utlandet er IKKE å ta lett på. Hadde det vært fengsel her hadde jeg bare sendt med han/hun et par bøker og sagt god ferie ses snart. Ungdom vet jo at det de er med på ikke alltid er bra, så jeg ville nok ha hatt den holdninga om at "du visste at dette var galt og nå fortjener du straffen" , men i og med at jeg generelt er i mot rettssystemet så ville jeg vært den støtten jeg kunne både med å få midlere straff og være med å hate på hvor urettferdig rettsssystemet kan være. Dårlig at en eventyrlysten ungdom som aldri ellers ville vært noe trussel for samfunnet, får høyere straff enn f eks en voldtekst eller drapsmann. Anonymous poster hash: f6235...59b
Sugerøret Skrevet 21. juni 2015 #17 Skrevet 21. juni 2015 Jeg er enig i det. I enkelte land som Saudi Arabia, kan en imidlertid bli tatt for narkotikasmugling bare det er mulig (med svært sensitive tester) å påvise noen få molekyler av narkotisk stoff i plagg en har hatt på seg mens andre har røykt narkotisk stoff i samme rom. Dette kan føre til svært lang fengselsstraff, og dersom dette hadde rammet mitt barn, ville dette føltes særdeles urettferdig. Anonymous poster hash: 89ff4...e54 Men mitt barn har da ikke noe med å henge med folk som driver med stoff tviler egentlig på at de er så strenge som det du antyder.Har du noen linker til det forresten?
Gjest Trolletrine Skrevet 21. juni 2015 #18 Skrevet 21. juni 2015 Jeg hadde blitt fly forbanna og skuffet. Men så hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å få avkommet mitt ut av situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #19 Skrevet 21. juni 2015 Men mitt barn har da ikke noe med å henge med folk som driver med stoff tviler egentlig på at de er så strenge som det du antyder.Har du noen linker til det forresten? Med dagens teknologi behøver man på ingen måte å henge med folk som driver med stoff for at en liten rest (som krever utstyr for å detekteres, man kan på ingen måte se eller lukte det med vanlige sanser) kan henge seg på klærne eller noe du eier. Har selv opplevd å få påvist "traces of amphetamine" på utsiden av en stoffkoffert på en tur jeg var på, og da hadde jeg ikke gjort noe annet enn å ha den på hotellrommet, har aldri vært i nærheten av å innta amfetamin på noe som helst måte. Heldigvis var dette i et europeisk land så det ble ikke gjort noe annet enn en rutinesjekk av kofferten uten noe som helst oppstyr. Tør ikke tenke på hva som kunne hadde skjedd i et islamsk land, der lovverket er mer eller mindre påvirket av Sharia og der politiet heller ikke akkurat bryr seg nevneverdig om rettssikkerhet. Hadde barnet mitt blitt tatt for å faktisk smugle så kan det hende h*n hadde fortjent fengsel. Men på ingen måte i et primitivt land der fangenes rettsikkerhet ikke blir ivaretatt og der vaktene selv begår daglige lovbrudd mot menneskerettighetene. Jeg hadde endevendt verden for å få vedkommende tilbake til Norge og soning her istedet. Anonymous poster hash: 9cad3...db5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #20 Skrevet 22. juni 2015 Men mitt barn har da ikke noe med å henge med folk som driver med stoff Har selv opplevd å få påvist "traces of amphetamine" på utsiden av en stoffkoffert på en tur jeg var på, og da hadde jeg ikke gjort noe annet enn å ha den på hotellrommet, har aldri vært i nærheten av å innta amfetamin på noe som helst måte. Heldigvis var dette i et europeisk land så det ble ikke gjort noe annet enn en rutinesjekk av kofferten uten noe som helst oppstyr. Anonymous poster hash: 9cad3...db5 Kan skrive under på det den anonyme her forteller. Jeg reiste på ferie med en ny koffert, og på flyplassen i et europeisk land ble det funnet spor av amfetamin på kofferten. En sveip på utsiden av kofferten, og vips. Jeg har definitivt ikke hengt med amfetaminmisbrukere, tvert imot hadde jeg to uker tidligere vært med på å dømme noen til fengselsstraff i en narkosak. Selvsagt hadde jeg ikke "hengt med folk som driver med stoff", men et ørlite mikrogram amfetamin hadde tydeligvis funnet veien til utsiden av kofferten. På samme måte som de gjerne finner hundrevis av ting på hotellrom selv om de rengjøres daglig. Ørsmå mengder som bare driver rundt. Ble ikke noen sak for meg heller, og da de lurte på hva jeg drev med til daglig kunne jeg til og med vise papirer på at jeg var på "rett side" i narkosaker jevnlig. Det var aldri noen reell fare. Men du kan tro det var ubehagelig. Og du kan tro jeg ikke henger i et miljø der man tar en slurk pils og litt amfetamin om hverandre. Anonymous poster hash: ce892...f69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå