Gå til innhold

Breivik i gapestokk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sett at Breivik vitterlig ble stilt i gapestokk på tigerstadens hovedgate, Karl Johan. Sågar var alt lovlig under disse omstendighetene. Undertegnedes spørsmål er: Hva ville du gjort med massemorderen i denne hypotetiske situasjonen om du streifet forbi? 

Anonymous poster hash: b503b...c0b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe, selv om jeg misliker han sterkt har jeg ikke tro på den type straff.

Anonymous poster hash: d6103...bd7
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sier noe. Kanskje den beste straffen hans er at folk bare later som ingenting, slik at han får føle seg som det nullet han er. Når han får oppmerksomhet styrker det bare oppfatningen hans om at han er en viktig person. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha ringt politiet slik at han ble plassert der han hører hjemme, buret inn for livsstid. 

For det første synes jeg dødsstraff er en temmelig lett utvei. Så lenge det ikke utgjør en samfunnsfare å ha han innelåst synes jeg ikke dødsstraff er nødvendig. 

For det andre kunne jeg aldri ha drept en person dersom det ikke var av selvforsvar. 

Anonymous poster hash: 59056...e3c
Skrevet

det er en ting som er veldig greit med Breivik, han kan ikke stikke nesen sin ut av døren i Norge for han kommer til å bli drept. 

Skrevet

Du sier noe. Kanskje den beste straffen hans er at folk bare later som ingenting, slik at han får føle seg som det nullet han er. Når han får oppmerksomhet styrker det bare oppfatningen hans om at han er en viktig person. 

Veldig enig med deg. Sånne som Breivik skjønner ikke dette med empati og skam.

AnonymBruker
Skrevet

det er en ting som er veldig greit med Breivik, han kan ikke stikke nesen sin ut av døren i Norge for han kommer til å bli drept. 

Det er det jeg og sier. samme om han hadde blitt dømt til 3 år bare så hadde de ikke kunne sluppet han ut pga hans egen sikkerhet. Hadde de gjort det hadde han ikke kommet en meter utenfor porten engang  før noen hadde knerta`n!

Anonymous poster hash: 0256c...e55

Skrevet

Tråden ryddet.

Minner om at man kan ikke poste:

Innlegg som oppfordrer til voldshandlinger, eller som forherliger voldsbruk, voldtekt og lignende.

Storma Nordvesta, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Tatt med er flagg av alle verdens land.

Anonymous poster hash: 82284...34c

AnonymBruker
Skrevet

Tatt en skikkelig nesvri på'n, sikkert.

Anonymous poster hash: 0b117...ddf

AnonymBruker
Skrevet

Latterliggjøring er nok det verste han kan tenke seg. Så det å ikke ta ham alvorlig og gjøre narr av ham hadde "fungert" best.

Men forøvrig så er han jo en meget syk mann, og man skal ikke slå syke folk. Men han er farlig for samfunnet og må stenges inne. Hold ham der for livstid og glem ham. Meningene hans kommer fra et sykt sinn - på samme vis som holdningene som fikk Dylann Roof til å drepe mennesker i en kirke i Charleston skyldes en mentalt syk hjerne. De ønsker bare oppmerksomhet....

Anonymous poster hash: c1bfe...d9c
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om artikkelen om en professor som ønsker reservasjonsrett (hvis ABB blir tatt opp på statsvitenskap)? 

Jeg synes egentlig det er litt latterlig å gå ut i media med slike saker. Dette er noe de løser internt og da ABB tok emner tidligere fikk jo enkelte av de muligheten til å reservere seg fra å lese hans oppgaver. I tillegg har ingen av de direkte kontakt med massemorderen. Dette er nok professorens "15 minutes of fame". 

Anonymous poster hash: 59056...e3c
AnonymBruker
Skrevet

Tror det lureste er å bare ignorere fyren. Han vil jo bli sett og hørt, er ikke sikkert at gapestokk ville vært en kjip straff for han der.

Anonymous poster hash: 7e34a...33a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for dødsstraff, men ikke vold.

Han bør avlives på lik linje med en hund som biter.

Det betyr ikke at det ikke kan gjøres i ordnede former.

Anonymous poster hash: 8f3fe...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...