AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Det står at den må plasseres 4m fra nabogrensa og være maks 1,8m høy. Men hvis man søker til kommunen, hva pleier å være god nok grunn til å få innvilget å få satt den opp nærmere enn 4m/ift nabogrensa? Jeg har en sprø nabo og jeg holder på å miste forstanden, en midlertidig løsning er levegg, men jeg skulle helst hatt den nærmere grensa.... Anonymous poster hash: 5639c...b5d
stan Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Nye regler fra juli. Tror du da kan sette opp inntil 1 meter fra grensen.
ops2 Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Enda bedre. Du kan sette opp maks 5 meter lang og 1,80 m høy levegg inntil tomtegrensen. http://www.ringerike.kommune.no/Tjenester/Bolig-og-eiendom/Byggesak/Nyheter-fra-byggesak/Endringer-i-Byggesaksforskriften-fra-1-juli/ Hvis du har lengre enn 5 m, har du to valg, gå inn 1 meter på din tomt etter 5 meter og fortsett med 1,8 meter høy levegg i 10 meter. Eller fortsett inntil tomtegrensen etter 5 meter og ta ned høyden til 1,5 meter. Det regnes da som gjerde og kan settes opp inntil tomtegrensen over alt. Slik tolker nå jeg det. Husk at ingenting må hindre sikt mot vei... ring kommunen for sikkerhets skyld. Endret 18. juni 2015 av ops2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Hekk kan du vel sette opp helt inntil grensa. Anonymous poster hash: eb017...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå